avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 581 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general unde trebuie pastrate actele contabile ale societatii
Discuție deschisă în Contabilitate în general

unde trebuie pastrate actele contabile ale societatii

am urmatoarea speta: sediul social declarat fara activitate acasa la patron , puct de lucru cu activitate(inclusiv birouri) declarat si inregistrat legal intr-un alt sector al Bucurestiului . Control de rambursare TVA , cerere de desfasurare al controlului la punctul de lucru pe motiv ca sediul social nu dispune de dotarile necesare efectuarii controlului. Reprezentatii ANAF ignora cererea si vin la sediul social , nu gasesc pe nimeni si lasa in usa o notificare ca in termen de 5 zile sa ne prezentam sa dam cu subsemnatul in caz contrar vom fi declarati inactivi. Se prezinta administratorul la ANAF cu cererea de desfasurare a controlului la punctul de lucru si i se spune ca este obligatoriu ca , controlul sa se desfasoare la sediul social , ca legea prevede ca toate actele contabile sa se afle la sediul social ( neoficial i s-a spus ca doar nu or sa vina la capatul Bucurestiului cand sediul social este la cateva sute de metri de Administratie) . Intrebarea este : Exista prevedere legala care sa imi impuna sa tin actele contabile la sediul social chiar daca acesta este fara activitate iar activitatea de birouri o am declarata la un punct de lucru? Multumesc pentru raspuns.
Cel mai recent răspuns: Lucian Huzum , Consilier juridic 12:48, 16 Iulie 2012
In conformitate cu prevederile art. 103 Cod procedura fiscala, inspectia fiscala se desfasoara, de regula, in spatiile de lucru ale contribuabilului. Contribuabilul trebuie sa puna la dispozitia organului fiscal un spatiu adecvat, iar daca nu se poate pune la dispozitie un astfel de spatiu, activitatea de inspectie fiscala se va putea desfasura la sediul organului fiscal sau in orice alt loc stabilit de comun acord cu contribuabilul.
In concluzie, articolul mentionat anterior care reglementeaza locul inspectiei fiscale nu impune ca aceasta activitate sa se desfasoare numai la sediul social, prin spatiu de lucru al contribuabilului intelegandu-se fie sediul social, fie orice alt de loc unde contribuabilul desfasoara activitate comerciala autorizata (deci si punctul de lucru).
Este drept ca organul de inspectie fiscala are dreptul sa verifice existenta sediului social, insa nu poate impune ca activitatea de inspectie fiscala sa se desfasoare la sediul social in conditiile in care exista un punct de lucru autorizat si in care contribuabilul isi desfasoara activitatea, deoarece insasi legea nu impune o astfel de conditie.
Precizati organului fiscal ca la sediul social nu puteti puteti pune la dispozitia sa un spatiu adecvat inspectiei fiscale si ca ii invitati la punctul de lucru unde puteti pune "la dispozitie un spatiu adecvat, precum si logistica necesara desfasurarii inspectiei fiscale" - art. 103 alin. 1, Cod procedura fiscala.
Invocati in acest sens prevederile art. 103 Cod procedura fiscala si punctul 103.1 din normele de aplicare ale acestui articol.
Ultima modificare: Luni, 16 Iulie 2012
Lucian Huzum, Consilier juridic

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contol financiar de fond ContSters126873 ContSters126873 buna ziua 1 . cand se face un control de fond si ce documente trb puse la dispozitie??? cat dureaza ?? se anunta acest contol sau se vine inopinant???? 2 ... (vezi toată discuția)
Control fiscal mirela.onciu mirela.onciu Acum 1 luna, mi-am deschis o PFA in Barlad Jud. Vaslui, acum am fost invitat pentru control fiscal la Suceva. Este posibil sa se faca acest control fiscal in ... (vezi toată discuția)
Cum sa ma apar la un contol fiscal? dinumarcel dinumarcel Am un PFA si foarte recent.am primit instiintare de la ANAF pentru inceperea unui control fiscal. M-am prezentat prompt la ANAF la data din instiintare si desi ... (vezi toată discuția)