avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 448 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Recuperare restanta Autoritate Contractanta
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Recuperare restanta Autoritate Contractanta

Buna ziua,in urma unei lucrari efectuate pentru o autoritate contractanta(Primarie) am transmis devizul de lucrari,semnat de catre ambele parti si o factura proforma semnata si stampilata de catre achizitor cu suma respectiva,in vederea efectuarii plati acesteia in urma cu 5 luni,nici pana la data de azi(24.04.2012) nu a fost facuta plata,invocandu-se ca "nu exista finantare",mentionez ca obiectul de achizitie este "baza sportiva".Vreau sa stiu cum pot recupera aceasta suma cat mai urgent,si daca trebuie sa calculez penalitati de intarziere.Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: albertoconstruct , utilizator 18:58, 25 Aprilie 2012
Formulati o cerere de emitere a ordonantei de plata intemeiata pe OUG 119/2007. Penalitatile de intarziere trebuiesc calculate in functie de prevederile contractuale. In caz contrar, calculati-le raportandu-va la dobanda legala mentionata, in conformitate cu OG 13/2011.
Succes
Calea corecta de obligare la plata este un litigiu intemeiat pe dispozitiile OUG 34/2006, art. 286 si urm., nu 119/2007. Actiunea se va inregistra pe rolul tribunalului de la sediul autoritatii contractante, la sectia comerciala.
Vedeti in contractul de achizitie daca ati convenit o procedura prealabila si daca da, sa o parcurgeti anterior introducerii cererii.
Penalitatile urmeaza sa fie calculate conform contractului si sunt optiunea dvs.
Cererea urmeaza sa se timbreze la valoare, dupa regulile din art. 287 ind. 17:
a) până la valoarea de 40.000 lei inclusiv - 1% din această valoare;
b) între 40.001 lei şi 400.000 lei inclusiv - 400 lei + 0,1% din ceea ce depăşeşte 40.001 lei;
c) între 400.001 lei şi 4.000.000 lei inclusiv - 760 lei + 0,01% din ceea ce depăşeşte 400.001 lei;
d) între 4.000.001 lei şi 40.000.000 lei inclusiv - 1.120 lei + 0,001% din ceea ce depăşeşte 4.000.001 lei;
e) între 40.000.001 lei şi 400.000.000 lei inclusiv - 1.480 lei + 0,0001% din ceea ce depăşeşte 40.000.001 lei;
f) între 400.000.001 lei şi 4.000.000.000 lei inclusiv - 1.840 lei + 0,00001% din ceea ce depăşeşte 400.000.001 lei;
g) peste 4.000.000.000 lei - 2.200 lei.

O zi usoara
Art. 1. din OUG 119/2007 mentioneaza ca — In sensul prezentei ordonante de urgenta, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
1. contract comercial reprezinta contractul incheiat intre comercianti ori intre acestia si o autoritate contractanta, avand ca obiect furnizarea unor bunuri sau prestarea de servicii contra unui pret constand intr-o suma de bani;
2. autoritate contractanta reprezinta:
a) orice autoritate publica a statului roman sau a unui stat membru al Uniunii Europene, care actioneaza la nivel central, regional ori local;

Art. 2. din acelasi act normativ spune ca - (1) Prezenta ordonanta de urgenta se aplica creantelor certe, lichide si exigibile ce reprezinta obligatii de plata a unor sume de bani care rezulta din contracte comerciale.

Este evident ca speta enuntata se circumscrie domeniului de aplicativitate a OUG 119/2007. Taxa de timbru este de 39 lei, indiferent de suma solicitata.
In cazul formularii unei actiuni intemeiate pe OUG 34/2006, taxa va fi mult mai mare.

Daca dvs. considerati oportun ca clientii dvs. sa achite taxe de timbru mai mari, banuiesc ca aveti dreptate, calea corecta este OUG 34/2006.

Mult succes
In lumina dispozitiilor art. 3 ind. 1 din OUG 34/2006 contractele de achizitie publica sunt de lucrari, de furnizare si de servicii. Contractul in baza caruia se solicita plata de catre albertoconstruct am impresia ca este un contract de lucrari.
OUG 119/2007 isi delimiteaza aplicabilitatea la contractele de furnizare si cele de servicii in art. 1 pct. 1.
Fata de cele de mai sus, intervine discutia daca si contractele de lucrari atribuite in proceduri de achizitie publica pot fi incluse in sfera contractelor de servicii.
In privinta asta, parerile sunt impartite.
Este adevarat ca practica instantelor este, de obicei, de a aplica si contractelor de lucrari dispozitiile OUG 119/2007.
In opinia mea, modalitatea corecta de actionare in instanta, in aceasta situatie este formularea unei actiuni, dupa cum am aratat in postul anterior.

Mai departe, cred ca alegerea unuia dintre tipurile de actiune aratate, ar trebui sa aiba in vedere si probatoriul efectiv ce urmeaza sa fie administrat, precum si alte considerente, de avut in vedere de catre avocatul care va formula cererea.
Chiar daca am emis catre autoritate o factura proforma,pot calcula,actiona in instanta?
*Da,contractul este de achizitie lucrari constructie"Baza sportiva" ...
Ultima modificare: Marți, 24 Aprilie 2012
albertoconstruct, utilizator

Alte discuții în legătură

Competenta materiala litigiu achizitii publice (anularer acte administrative, suspendare executare contract ) DanyD DanyD Licitatie deschisa , pe baza de oferte, pentru incheierea unui contract de prestari servicii veterinare. Dupa anuntarea castigatorului unui contract de ... (vezi toată discuția)
Oug 119/2007 ianliana ianliana oug 119/2007 defineste contractul pentru care se aplica fiind un contract incheiat intre comercianti sau comercianti si o autoritate contractanta si avand ca ... (vezi toată discuția)
Contractele de prestarii servicii in institutile publice? Rapeanu  Mihaela Gianina Rapeanu Mihaela Gianina Contractele de prestarii servicii se fac pe baza de oferta si licitatie conform carei legi si articol. (vezi toată discuția)