avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1766 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... presedinte
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

presedinte

Buna ziua! in asociatia noastra, presedintele indeplineste si functia de casier in urma unei adunari generale reconvocate. Aceasta functie a fost indeplinita de administrator, nu stiu care a fost " motivul" renuntarii la casierie, dar salariul a ramas acelasi si de administrator si de casier.Am participat si eu la respectiva ad. generala unde am si luat cuvantul si spunadu-le ca un presedinte nu poate ocupa in acelasi timp si functia de presedinte si de caier ,ci numai provizoriu. Nu au tinut cont de cuvantul meu si mai mult , i a fost incheiat si un contract individual de munca.Am sesizat serviciul din primarie, respectiv, SERVICIUL RELATII CU ASOCIATIILE DE PROPRIETARI spunandu le si dansilorcele de mai sus. Raspunsul ca propunerea a fost aprobata in acea adunare !INTREBARE:poate cineva sa ma ajute cu vreun document ca sa le dau " cu el in cap " ( metaforic vorbind ) si sa merg in audienta la noul primar ales, poate rezolv problema si sa i mai spun " cateva " cuvinte despre acest serviciu ! mutumesc pentru intelegere.
Cel mai recent răspuns: eugarizn , utilizator 09:51, 26 Iulie 2012
Legea este specificata in postarile anterioare: 230/2007 in care se precizeaza ca presedintelui de Asociatie i se incheie contract de mandat.
Daca acestuia i se incheie contract de mandat - este logic ca nu i se mai poate incheia si un alt fel de contract cu acelasi angajator (in cazul de fata Asociatia).
Nici contractul de mandat, nici CIM nu se mai inregistreaza la ITM.
Contributiile sunt aproape identice din anul 2010, cand veniturile (indemnizatiile) obtinute de presedintii asociatiilor de proprietari au fost asimilate veniturilor din salarii. Sunt doua contributii care nu se platesc pentru contractele de mandat in comparatie cu CIM: somajul si cred ca contributia pentru accidente de munca si boli profesionale, care oricum sunt modice.
In cadrul acestui forum au fost o multime de discutii pe tema contributiilor obligatorii aferente atat contractelor de mandat cat si contractelor individuale de munca.
nelu.h a scris:

Nici contractul de mandat, nici CIM nu se mai inregistreaza la ITM.

Gresiti!
CIM-urile se inregistreaza la ITM pe serverul acestuia prin programul Revisal.

Ultima modificare: Sâmbătă, 30 Iunie 2012
elga50, moderator
Conform CM angajatorul poate avea incheiate mai multe contracte cu acelasi angajat, tinanduse cont de anumite aspecte.
In cazul de fata pot fi incheiate cele doua contracte, cu respectarea legislatiei in vigoare, dar apare un mic conflict de interese care poate fi atenuat prin luarea unor masuri preventiv/organizatorice din cadrul CE.
Intrucat nici pana la aceasta data nu am reusit rezolvarea acestei probleme , ma vad nevoit sa o abandonez ( desi nu abandonez usor ) Am vazut fel si fel de pareri, precum ca CIMul nu se inregistreaza la ITM, ca pot fi incheiate cele 2 contracte ( de mandat si cim ) cu respectarea legislatiei in vigoare dar preventiv / organizatoric in cadtul CE ! dar nimic concret , dar am o intrebare : S a mai intalnit cineva cu aceasta situatie ?>Poate cineva sa mi dea mai multe amanunte legat de lipsa de la domiciliu a unui proprietar , dupa cate zile este scutit de la plata unor cheltuieli si daca sunt mai mule persoane cum se face media zilelor ( daca asa se face ) pentru a fi scutitide la aceste plati , precum si alte amanunte legat de aceasta problema .
1. In art. 18 din HG.1588/2007 se descriu atributiile presedintelui in care nu intra niciuna din cele de administrare.
In art.17 (6) se arata atributiile comitetului in legatura cu angajarile.
In art.17 (8) se arata atributiile comitetului pe timpul cat nu exista angajat un administrator.
........
La art.22 aveti atributiile administratorului care poate indeplini si functia de contabil si/sau casier.

Se poate face o corelatie intre aceste articole si se poate spune ca:
- daca asociatia nu are un administrator, numai atunci comitetul executiv preia obligatiile si responsabilitatile acestuia pana la angajarea unuia nou. In cazul dv. exista administrator, deci comitetul nu are ce atributii sa preia.
-daca asociatia are administrator, atunci acesta poate indeplini si functia de contabil si/sau casier.
- asociatia poate angaja pe cele trei aspecte persoane diferite sau nu, dar aceste trei activitati sunt specifice administrarii si nu conducerii asociatiei.

Asa cum am spus mai sus, presedintele ar putea sa preia functia de casier numai daca asociatia nu ar avea un administrator, iar daca are unul care nu poate din diferite motive sa indeplineasca si functia de casier, atunci asociatia trebuie sa angajeze un casier si nu sa delege atributiile acestuia presedintelui, cu atat mai mult cu cat i se face si CIM.

Este conflict de interese: presedintele conduce si nu poate fi si executant decat pe o perioada limitata si daca nu exista deloc administrator la bloc.


Daca o persoana lipseste din apartament mai mult de 15 zile, atunci poate fi scutit de plata gazelor, energiei electrice si gunoiului, cheltuieli care se repartizeaza pe numar de persoane.
Aveti descrisa aceasta situatie in art.17 (r) din acelasi HG 1588/2007.
Daca in apartament sunt mai multe persoane care lipsesc mai mult de 15 zile, toate vor fi scutite de aceste cheltuieli. Nu exista notiunea de medie a zilelor de absenta in lege.

Aspectele descrise de dv. imi releva mie un presedinte care vrea sa-si rotunjeasca veniturile abuziv, folosindu-se de doua contracte, unul de mandat si un CIM. Acest contract presupune calitatea de stabilitate pe functie, or asta nu seamna deloc cu ceea ce scrie in art.17 (8) care este o situatie cu caracter intamplator, nepermanent, ceea ce inseamna exact ce v-am spus: abuz.
Faptul ca ati pomenit de o medie a zilelor de absenta ma duce cu gandul la o interpretare a textului de lege din partea proprietarilor sau a echipei de conducere.

V-am dat si articole de lege, v-am si explicat cum vad eu lucrurile, poate va inspira.
Ultima modificare: Miercuri, 25 Iulie 2012
elga50, moderator

Alte discuții în legătură

Presedinte asociatie de proprietari eugarizn eugarizn Buna ziua . Cu ceva timp in urma , v am povestit cum presedintele asociatiei ales cu contract de mandat , ocupa si functia de casier cu contract ... (vezi toată discuția)
Presedinte asociatie pe post de casier Corinaaa Corinaaa Presedintele are dreptul sa emita si sa incaseze chitante platite de proprietari? (vezi toată discuția)
Incadrari tomasso tomasso Inspectorii serviciului specializat al primariei in urma verificarii documentelor asociatiei de proprietari au constatat ca nu a fost prezentat contractul de ... (vezi toată discuția)