Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Dupa ce am plecat de la fosta companie (domeniul banking), vendorul unui mare produs pe care il foloseam m-a contactat pentru a-mi oferi o pozitie de consultant in cadrul companiei lor.
Firma respectiva nu are niciun sediu in Romania, dar vor sa ma angajeze direct in Elvetia.
Pentru acest lucru, am semnat un contract de munca (pe o perioada nedeterminata), dar voi incepe munca din Romania (remote). Contractul de munca semnat, pasaportul, buletinul si toate celelalte informatii vor fi folosite pentru permisul de munca pentru care compania elvetiana va aplica pentr mine.
Dupa un timp, ma voi reloca in Elvetia, conform contractului.
Acum, am ceva nelamuriri:
- Ce taxe trebuie sa platesc in Romania, tinand cont ca voi fi angajat direct la compania elvetiana, taxa pe venit se va plati (cred) acolo?
- Sunt obligat in vreun fel sa imi platesc pensia obligatorie aici? Cat anume ar trebui sa cotizez?
- Trebuie sa imi fac asigurare la CNAS sau ma pot duce la o companie de asigurari privata?
Fiind salariat al statului elvetian si deoarece statul roman are cu acesta acorduri pentru evitarea dublei impuneri, nu mai datorati impozite si contributii sociale aici.