avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 721 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... RUC - pfa
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

RUC - pfa

sa va explic in cateva cuvinte :

Am depus cere de radiere pfa, la orc, si acum trebuie sa merg la finante , cu toata documentatia.
Mi-au si trimis scrisoare acasa, sa duc toate actele si imi si mentioneaza.

"registru jurnal incasari si plati
registru de inventar
fisa de magazie a formularelor cu regim special
note de receptie
monetare
chitantiere
registru unic de control
orice alte doc. justificative privind evidenta veniturilor si chelt. "

Problema se pune in felul urmator, pentru ca eu Registru Unic de Control nu am avut si nu am nici in acest moment.
Am citit ceva :

Conform art. 6 alin 3 din Legea nr. 252 din 2003 privind Registrul Unic de Control: "Contribuabilii nou infiintati sunt obligati ca in termen de 30 de zile de la data inregistrarii sa achizitioneze Registrul Unic de Control".
Practic, la administratia financiara de care apartineti, trebuie sa depuneti o cerere privind eliberarea RUC, o copie dupa certificatul de inmatriculare si imputernicirea persoanei desemnate sa ridice RUC de la autoritatea fiscala.
Neachizitionarea in termenul prevazut al RUC reprezinta contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 5 la 10 milioane de lei pentru fiecare abatere.

Pfa a fost infiintat in aprilie. Eu in acest moment numai am actele firmei , ele au fost depuse la orc. Pe recom apare la stare firma : - radiata .

OK. HELP !!! Ce fac acum ? Mai pot procura RUC ? de unde ? este necesar ca sa il procur de la administratia financiara de unde fac eu parte sau pot si din alt oras? pot vb cu inspectorul fiscal care se ocupa de dosarul meu ? Amenda cat este ?!


Cel mai recent răspuns: Elena Perianu , Traducator autorizat 00:28, 10 Ianuarie 2009
- registru jurnal incasari si plati
- registru de inventar
- fisa de magazie a formularelor cu regim special
- chitantiere + facturiere
- registru unic de control

Registrele se numeroteaza, snuruiesc si se merge la Adm. Fin. pentru inregistrare.
Chitantele (de incasari de plati) sa inscriu in ordine cronologica in registrul de incasari si plati.
La inceputul lui 2008 (februarie - martie) trebuie sa te duci la inspectorul de la finante care te avea "in grija" si sa depui declaratiile pentru 2007, sai apoi el/ea sa-ti dea decizia de impunere pentru anul 2008. Anul acesta (tot prin martie) trebuie sa te duci cu datele pentru 2008 si sa-ti dea decizia d eimpuner epentru 2009.
Pentru toate incasarile platesti trimestrial (15.03, 15.06, 15.09, 15.12) impozit pe venit 16% (din decizia de impunere, in functie de venitul estimat pentru anul respectiv, in anul urmator se face regularizarea).
De asemenea se plateste separat la fondul de pensii (in functie de cit declari) si la fondul de sanatate (6,5% din venitul net - trebuie sa prezinti copii ale deciziilor de la finante).
Sint cam multe ...
Cred ca cel mai bine ar fi sa faci repede cele doua dosare (incasari si cheltuieli pe 2007 (daca ai avut activitate in jumatatea aceea de luna) si 2008 si sa te duci repede la Adm. Fin, sa rezolvi problema. Din pacate, sint si penalizari pentru restantele de plata, si se aduna de la zi la zi ... La fel la sanatate, va trebui sa platesti din urma ... Pardon, acum am citit din nou ce ai scris, esti si angajata la firma respectiva, deci la fondul de pensii numai trebuie sa platesti.
Daca mei e ceva, mai intreaba ...
Bafta!
:)
Ultima modificare: Joi, 8 Ianuarie 2009
casina, utilizator
Registrele de care aveti nevoie sunt: registrul de incasari si plati, registru inventar si registrul unic de control., registre pe care le puteti achizitiona de la unitatiile care comercializeaza formulare tipizate. Registrele se numeroteaza si se vizeaza de catre Administratia Financiara. Se impune o vizita la Administratia Financiara pentru depunerea declaratiilor pe anul 2007. Declaratia pentru anul 2008 se poate depune pana la data de 15 mai 2009. Cel mai bine este sa luati legatura cu inspectorul de la Administratia Financiara care va poate explica ce demersuri trebuie sa faceti in continuare.
Multa Bafta!
multumesc pentru raspunsuri, vreau sa mai mentionez ca declaratiile pe 2007 si 2008 le-am completat si le-am si predat, am si platit impozitul si pe 2007 si pe 2008 , de ceea ce mi-e teama ca ce se va intampla daca eu nu am inca nici un fel de registru. Pentru cheltuieli am toate chitantele sortate pe fiecare luna si bagate intr-un dosar.Pot sa ma duc si acum dupa atata timp sa-mi fac registru?Ma repet , am contract cu firma la care sant si angajata , am incasare doar o data pe luna, acesta reprezentand ”salarul”meu. Cheltuieli am doar telefon mobil si bon de motorina deoarece am si un contract de comodat. Registrul jurnal incasari si plati si registrul unic de control sant suficiente daca le voi completa in viitor? Pentru ce am nevoie si de un registru inventar, daca am nevoie? Facturier am .
Bine ca ai predat declaratiile si ai platit si inmpozitul, ai scapat de grija asta. Impozitul il platesti ipe norme de venit sau in partida simpla? (parca asa se spune, nu?) Adica platesti o suma fixa pe an sau in functie de incasari? Inclin sa cred ca este cazul doi. Registrul inventar este necesar in cazul in care cumperi diverse obiecte mai "mari", mai "valoroase" - poate iti iei un calculator, poate niste rafturi, orice poate fi considerat ca inventar - de ce sa nu folosesti posibilitatea asta, daca o ai? Nu se stie niciodata. Oricum, este bine sa ai si acest registru, chiar daca nu este completat deocamdata.Eu zic sa faci registrul de incasari si plati, chiar si acum, si pentru 2007 si 2008, este "musai" sa le ai. Apoi continui cu 2009. Registrul de control nu-l completezi tu, ci inspectorul care iti va verifica documentele la un moment dat (mie imi verificau inainte actele in fiecare an, apoi acum am avut verificare la 5 ani). Nu uita de taxele ce trebuiesc platite la fondul de sanatate, si ele trebuie platite cit mai repede, pentru ca iar se lasa cu penalizari. Nu stiu ce sa-ti spun mai multe, ce faci tu de fapt pentru societatea la care esti si angajata? Unde ai sediul PFA? Daca il ai acasa, poti sa pui la cheltuieli si o parte din intretinere, electricitate ... ce mai e pe acolo. Macar de acum incolo.
Intre timp, daca mai e ceva, mai intreaba ... Succes !!!

Alte discuții în legătură

Ce obligatii ii revin titularului de pfa? hdm hdm - Dupa inregistrarea la Registrul Comertului a unui P.F.A., ce obligatii mai revin titularului? (vezi toată discuția)
Formalitati inregistrare fiscala i.i. tectonica tectonica dupa procedura de infiintare intreprindere individuala la Reg.Comertului care sunt urmatorii pasi pentru ,,inregistrarea I.I.la organul fiscal ... (vezi toată discuția)
Registru jurnal cumparat de la adm fin. aida1 aida1 Pana acum la registru jurnal am tiparit doar formularele date de SAGA. Ar trebui sa le transcriu si-n tipizatul pe care l-am cumparat de la Adm. fin. sau este ... (vezi toată discuția)