avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 375 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... dosar penal neplata taxa UPFR( Uniunea Producatorilor ...
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

dosar penal neplata taxa UPFR( Uniunea Producatorilor de Fonograme din Romania)

Povestea suna cam asa,ma implica si pe mine persoana fizica si societatea la care lucrez ! In fine,s-a intamplat ca anul trecut sa vina cei de la UPFR in magazinul in care lucrez ca lucrator comercial si ascultam muzica la doua boxe mici de calculator pe laptopul personal sa-mi atraga atentia ca nu e ok asa si ca cei de la firma la care lucrez ar trebui sa palteasca taxa pt redare muzica ambientala sau ceva asemanator si apoi ca in rest pot asculta linistit pan ala plata acestei taxe! Am vorbit cu patronul,a zis ca se rezolva,am mai insistat si a zis ca e ok,dar n-a facut nimic in privinta aceasta,eu n-am mai verificat si astazi m-am trezit cu politia economica ca au plangere de la cei de la UPFR pentru societatea la care lucrez ca au mai venit intre timp si au auzit muzica si ne-au verificat ca nu am platit taxele astfel au depus o plangere penala! Cei de la politia economica au constatat astazi ca intradevar ascultam muzica de pe laptopul personal de pe youtube ca daca era ceva tras de pe net era si mai grav si mi-au intocmit un proces verbal in care imi cer prezentarea insotit de administratorul firmei la sediul lor pentru solutionarea problemei! Patronul a zis ca ma imputerniceste pe mine ca el mi-a zis ca sa nu ascult si alte lucruri care logic imi pica mie in cap! Ce-i grav este faptul ca mi s-a spus de cei de la politia economica ca mi se poate face dosar penal si mie persoana fizica,eu nestiind absolut nimic despre faptul ca nu am voie sa ascult muzica de pe laptopul personal pentru ca nu mi-a zis nimeni pana azi cand am primit citatia,plus plata unei contraventii deloc mici pentru un salariu de lucrator comercial la noi in tara si sa mai zic ca .norocul" meu este ca sunt si in preaviz si saptamana viitoare mi se incheia contractul cu firma la care sunt in prezent angajat! Rugamintea mea la cei care vor sa raspunda si au trecut prin asa ceva sa-mi dea orice sfat ca sa pot scapa cat mai basma curata cum se spune pentru ca nu cunosc legea bine,s-a intamplat acum cateva ore si acum incerc sa gasesc tot felul de raspunsuri in legi si pe siteurile de profil !
Cel mai recent răspuns: Horatiu Coldea , Consultant de business 13:46, 7 Noiembrie 2018
incercati ca in termen de 15 zile de la comunicarea procesului verbal de constatare a contraventiei sa depuneti contestatie la instnta de judecata competenta material...e posibil sa existe o portita de care sa va serviti si sa nu achitati amenda respectiva...insa ar trebui studiata documentatia pe care v-au facut-o cei de la politia ec.
multumesc de sfat,ce nu stiu este daca acel proces verbal se poate anula de cei de la pol economica,sper ca intelegeti unde bat! ei m-au chemat saptamana viitoare la sediul lor pt clarificarea situatiei,dar asta e,ca nu stiu mai exact ce inseamna clarificare din pt lor de vedere!
am rezolvat-o astfel: m-am dus la cei de la UPFR,am incheiat contract pe firma pentru difuzarea de muzica ambientala,am platit lunile din urma de cand au venit ei pana in ziua de azi,undeva la 300 ron,si acum se retrage plangerea,o sa mai incheiem socotelile si cu politia economica cu factura si chitanta platilor facute si gata! am preferat asa decat orice metoda de a ajunge in instanta!
Pe langa cele 3 organisme de gestiune colectiva (UCMR-ADA, UPFR si CREDIDAM), legea 8/1996 modificata in martie 2018 a introdus, prin transpunerea Directivei 2014/26/UE, a unor enitati independente de management.
Acestea sunt entitati private care reprezinta autorii, cantaretii si producatorii si la acestea platiti o singura taxa, mai mica cu cel putin 50% fata de celelalte 3 adunate.
Buna ziua,
ati putea preciza, va rog, care anume sunt aceste entitati private?!? M-ar interesa sa pot plati o singura taxa unei singure institutii, cu atat mai mult cu cat spuneti ca esti si mai mica decat ceea ce platesc acum. Multumesc.


Horatiu Coldea a scris:

Pe langa cele 3 organisme de gestiune colectiva (UCMR-ADA, UPFR si CREDIDAM), legea 8/1996 modificata in martie 2018 a introdus, prin transpunerea Directivei 2014/26/UE, a unor enitati independente de management.
Acestea sunt entitati private care reprezinta autorii, cantaretii si producatorii si la acestea platiti o singura taxa, mai mica cu cel putin 50% fata de celelalte 3 adunate.

Ultima modificare: Marți, 6 Noiembrie 2018
iannis75, utilizator

Alte discuții în legătură

Legalitate solicitare licență muzică ambientală ovi47 ovi47 Buna ziua, Intr-un salon de infrumusetare este un televizor(cu contract televiziune prin cablu).Zilele trecute,in timp ce se asculta muzica pe un post de ... (vezi toată discuția)
Amenda de la uniunea artistilor leona777 leona777 buna ziua. O pensiune a fost sanctionata de ctre Politia Economica pentru nedetinerea unei licente de furnizare muzica ambientala in interior. Intrebaea mea ... (vezi toată discuția)
Muzica in scop ambiental MIV MIV daca am o pensiune si platesc la o asociatie pentru drepturi de autor, pentru chipurile muzica ambientala...trebuie sa platesc la toate celelalte asociatii ... (vezi toată discuția)