buna ziua
de trei ori pana in prezent am scris asociatiei din care fac parte... am solicitat documente: cont in care sa fac plata, contracte (reparatii lift, cu furnizorii de apa, etc), mod de calcul penalitati, etc. nu am primit nici un raspuns, asa cum ar trebui conform legii.
carui organ pot sa reclam toate neregulile pentru a fi controlat (administratorul/presedintele) din punct de vedere legal?
(primarie, politie economica,...?)
Pentru alexa76.
Fondul de rulment trebuie sa acopere maximum de cheltuieli( de obicei luna ianuarie. Practic se face o medie pe mai multi ani cu cheltuielile din luna cea mai "vitrega" si asa se ajunge la suma necesara acoperirii fondului de rulment.
Cu fondul de reparatii este mai complicat. In primul rand acesta se aproba in cadrul Adunarii generale. El trebuie sa acopere( tot din punct de vedere practic) plata facturilor in cadrul unor reparatii. Nu orice firma care executa lucrari de reparatii este dispusa sa astepte pana se strang banii. Este evident ca pe masura ce se cheltuie, fondul trebuie inlocuit.
PS Nu este voie sa se amestece cele 2 fonduri. Cu alte cuvinte este interzis sa platesti facturile pentru utilitati din fondul de reparatii, sau cele pentru reparatii din fondul de rulment.
N-as zice ca e tocmai practic sa faci o medie a ultimilor ani ai lunii celei mai scumpe pentru ca poti ajunge la o valoare mai mica decat necesarul actual, stiindu-se ca serviciile si-au sporit valoarea an de an mai ceva ca Fat- Frumos din poveste care crestea intr-o zi cat altii-ntr-un an. Eu cred ca fondul de rulment trebuie sa fie, pe de o parte, cat valoarea ultimei cele mai scumpe luni de iarna sporita cu un procent oarecare (nu prea mare) si, pe de alta parte, trebuie avut in vedere la completarea lui in ce masura fiecare apartament si-a achitat cotele de intretinere. In cazul in care se constata ca unui apartament ii este suficient fondul de rulment pentru a-i acoperi cheltuielile din lunile costisitoare, iar altor apartamente nu le ajunge nici pe-o masea sa le fie acoperite nu numai cheltuielile necesare, dar nici restantele, atunci mi se pare corect ca aceste din urma apartamente sa contribuie la completarea permanenta a fondului de rulment cu sume modice, dar constante.
In conditiile in care un numar foarte mare de familii si-a schimbat mentalitatea in raport cu plata cotelor de intretinere, in sensul ca "....o sa platesc, ce atata graba?" sau altele au o situatie materiala precara, traiul la bloc ajungand pentru ele un lux, in situatia in care mentalitatea de acum 20 de ani, sa zicem, in care plata intretinerii si a telefonlui erau prioritati, dispare pe zi ce trece, locul ei luandu-l mentalitatea conform careia cu banii picati in mana prioritatea a devenit mersul la cumparaturi si gratarul la iarba verde in weekend, in aceste conditii zic, fondul de rulment devine necesar a fi privit mai mult ca un soi de asigurare pentru suma restanta si, atunci, trebuie completat de cei care privesc plata regulata a cotelor de intretinere ca pe ceva imposibil sau, dimpotriva, ca pe ceva foarte ciudat......
Sunt de acord, aveti dreptate! Chiar se poate calcula pentru fiecare apartament in parte( chiar este necesar deoarece sunt diferente mari intre ele din vari motive) . Fiecare asociatie se gestioneaza in functie de specificul ei. Important este sa fie acoperite cheltuielile, sa se evite penalizarile.
Am vrut doar sa o lamuresc pe dna de ce i se trag bani la cheltuieli dpdv legal.
In mod normal si corect se tin in cont la banca, aducatoare de dobanda sau se platesc datoriile restantierilor (cu alte cuvinte e posibil ca fondul de rulment sa zaca in mod mai mult sau mai putin nesimtit in buzunarul dodolot al restantierilor)