avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1236 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... asociatie de proprietari fara administrator
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

asociatie de proprietari fara administrator

Buna ziua!

Locuiesc intr-o casa cu 7 apartamente care este administrata de catre un angajat al Federatiei Asociatiilor de Proprietari. Acest administrator nu ne ajuta sub niciun aspect, nu explica, nu indruma, nu sprijina, nu face parte dintre proprietari (asadar nu-l intereseaza) si am propus Federatiei schimbarea acestuia. Am fost refuzati, iar noi in continuare suntem nemultumiti. Fireste ca tensiunile se acumuleaza de la o luna la alta si intr-un final probabil vom renunta la acesta.

Intrebarea este: putem sa ne administram singuri, fara a fi necesara o persoana administrator cu atestat, certificat, ci pur si simplu un proprietar care lunar sa incaseze si sa achite furnizorilor (3 furnizori: apa rece, apa calda si gunoi, caci curentul este debransat, mda, alta poveste, poate pe cale de rebransare, iar gaz nu au decat 2 proprietari care-si achita independent facturile). Acest proprietar care doreste sa administreze vrea sa faca acest lucru benevol, fara a fi angajat, fara a primi remuneratie.

Multumesc
@alex5
Comitetul executiv preia toate obIigatiiIe si raspunderile privind activitatea de management stabilite Ia art. 22 din prezentele norme metodologice pe perioada cat asociatia nu are angajat un administrator sau a fost reziliat contractul de administrare, indifenent de cauze.

Deci pe o anumita perioada, pana angajati pe altcineva.
In ceea ce priveste situatia Dumneavoastra nu este vorba doar de platit o factura,trebuie facut calculul in fiecare luna cat este consumul de apa rece din fiecare apartament, repartizarea facturii, incasare si plata facturii,iar in cazul in care apare o defectiune la coloanele de apa rece trebuie remediata. Daca este dispus unu din proprietari sa faca acest lucru gratuit.....
"pe perioada cat asociatia nu are angajat un administrator sau a fost reziliat contractul de administrare, indifenent de cauze." perioada nu pare a fi limitata in niciun fel (gen maximi 1 an, 1 luna, etc) :)

"Daca este dispus unu din proprietari sa faca acest lucru gratuit....." : ce se intampla ? putem scapa de contabilitate ? putem pur si simplu sa strangem banii si sa platim ? legal vorbind
Ultima modificare: Sâmbătă, 19 Mai 2012
alex5, utilizator
Asociatia de proprietari trebuie sa tina evidenta operatiunilor contabile. Asta se poate face si fara cheltuieli de personal, asa cum ati propus dumneavoastra si cum vi s-a explicat si mai sus.
Adica membrii comitetului pot prelua atributiunile administratorului (tehnic, contabil, casierie) fara ca acesti membri ai comitetului sa fie platiti.
Nu trebuie sa scapati de contabilitate ci sa va ajutati de ea.
Daca aveti doar o utilitate este cu atat mai usor pentru membrii comitetului sa se descurce.
Se face o singura fisa a unicului furnizor spre deosebire de asociatiile care au 7-8 furnizori si vor avea 7-8 fise.
Lista de plata va avea mai putine coloane, fara cheltuieli de peronal, dar trebuie totusi sa constituiti si sa adunati bani ca fond de rulment, fond de reparatii...
La ultimile intrebari:
Da, puteti aduna bani si sa platiti utilitatile. Dar banii trebuie sa-i adunati pe baza de chitanta si-i inregistrati in registrul de casa. Platile le faceti la furnizor pe baza de chitanta si scadeti sumele din registrul de casa. Costurile sunt foarte mici. Un chitantier cu 50 de exemplare e 3-4 lei. Gasiti si registru de casa ieftin ca si fise de operatiuni diverse..
Neavand personal retribuit, nu trebuie sa depuneti declaratii la finante sau la alte institutii (ITM, sanatate, somaj, asigurari...). Doar odata la 6 luni depuneti la primarie situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv...
multumesc.
oarecum offtopic : in aceste conditii , se pot strange bani de la proprietari in avans (legal vorbind, intr-un cont al asociatiei) care sa acopere plata utilitatilor pt cateva luni ?
Da se pot strange (este fond de rulment),dar tot trebuie taiate chitante daca nu se face plata direct in contul din banca.Dezavantajul este ca avand cont in banca platiti comision de intretinere cont si comision pentru fiecare virament.

Alte discuții în legătură

Bloc fara asociatie proprietari abrassu abrassu Buna ziua,am 2 intrebari si poate cineva ma poate ajuta Locuiesc in Ploiesti intr-un bloc gen vila cu 10 apartamente,la comun este doar lumina de pa scara ... (vezi toată discuția)
Radet ne-a oprit apa pt ca administratorul nu a plătit facturi din feb 2018 dayana50012000 dayana50012000 Buna ziua. Pe scurt va povestesc ca, RADET Bucuresti ne-a oprit apa pt facturi neplătite din feb 2018 in prezent figuram cu restante de 27 000 RON. ... (vezi toată discuția)
Administrator delapideaza 100000 ron tamsin09 tamsin09 Buna ziua. Administratorul blocului in care locuiesc nu a platit facturile la utilitati ([EDITAT] etc) de cateva luni de zile. Am aflat asta abia ieri cand a ... (vezi toată discuția)