avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 511 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Cand pot sa ies la pensie?
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Cand pot sa ies la pensie?

Buna ziua,
Sunt nascuta pe 07.01.1975 si lucrez ca balerina la Teatrul "Toma Caragiu" Ploiesti din 1.03.1994. Vreau sa stiu daca la implinirea varstei de 40 de ani ma pot pensiona, avand 20 de ani si 10 luni lucrati in acelasi loc de munca.
Mai este valabil faptul ca varsta minima de pensionare a balerinilor este 40 ani pentru femei si 45 ani pentru barbati, cu minim 20 ani vechime?
Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 19:02, 12 Ianuarie 2013
1. Din Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice:

Art. 30
(1) In sensul prezentei legi, locurile de munca in conditii speciale sunt cele din:
...
f) activitatea artistica desfasurata in profesiile prevazute in anexa nr. 4.

ANEXA 4
LISTA
cuprinzand profesiile din activitatea artistica ale caror locuri de munca se incadreaza
in conditii speciale


1. Balerin
2. Dansator
3. Acrobat
4. Jongler
5. Clovn
6. Calaret de circ
7. Dresor de animale salbatice
8. Solist vocal de opera si de opereta
9. Instrumentist la instrumente de suflat
10. Cascador

Art. 55
(1) Persoanele care au realizat stagiul complet de cotizare au dreptul la pensie pentru limita de varsta, cu reducerea varstelor standard de pensionare, dupa cum urmeaza:
...
b) conform tabelului nr. 2, in situatia persoanelor care au realizat stagii de cotizare in locurile de munca incadrate in alte conditii de munca prevazute la art. 29 alin. (2) si in conditii speciale prevazute la art. 30 alin. (1);

Tabelul nr. 2

Stagiul de cotizare Reducerea varstei standard de pensionare cu:
realizat in conditii Ani Luni
speciale
(ani impliniti)
...
18 9 —
19 9 6
20 10 —
21 10 6
22 11 —
...


Art. 56