Am plecat din firma la care activam acum o luna de zile, insa, nici pana acum, nu am reusit sa imi recuperez actele necesare, respectiv, decizia de incetare a c.i.m si adeverinta de vechime(din ce am reusit sa aflu, acestea sunt actele necesare odata ce pleci de la o firma)
Contabilul firmei este cel care se ocupa de aceste acte, intrucat angajatorul "nu are timp" de astfel de lucruri.
Cred ca am vorbit la telefon de cel putin 20 de ori pana acum cu acest contabil, de fiecare data fiind amanat sau mintit cu vreo alta inventie, ultima fiind, "nu am primit inca acceptul de la XXXX (angajator), revin eu cand il primesc", eu din cate stiu, eliberarea actelor dupa plecarea unui angajat, nu este o optiune a angajatorului ci o obligatie.
Asftel, as aprecia daca mi-ati spune ce se poate face in aceasta situatie, ce pot face pentru a lua acele acte, si totodata, pasii care trebuie urmati pt. a face acest lucru.
Se pare ca in sfarsit pun mana pe decizia de incetare a CIM + adeverinta de vechime, astazi, problema este ca fisa fiscala pe 2012 nu a iesit inca de la ANAF (din ce spune contabila) si urmeaza sa o primesc ceva mai incolo, as dori sa stiu care este importanta acestei fise fiscale si daca fara ea celelalte doua acte mentionate mai sus sunt inutile sau daca este vreo problema in cazul in care nu o am.
Mentionez ca eu pe 2012 nu am lucrat decat pana in Noiembrie, atunci a fost plecarea din firma, bine...asta in cazul in care ei au si facut actele atunci, pt ca la cat de "seriosi" sunt, este posibil ca ei sa ma fi tinut ca si angajat ceva mai mult timp pe acte.
Da...am primit doar Decizia de incetare, urmand ca saptamana viitoare sa primesc si adeverinta de vechime + fisa fiscala pe 2012, se pare ca una se completeaza in functie de cealalta.
Ciudat este ca pe decizia de incetare scrie asa:
"Subsemnatul etc reprezentand etc in calitate de etc si salariatul X in temeiul prevederilor ..............ART81/1............... nu e nimic completat acolo in afara de articolul, iar dupa scrie DECID - Contractul individual de munca al d-lui X inregistrat in registrul general de evidenta al salariatilor cu nr .........../..........nu scrie nimic nici aici, inceteaza pe data de Z ca urmare a ART81/1.
Vi se pare normal ca acele doua rubrici sa nu fie completate?
In ce sens completa?
Orice altceva este in decizie, in afara de cele doua informatii lipsa mentionate in postul meu anterior.
Poate doriti sa-mi spuneti cum ar trebui sa sune mai exact sau ce informatii cheie ar trebui sa contina pt a imi da seama daca este sau nu completa.
O decizie completa, dupa caz, trebuie sa fie motivata in fapt si in drept si sa cuprinda precizari cu privire la durata preavizului , termenul in care poate fi contestata si instanta judecatoreasca la care se contesta.