avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 614 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Repartizarea cheltuielilor
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Repartizarea cheltuielilor

Cum se face repartizarea cheltuielilor unei asociatii de proprietari formata din mai multe scari de blocuri?Exista posibilitatea repartizarii cheltuielilor in functie de fiecare scara proportional cu cheltuielile fiecareia si nr de apartamente aferente?

Unde se pot reclama abuzurile conducerii Asociatiei?

Multumesc si astept raspunsuri
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 21:00, 22 Martie 2012
Da

La primarie, serviciul specializat.
Pentru clarificari puteti consulta Legea 230/06.07.2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari, cu modificarile ulterioare.
O zi placuta!
Repartizare cheltuielilor se realizeaza in conformitate cu disp art 32-34-39-43-48-51-53 din Hg nr 1588/2007
Pentru clarificare problemelor din cadrul asociatiei de proprietari,initial se impune in conformitate cu art 10 din L nr 230/2007 sa solicitati reprezentantului legal al asociatiei de proprietari in persoana presedintelui de asociatie sa justifice actele/actiunile/masurile dispuse
In situatia in care apreciati dezinteres sau refuz de solutionare sau de implicare din partea reprezentantului legal al asociatiei de proprietari ,aveti dretul sa sesizati oficial serviciul specializat din cadrul primariei
Pentru ca ai ridicat aceasta problema si in alt topic, spune-ne concret cum se petrec lucrurile la tine in asociatie, ca sa stim cum sa discutam. De altfel, prima data trebuie sa te adresezi conducerii as. prop., in scris. Sunt teme bune de discutie pentru adunarile generale in as. proprietari. Totul trebuie discutat, argumentat, hotarat si ce este mai important - de respectat propriile hotarari.
Pana atunci, iata cum procedam noi, in conditiile in care asociatia este compusa din 11 blocuri, 19 scari, peste 500 ap.:
- fiecare scara este contorizata sepatat la energie electrica, apa calda si incalzire; apa rece - un contor la doua scari pentru blocurile cu mai multe scari, dar avem si 7 blocuri cu o singura scara;
tot separat pe fiecare scara se platesc reparatiile si orice interventie care se poate delimita;
toate tipurile de fonduri se calculeaza separat pe fiecare scara si sunt tzinute in registre de evidenta pe fiecare scara;
- ce platim la "grupa mare" ? - salariile si indemnizatiile, cheltuielile gospodaresti, telefonul, chiria pentru si energia electrica consumata la sediul asociatie;
- la noi fiecare apartament este contorizat separat la gaze, asa ca nici aici nu avem probleme;
Deci ca sa intelegi, este mai bine ca toate cheltuielile sa se faca separat pe fiecare scara si, evident, repartizarea costurilor sa se faca separat ca si toata evidenta de-altfel.
va multumesc foarte mult pt raspunsuri.
Ma intereseaza in mod deosebit experienta practica a altora .
Cazul nostru concret este urmatorul Asociatia este formata dintr-un singur bloc cu mai multe scari.Exista posibilitatea fizica de a repartiza anumite cheltuieli pe fiecare scara)
adica utilitatile care sunt contorizate separat pe fiecare scara,reparatiile efectuate separat pe fiecare scara,etc.
Nemultumirea mea si a multor proprietari de pe o anumita scara ,care nu are reprezentanti in Conducerea executiva a Asociatiei se refera la refuzul acestei conduceri de a delimita cheltuielile enumerate mai sus corect,mai mult decat atat se efectueaza cu prioritate reparatii,inlocuiri de tevi,geamuri la scari ,ghene de gunoi ,lifturi la scarile unde locuiesc cei din conducerea asociatiei.
Deasemenea nemultumiri sunt si in ceea ce priveste transparenta decizionala,am solicitat de nenumarate ori explicatii in ceea ce privesc cheltuielile si modul de rapartizare a lor ,dar atunci incepe circul si scandalul .Nu primesc cereri ,sesizari la asociatie,pe motiv ca sunt ocupati si nu au timp de hartii.
Sedintele de Adunare Generala Anuala se convoaca pe ascuns astfel incat sa vina la sedinta cine trebuie ..ca sa nu se adune proprietarii sa poata face propuneri de schimbarea a persoanelor lor .
Cum se poate proceda pt schimbarea componentei Comitetului executiv,putem face o propunere de Adunare generala extraordinara avand ca ordine de zi propuneri de schimbare a echipei de conducere

Alte discuții în legătură

Fond de urgență Dental002 Dental002 Bună ziua, Am rugămintea să mă ajutați cu răspunsuri la câteva întrebări. Din câte știu sunt 2 fonduri reținute de asociațiile de proprietari: ... (vezi toată discuția)
Fond reparatii asociatii proprietari MOTEABOGDAN MOTEABOGDAN Buna seara,va rog frumos sa ma ajutati in urmatoarea problema:in asociatia noastra presedintele impreuna cu administratorul au hotarat sa transforme fondul de ... (vezi toată discuția)
Neintelegeri in asociatia de proprietari lenuta56 lenuta56 Locuiesc intr-un bloc compus din trei scari, scarile sint contorizate separat la toate utilitatile si sunt delimitate, avand subsoluri separate. O scara si-a ... (vezi toată discuția)