avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 585 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Calcul indemnizatie crestere copil
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Calcul indemnizatie crestere copil

In principiu am tot citit OUG 111/2010 care prevede acordarea indemnizatiei ptr. cresterea copilului , dar am o anume nelamurire. Urmeaza sa nasc in ianuarie 2013, sunt angajata de aproape 5 ani la o institutie publica, iar de 2 ani sunt studenta la o facultate de stat, cursuri de zi si fara taxa.
Vreau sa stiu daca se cumuleaza veniturile obtinute la serviciu cu ajutorul pe care ar trebui sa-l primesc de la stat pentru faptul ca sunt studenta!
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 18:57, 9 Iulie 2012


art.2 OUG 111/2010
Art. 2
(1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2011, persoanele care, in ultimul an anterior datei nasterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri din salarii, venituri din activitati independente, venituri din activitati agricole supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumite in continuare venituri supuse impozitului, pot beneficia optional de urmatoarele drepturi:

a) concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la un an, respectiv 3 ani in cazul copilului cu handicap, precum si de o indemnizatie lunara;

b) concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, precum si de o indemnizatie lunara.

(1.1) Limitele minima si maxima ale indemnizatiei se stabilesc prin raportare la indicatorul social de referinta, denumit in continuare ISR.

(2) Indemnizatia lunara prevazuta la alin. (1) lit. a) se stabileste in cuantum de 75% din media veniturilor nete realizate in ultimele 12 luni si nu poate fi mai mica de 1,2 ISR si nici mai mare de 6,8 ISR.