avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 711 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... prima pt. nastere
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

prima pt. nastere

este adevarat ca firma la care lucrez este obligata sa-mi dea o prima la nasterea copilului cu toate ca acest lucru nu este stipulat in contr. colectiv de munca?daca da, ce ar trebui sa fac avand in vedere ca sotul meu lucreaza in aceeasi firma?
mersi
Cel mai recent răspuns: sce76 , utilizator 21:21, 15 Februarie 2011
Sunt medic rezident, am depus anul trecut in iunie o cerere pentru prima de nastere, dar Spitalul angajator nu mi-a dat nici un raspuns si nici nu m-a platit. Verbal am primit de la doamna de la salarizare, un raspuns de genul: "Puteti depune cerere dar degeaba, pentru ca nu veti primi nimic. Nici o angajata nu a primit pana acum."
Ce sa fac in aceasta situatie?
Am refacut cererea cu precizarea art din CCMUNN si o voi inscrie la registratura Spitalului, dar ma tem de acelasi refuz. Ma sfatuiti va rog cum ar trebui sa procedez mai departe? Cat timp dupa nasterea copilului pot primi acest drept? Am nascut in mai 2008.
Multumesc!
Fiind vorba de un drept salarial, acesta se prescrie intr-un termen de 3 ani. Faceti cererea asa cum azi zis si inregistrati-o la registratura, dar sa aveti si un exemplar pe care sa primiti numar de inregistrare....si in cazul in care nu va achita aceea suma, va adresati instantei de judecata. Fiind vorba de un litigiu de munca, instanta competenta este Tribunalul, iar actiunea este scutita de taxa de timbru si timbru judiciar. Aveti posibilitatea sa va adresati instantei pana in mai 2011.