avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1429 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Presedinte nou, bloc cu probleme mari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Presedinte nou, bloc cu probleme mari

Buna ziua,
Am devenit presedinte al unui bloc cu 20 de apartamente acum aproximativ 2 ani de zile, cand in urma unui incendiu am reusit sa strangem mai multe propietari la un loc pentru a decide asupra unor aspecte.Am devenit presedinte fara nici un act constitutiv si fara sa primesc nici un document anterior(toate au ars in incendiu), urmand mai mult sa urmaresc probleme tehnice decat cele tin de partea contabila sau juridica unde urma sa fie gasit un comitet de cenzori(care nu au mai fost gasiti pana la urma)
In acest timp am fost preocupat de tot ce tine de partea tehnica amenajari, etc care le am facut fara bani prin amici, fara sa implic blocul in nici un fel la cheltuieli.
Acum sunt dat in judecata alaturi de administrator pentru probleme care tin de verificarea contabila a acestuia si a ceea ce tine de bani si intretinere etc.
Persoana care ne da in judecata doreste toate actele contabile pe ultimii 10-15 ani, acte care nu mai exista datorita incendiului, dar ar trebui sa existe acte contabile pe ultimii 2 ani.
Am hotarat sa fac o verificare contabila a administratorului cu ajutorul unui amic contabil, dar administratorul nu a prezentat luni de zile la rand nici un document(fiind un om batran nu puteam sa ma duc nici sa il trag de urechi nici sa ma impun in oricare alt fel).
Acum administratorul trebuie sa se prezinte la un expert contabil desemnat de instanta dar nu cred ca se va duce.
Ce pot face pentru a explica instantei situatia in care ma aflu:
-presedinte fara acte preluate si facut presedinte asa din gura fara vot fara nimic
-lipsa actelor contabile si a oricaror fel de acte dinaintea incendiului
-administrator care nu colaboreaza in nici un fel cu mine.

Stiu ca situatia actuala este foarte grava pentru mine, de aceea apelez la dvs.
Cu multumiri,
Sorin.
Cel mai recent răspuns: Carturarul , utilizator 09:52, 6 Decembrie 2012
Nu sunt platit blocul de abia are bani ba mai mult am dat multi bani din buzunarul propiu, sunt afisate doar pe baza semnaturii persoanei care le intocmeste, care tine administratia de vreo 15 ani.
Intrebare:ea daca nu este propietara are voie sa ceara actele asociatiei?si chiar daca este porpietara are voie sa ceara pe 15 ani in urma?
Ultima modificare: Miercuri, 5 Decembrie 2012
easyrider, utilizator
easyrider a scris:

, sunt afisate doar pe baza semnaturii persoanei care le intocmeste, care tine administratia de vreo 15 ani.
Intrebare:ea daca nu este propietara are voie sa ceara actele asociatiei?si chiar daca este porpietara are voie sa ceara pe 15 ani in urma?

Deci listele dv de intretinere din punct de vedere legal sunt egal cu zero.Doamna locuieste fizic in blocul dv? Daca da, are dreptul sa va ceara acte contabile pe baza carora s-au intocmit listele de intretinere,iar administratorul probabil stie ca nu a fost prea corect prin inregistrarile contabile si ca nu avea voie sa afiseze listele de intretinere doar sub semnatura dansului si atunci evita sa prezinte aceste documente sau cine stie ce o mai avea de ascuns,altfel nu imi explic refuzul dansului.

Ultima modificare: Miercuri, 5 Decembrie 2012
CRINA1, utilizator
Doamna locuieste fizic aici dar ce se intampla cu actele pe 30 de ani care au ars in incendiu?
Sa inteleg ca eu personal sunt tras la raspundere sau asociatia de locatari si prin faptul ca nu exista cenzori, comitet, etc?
Ultima modificare: Miercuri, 5 Decembrie 2012
easyrider, utilizator
exact, nu aveati voie sa lucrati fara comitet executiv, si macar un cenzor .actele pe 30 de ani nu prea mai aveti cum sa le aduceti inapoi insa contabilitatea trebuia refacuta dupa momentul incediului ,macar cu datele avute .In fine ,poate scapati cu bine de trecut,insa rezolvati cu prezentul si anume ultimiidoi ani . Convocati o adunare generala extraordinara si dezbateti problemele impreuna cu locatarii : alegerea presedintelui,a comitetului, a cenzorului ,etc macar in al doisprezecelea ceas incercati sa intrati in legalitate.
Mai asteptati si parerile doamnei Elga si a domnului Adrian .
Ultima modificare: Miercuri, 5 Decembrie 2012
CRINA1, utilizator
1-esti presedinte doar cu vorba dupa cite se pare?
2--nu ai proces verbal al adunarii generale din care sa reiese ca ai fost ales?
3--ai semnat vreun document al asociatiei?
4--cine a tinut stampila in tot timpul de dupa incendiu?
5--cine a semnat listele de plata?
6--cine a aprobat listele de plata si calculele lunare facute pentru repartizarea facturilor emise de furnizori?
7--orice proprietar poate vedea anumite acte doar la sediul asociatiei si doar in baza unei cereri catre presedinte (care la tine nu este cazul pt.ca nu exista defapt),cerere pe care o aproba presedintele stabilind data si ora cind poate locatarul sa vada actele
8--trebuie sa stii un anumit lucru--presedintele unei asociatii este ca directorul unei intreprinderi de stat iar restul sunt angajati deci tot ce misca in asociatie trece prin mina presedintelui .Presedintele ca sa fie sigur ca nu e inselat sau dus in eroare de catre administrator(cazul tau prin care zici ca ai un prieten contabil si il pui sa-l verifice pe admin)trebuie sa viseze legea 230 si normele ei pentru ca niciun document intocmit nu este valabil fara aprobarea presedintelui
9--daca vrei sa fi presedinte cu acte in regula atunci demareaza toate procedurile legale si atunci te poate trage la raspundere locatara respectiva
10--daca locatara respectiva da in judecata asociatia atunci sa stii ca la tribunal asociatia este repr.de presedinte ceea ce la voi nu este cazul deoarece presedintele nu exista oficil!!!!!!!
11--discuta cu un avocat inainte de proces si explica-i cum sta treaba si te poate ajuta cu toate ca dupa parerea mea nu ai nicio vina deoarece nu ai facut nicio ilegalitate dupa cite zici

Alte discuții în legătură

Lista afisata de catre administrator cu cheltuielile la intretinere, este incompleta si incorecta ? neri neri Exista un model de tipizat pt. cheltuielile la intretinere care,trebuie folosit de catre toate asociatiile de proprietari ? Ori fiecare asociatie concepe o ... (vezi toată discuția)
Probleme adminstrator si presedinte de bloc ionelle2000 ionelle2000 buna ziua, numele meu este ionela pirlan si as avea nevoie de ceva sfaturi legate de probleme cu asociatia de proprietari, si anume: -din ce stiu eu, ... (vezi toată discuția)
Presedinte al asociatiei de proprietari mirel1980 mirel1980 Buna ziua, As vrea sa aflu si eu un raspuns la urmatoarea situatie aparuta in cadrul Asociatiei noastre de Proprietari: De cativa ani, exista aleasa o ... (vezi toată discuția)