BODEALEX a scris:
Fondul de rulment este o plată anticipată pe care proprietarii de apartamente o fac pentru achitarea serviciilor furnizorilor...
Fondul de rulment este al proprietarului şi nu al asociaţiei. Asociaţia doar îl rulează pentru interesele proprietarilor care au dat acest fond.
- Nici o lege din România nu prevede obligativitate pentru existenţa fondului de rulment.
- Fondul de rulment nu poate fi folosit pentru a acoperi restanţele proprietarilor sau pentru depozite bancare la termen.
- Dacă proprietarul optează pentru constituirea fondului de rulment, cuantumul acestuia trebuie să fie egal cu valoarea celei mai mari întreţineri din ultimul an. Existenţa fondului de rulment dă dreptul proprietarului de a plăti întreţinerea mai lejer, adică în termen de 20 de zile de la data afişării.
- Dacă proprietarul nu doreşte să contribuie cu fond de rulment în asociaţie, atunci are obligaţia să achite întreţinerea în maximum 5 de zile de la afişarea listei, pentru ca asociaţia să aibă banii la timp pentru plata facturilor de consum. Lista de plată se afişează între 20 şi 25 ale lunii.
Dacă proprietarii au stabilit ca fiind obligatoriu fondul de rulment, atunci valoarea acestuia trebuie să fie la nivelul întreţinerii curente. Dacă întreţinerea creşte în fiecare lună, atunci şi fondul de rulment se majorează. Legat de a doua problemă, până la recuperarea prejudiciului de la vinovat, proprietarii, dacă vor să aibă serviciile de utilităţi, trebuie să plătească restanţele la furnizori ca pierdere financiară după cota-parte indiviză a fiecăruia. După recuperarea sumei fraudate, aceasta se returnează proprietarilor.
Vezi H.G.1588/2007, art. 24, alin. (1)
Îmi place ce văd:
Fondul de rulment este al proprietarului şi nu al asociaţiei. Asociaţia doar îl rulează pentru interesele proprietarilor care au dat acest fond.
- Nici o lege din România nu prevede obligativitate pentru existenţa fondului de rulment.
Dar dacă timp de 30 ani acel Fond de Rulment a fost declarat "decedat" şi "îngropat", de ce şefii Asociaţiei s-au trezit abia anul ăsta că e nevoie de banii de acolo, ştiind (de la noul Administrator, căruia îi mulţumim) că nu mai sunt deloc bani în Fondul de Reparaţii (s-au plătit de acolo datoriile către firmele de Utilităţi) şi în Fondul de Penalizare, dar, ce e mai grav, e că sunt Restanţe la firmele furnizoare de Utilităţi de ... 2 miliarde lei vechi (!!!)
Din ce se observă, se cere orice sumă, pe orice cale (acum prin acest ciudat Fond de Rulment), pentru a acoperi incompetenţa şi găurile lăsate în Bugetul A.P. de către fostele conduceri succesive ale Asociaţiei.
Eu zic că nu ar trebui să plătim, şi chiar să facem o plângere penală, cel puţin pentru Neglijenţă în Serviciu, pentru că toţi cei ce au condus Asociaţia în ultimii 6 ani nu şi-au îndeplinit obligaţiile pentru care erau remuneraţi.
Mai ziceam, să fi fost acolo, vreo 30.000 lei ca datorii ale Asociaţiei, dar 2 miliarde lei vechi ?
N-ar trebui acuzaţi proprietarii aşa-zişi rău-platnici, ci cei care aveau datoria să nu lase să se adune astfel de sume aberante ca restanţe !
Nu e normal şi legal faptul că s-a luat decizia de a se cere acei bani pentru Fondul de Rulment, cu toate că nu s-a afişat încă la Avizier procesul-verbal cu Hotărârile Adunării Generale reconvocate din 30.05.2015 (la 70 zile de la convocare !), pe baza cărora s-ar fi decis să se ceară bani pentru orice Fond al A.P., încalcă cel puţin art.25, alin.4) din Legea 230/2007:
# HOTĂRÂRILE ADUNĂRILOR GENERALE SE COMUNICĂ, ÎN SCRIS, TUTUROR PROPRIETARILOR # După ce "şefii" publică acele Hotărâri ale Ad. Gen. pentru a lua toţi la cunoştinţă de ele, abia atunci pot cere vreo sumă pentru Bugetul de Cheltuieli al Asociaţiei, dar dacă sunt incompetenţi şi abuzivi ... vor plăti ! Nu afişează încă Hotărârile Ad. Gen. la Avizier, pentru că ştiu că vom vedea ce, cum şi câţi au votat la acea mascaradă de Ad. Gen. Reconvocată !