lucratorul desemnat trebuie sa fie angajat in compania respectiva cu contract de munca?
Sau acesta poate sa isi indeplineasca atributia aceasta in baza unui contract de prestari servici - nu ma refer aici la servicii externalizate de prevenire si protectie, ci la o persoana care presteaza o activitate de coordonare a unor angajati in baza unui astfel de contract si i se dau ca atributii si partea de instruire SSM.
Daca pritenul dumneavoastra indeplineste conditiile de pregatire in domeniul SSM (nivel mediu de pregatire - curs cu durata de 80 h)poate sa fie desemnat ca lucarator SSM. Norma metodologica precizeaza numai in cazul lucratorilor din cadrul “Serviciul intern de prevenire si protectie” (unde este organizat acest serviciu) ca “trebuie sa desfasoare numai activitati de prevenire si protectie si cel mult activitati complementare cum ar fi: prevenirea si stingerea incendiilor si protectia mediului”. Pentru lucratorul desemnat pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie legea prevede ca trebuie sa aiba, in principal, atributii privind securitatea şi sanatatea in munca şi, cel mult, atributii complementare dar prin normele metodologice de aplicare a legii nu se mai precizeaza care sunt acele atributii complementare ca in cazul lucratorilor ce fac parte din “Serviciul intern de prevenire si protectie”
In conditiile in care firma dumneavoastra (cu 6 angajati)detine un contract cu un serviciu extern de prevenire si protectie desemnarea unui lucrator nu mai este necesara dar daca angajatorul doreste acest lucru are obligatia sa consemneze in fisa postului activitatile de prevenire si protectie pe care acest lucrator le va desfasura. Activitatile de prevenire si protectie sunt cele prevazute in art. 15 alin (1) din NM de aplicare a Legii 319/2006 aprobate prin HG 1425/2006 cu modificari si completari ulterioare. Deasemenea in contractul incheiat cu serviciul extern va preciza activitatile de prevenire si protectie care vor fi desfasurate de acest serviciu.
ART. 16 din NM
(1) In cazul intreprinderilor cu pana la 9 lucratori inclusiv, angajatorul poate efectua activitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca, daca se indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii: (.....)
(2) In situatia in care nu sunt indeplinite conditiile prevazute la alin. (1), angajatorul trebuie sa desemneze unul sau mai multi lucratori ori poate organiza serviciul intern de prevenire si protectie si/saupoate sa apeleze la servicii externe, in conditiile prezentelor norme metodologice.
(3) In cazul in care angajatorul/lucratorii desemnati/serviciile interne de prevenire si protectie nu au capacitatile si aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activitatilor de prevenire si protectie prevazute la art. 15, angajatorul trebuie sa apeleze la servicii externe pentru acele activitati de prevenire si protectie pe care nu le poate desfasura cu personalul propriu.
ART. 20 din NM
(1) Desemnarea nominala a lucratorului/lucratorilor pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie se face prin decizie scrisa a angajatorului.
(3) Angajatorul va consemna in fisa postului activitatile de prevenire si protectie pe care lucratorul desemnat are capacitatea, timpul necesar si mijloacele adecvate sa le efectueze.
ART. 24 din NM
(2) Lucratorii din cadrul serviciului intern de prevenire si protectie trebuie sa desfasoare numai activitati de prevenire si protectie si cel mult activitati complementare cum ar fi: prevenirea si stingerea incendiilor si protectia mediului.
ART. 33 din NM
(1) Contractul incheiat intre angajator si serviciul extern de prevenire si protectie trebuie sa cuprinda si urmatoarele:
a) activitatile de prevenire si protectie care vor fi desfasurate de catre fiecare serviciu extern de prevenire si protectie;
b) modul de colaborare cu lucratorii desemnati/serviciile interne si/sau cu alte servicii externe de prevenire si protectie;
In concluzie tinand seama de marimea unitatii si de activitatea desfasurata contractul cu serviciul extern este suficient.
Daca angajator doreste sa desemneze si un lucrator din unitate sa se ocupe de activitatile de prevenire si protectie acesta poate sa desfasoare si alte activitati, fie ele si cele de dir economic, resurse umane etc.atata timp cat nu este membru al unui serviciu intern de prevenire si protectie.
O decizie este valabila chiar daca conducatorul unitatii s-a schimbat atata timp cat noul conducator nu a anulat decizia veche.
PS sper ca nu ati facut confuzie intre decizia de lucrator desemnat si cea prin care seful locului de munca este desenat sa efectueze instruirea la locul de munca si instruirea periodica a lucratorilor.
Daca nu e prea tarziu o sa va raspund si eu: daca societatea d-voastra are pana la 9 angajati, administratorul poate sa faca el cursurile de ssm si poate indeplini el singur sarcinile astea. cititi in Legea 319/2006 ca acolo explica.Pe cei de la Inspectia muncii ii intereseaza mai mult sa aiba cineva diploma si actele.
Lucrator desemnat ssm
mcv
Care sunt legile si HG cu ultimele completari, care definesc atirbutiile unui lucrator desemnat SSM intr-o firma cu 244 lucratori?
Am o functie de ... (vezi toată discuția)
Angajat ssm
nicoletaart
Buna ziua,
Lucrez la o firma care unde avem un angajat specialist SSM, cim cu 16ore/luna.
Din cate am inteles acest contract nu este valabil.(stiti ce ce ... (vezi toată discuția)