Buna ziua!
Am cateva intrebari referitoare la modalitatea de acordare a concediului de cresteere a copilului. Eu sunt profesor titular in Romania, dar in urma cu doi ani am optat pentru un concediu fara plata, iar anul trecut am lucrat in cadrul unui proiect de colaborare cu MECTS. Am platit la stat doar impoitul de 16%, fara alte contribute. Din aceasta toamna, 2012, voi continua colaborarea cu MECTS. Mentionez ca pentru lunile iulie si august nu am contract de colaborare. In toata aceasta perioada de colaborare postul din Romania mi-a fost rezervat. Ma intrebam daca pot beneficia in aceste conditii de concediu de crestere a copilului, incepand cu luna februarie sau martie 2013. Va multumesc!
Atunci daca in cele 10 luni de colaborare, postul de titular mi-a fost rezervat, lunile iulie si august nu pot fi considerate concediu de odihna?Vechimea mi-a mers in tot acest timp.
Concediul fara plata l-am avut in anul scolar 2010-2011. Din anul 2011, luna septembrie, postul e rezervat pentru ca eu lucrez pentru MECTS. Venituri am realizat din luna septembrie 2011 pana in iunie 2012, inclusiv, deci 10 luni. Din septembrie 2011 cand am terminat concediul fara plata si am inceput colaborarea cu MECTS vechimea a reinceput sa imi mearga.Oricum voi intreba și la Agentia pentru Plati si Inspectie Sociala, caci situatia e putin mai neobisnuita.Va multumesc foarte mult pentru lamuriri!
A!Încă o întrebare:contractele de munca din strainate se iau in consideratie in Romania? Tocmai mi-am dat seama ca lunile iunie, iulie si august 2011 am avut contract de munca part-time in Italia, apoi din septembrie acel contract de colaborare cu MECTS.
Sa presupunem ca nasteti in luna februarie 2013.Cf.OUG111/2010,pt. a putea beneficia de cccsi indemnizatia corespunzatoare,aveti nevoie de a fi realizat venit impozabil in fiecare dintre lunile martie2012-februarie 2013.