avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 769 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Protectia consumatorilor - poseta comandata online
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Protectia consumatorilor - poseta comandata online

Buna ziua, as dori un sfat legat de urmatoarele: in 19.12.2012. am comandat online o poseta, pe care am primit-o in 23.12; am constatat urmatoarele: poseta primita are alte culori decat modelul ales; este realizata grosolan; poseta nu este finalizata (are captuseala neincheiata si nu are intaritura); am dubii ca poseta este 100% piele naturala, asa cum scrie pe modelul prezentat.
Am telefonat furnizorului, semnalandu-i deficientele; am primit, telefonic si pe email, acceptul de a returna poseta, dar si un lung sir de insulte incredibile (sunt o persoana proasta, limitata, vulgara si de proasta factura, care nu stie sa aprecieze produsele lor; insultele au fost trimise pe e-mail!); mai mult, in 24.12, am fost pur si simplu hartuita cu telefoanele, ca nu cumva inainte de a returna poseta, sa o deteriorez.
Fata de cele de mai sus, am facut reclamatie la Comisariatul de protectia consumatorilor Bucuresti, pentru ca agentul economic furnizor este din Bucuresti.
Pana azi nu am primit nici un semn de la protectia consumatorilor, e adevarat insa ca nu a trecut termenul legal de 30 de zile.
Am insa o problema, asupra careia va rog sa ma sfatuiti: stiu ca termenul legal de returnare a produselor achizitionate on-line, este de 10 zile lucratoare, de la data primirii produsului; daca trimit furnizorului poseta, imi pot recupera banii, 390 ron, dar nu mai pot dovedi protectiei consumatorului deficientele posetei; daca astept sa fiu contactata de protectia consumatorului (am incercat in repetate randuri sa-i sun, dar intra doar robotul; le-am adresat intrebarea pe e-mail, nu am primit raspuns), sigur trece termenul celor 10 zile lucratoare.
Dat fiind si modul in care am fost tratata de furnizor, mi-e teama ca daca le trimit poseta, o vor deteriora ei, ca sa aiba motiv sa nu-mi returneze banii.
Ce sa fac in acesta situatie cu poseta, sa o trimit in termenul de 10 zile lucratoare la comisariatul pentru protectia consumatorilor Bucuresti, eu fiind din Timisoara, sau astept raspunsul comisariatului?
Multumesc, Rodica Militaru
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 14:21, 8 Ianuarie 2013
Puteti realiza planse foto sau direct cu telefonul mobil
Multumesc pentru raspuns; am facut fotografii, dar sunt inca doua aspecte:
-din fotografii nu se poate stabili daca poseta este 100% din piele;
-furnizorul, dat fiind reua lui vointa dovedita, poate afirma ca dupa fotografii, am deteriorat poseta.
M-ar interesa un raspuns transant, unde trimit poseta, protectiei consumatorului (bazat pe legea...) sau furnizorului.
Atunci cand reclamantul este din acelasi oras cu agentul economic si cu un comisariat de protectia consumatorilor, e simplu, reclamantul se poate prezenta cu produsul neconform, pentru constatare, la comisariat; dar daca e vb de orase diferite, ca in cazul de fata, ce spune legea?
Poseta o trimiteti comerciantului, nu aveti nevoie de ANPC pentru a va recupera banii.

Ordonanta 130/2000 republicata (ati pomenit de cele 10 zile) :
Art. 7
(1) Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 10 zile prevazut pentru exercitarea acestui drept incepe sa curga:
a) pentru produse, de la data primirii lor de catre consumator [...]

Doar daca nu va trimit banii in 30 de zile are sens sa va adresati ANPC.
Multumesc, am citit si eu ordonanta; aici nu e vb doar de returnarea banilor, ci de abuzul comerciantului, asa cum am scris mai sus.
Vad ca deocamdata nu primesc raspuns la intrebarea mea...
Ati scris:
Ce sa fac in acesta situatie cu poseta, sa o trimit in termenul de 10 zile lucratoare la comisariatul pentru protectia consumatorilor Bucuresti, eu fiind din Timisoara, sau astept raspunsul comisariatului?

M-ar interesa un raspuns transant, unde trimit poseta, protectiei consumatorului (bazat pe legea...) sau furnizorului.
Mai scrieti, va rog, o data acea intrebare la care nu v-a raspuns nimeni.

Incerc sa ghicesc: daca sunteti convinsa ca poseta nu este de piele cu toate ca pe site asa este prezentata inseamna ca firma isi face publicitate inselatoare.
Legea 158/2008, art. 3:
b) publicitate inselatoare - publicitatea care, in orice mod, inclusiv prin modul de prezentare, induce sau poate induce in eroare persoanele carora i se adreseaza ori care iau contact cu aceasta si care, din cauza caracterului inselator, poate afecta comportamentul economic al acestora [...]

Reclamati-i la ANPC, scrieti ca in opinia dvs. firma incalca prevederile art. 4 din aceeasi lege, prin care este interzisa publicitatea inselatoare. Daca se constata ca aveti dreptate, amenda este intre 3000 si 30.000 lei.

Alte discuții în legătură

Achizitie telefon pe internet defect leontina 78 leontina 78 Buna ziua .Pe 5 decembrie 2012 am comandat pe internet un i-phone pe site-ul www.240.ro.Am primit telefonul cam in 7 zile si este defect.Ma tot chinui de ... (vezi toată discuția)
Taxe transport si penalitati in cazul denuntarii unilaterale danieljianu danieljianu Am cumparat niste produse de la un magazin online si am decis ulterior sa returnez produsele, pe baza O.G. 130/2000. Insa am o nelamurire: In articolul ... (vezi toată discuția)
Comerciantul refuza returnarea banilor sau schimbarea produsului ! gabi03 gabi03 Am dat o comanda pentru cumpararea unui stick de memorie de pe un site on-line ([b]mediadot[/b]). In foarte scurt timp, un operator m-a contactat si mi-a spus ... (vezi toată discuția)