avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 214 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Cerere demisie
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Cerere demisie

Buna ziua.De mai multi ani lucrez ca montator mobila.De o perioada ( aprox. 1 an ) imi iau salariile doar prin reclamatii ITM sau tribunal.Acum mi-am gasit alt loc de munca si vreau sa-mi dau demisia dar firma la care lucrez nu vrea sa mi-o accepte fara preaviz.Intrebarea mea este : exista vreo litera de lege prin care as putea sa-mi dau demisia fara preaviz si daca daca DA cam cum are trebui sa arate aceasta cerere de demisie.
PS : am "auzit" ca preaviz se cere doar persoanelor din cadru TESA
Multumesc !
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 14:42, 25 Aprilie 2012
Doar in cazul in care angajatorul nu isi respecta obligatiile contractuale puteti sa va dati demisia cu art 81/8 din codul muncii."(8) Salariatul poate demisiona fara preaviz daca angajatorul nu isi indeplineste obligatiile asumate prin contractul individual de munca."
Preaviz sunt obligati (dupa caz) sa dea toti salariatii.
art.81 alin.8 C.mun. : Salariatul poate demisiona fara preaviz daca angajatorul nu isi indeplineste obligatiile asumate prin contractul individual de munca.

Prin urmare, neplata salariului la data stabilita in c.i.m. constituie motiv de a demisiona fara preaviz...

Art.81 (2) C.mun: Angajatorul este obligat sa inregistreze demisia salariatului. Refuzul angajatorului de a inregistra demisia da dreptul salariatului de a face dovada acesteia prin orice mijloace de proba.

Art. 260 C.mun.:
(1) Constituie contraventie si se sanctioneaza astfel urmatoarele fapte:
......
n) nerespectarea prevederilor legale privind inregistrarea de catre angajator a demisiei, cu amenda de la 1.500 lei la 3.000 lei;
......
(2) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre inspectorii de munca.

~ final discuție ~