Ca sa ne lamurim, la propunerea dumneavoastra, sa citam si sa citim cu atentie cateva prevederi din HG 1588/2007:
Art. 22. -
(1) Activitatea de administrare a condominiului include activităţi de administrare tehnică, de contabilitate şi casierie.
(8) În situaţia în care asociaţia de proprietari angajează un casier, acesta răspunde de efectuarea operaţiunilor de încasări şi plăţi în numerar, cu respectarea prevederilor Regulamentului operaţiunilor de casă. La asociaţiile de proprietari care optează pentru conducerea contabilităţii în partidă simplă, administratorii de imobile pot cumula şi funcţia de casier.
Cei 200 m.c. de apa inseamna 200 tone de apa, daca vreti. Insemna mult sau putin. Dar, repet, 200 m.c. apa pot sa se scurga intr-o noapte la canal daca se sparge o conducta la subsol fara sa vada cineva apa.
In mod normal autoritatile nu au de ce sa intervina deoarece asociatiile se conduc, in general, de proprietari conform legislatiei. Autoritatile pot verifica din oficiu, dar verifica mai ales la sesizarea cuiva. Iar verificarea facuta de reprezentantii primariei nu rezolva problemele asociatiei. Proprietarii trebuie sa si le rezolve in cadrul asociatiei.
OPC-ul nu are treaba cu administrarea sau gestiunea interna a asociatiei.
Verificarea activitatii asociatiei se face fara costuri suplimentare de catre cenzor, presedinte, membrii comitetului si fiecare proprietar direct la sediul asociatiei sau prin dezbaterile din adunarea generala finalizate cu luarea de hotarari.