avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 589 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general solutii contabile si fiscale pentru marfa degradata
Discuție deschisă în Contabilitate în general

solutii contabile si fiscale pentru marfa degradata

o societate pe actiuni are ca obiect de activitate comert cu amanuntul, inchiriere spatii comerciale etc.Daca hotaraste sa nu mai desfasore decat activitate de inchiriere, cum procedeaza pentru scaderea din contabilitate a stocului de marfa pentru a nu avea probleme cu organele de control sau cu actionarii? (rog solutii fiscale si contabile)
Cel mai recent răspuns: katica , utilizator 23:25, 15 Februarie 2009
Stocurile pot fi valorificate,daca sunt perisabilitati se scad din gestiune conform legii, depinde ce fel de stocuri sunt si cume pot fi ele valorificate sau nu, dar fiind o s.a.cred ca este o problema de discutat in adunerea actionarilor, pt.ca toate astea pot influenta rezultatul societatii, nu?
Nu a-ti precizat clar ce este cu aceste stocuri.
Incerc sa raspund totusi. Presupunand ca a-ti efectuat inventarierea , ceea ce se poate valorifica, se procedeaza ca atare iar pentru partea de stocuri lipsa sau degradate, se stabileste daca acestea sunt imputabile gestionarului.In situatia in care acestea nu sunt imputabile, obligatoriu se intocmeste un proces verbal de distrugere/ casare de catre firma careia i-ati predat spre distrugere aceste bunuri.
Insa, atentie ! in conformitate cu L571/2003 art 21 alin 4 lit c)
(4)Urmatoarele cheltuieli nu sunt deductibile la calculul impozitului pe profit:
(...)
c)cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor degradate, neimputabile pentru care nu au fost incheiate contracte de asigurare (...)

P.S.Datorati impozit pe profit si TVA pt bunurile lipsa sau degradate
Mai aveti si posibilitatea de a reduce preturile respectand prevederile
OG 99/2000
Art. 18. - Potrivit prezentei ordonante, prin vanzare de lichidare se intelege orice vanzare precedata sau insotita de publicitate si anuntata sub denumirea de "lichidare" si care, printr-o reducere de preturi, are ca efect vanzarea accelerata a totalitatii sau numai a unei parti din stocul de produse dintr-o structura de vanzare cu amanuntul, in una dintre urmatoarele situatii:
a) incetarea definitiva a activitatii comerciantului, inclusiv in cazul schimbarii proprietarului, chiriasului, locatarului sau mandatarului, dupa caz, care exploateaza structura de vanzare, cu exceptia cazurilor in care aceasta este vanduta, cedata sau inchiriata unei persoane juridice administrate de vechiul proprietar (utilizator) sau in care acesta este actionar;
b) incetarea din proprie initiativa a activitatii comerciantului in structura de vanzare respectiva sau ca urmare a anularii contractului de inchiriere, locatie sau mandat, in baza unei hotarari judecatoresti ramase definitive sau in baza unei hotarari judecatoresti de evacuare silita;
c) intreruperea activitatii comerciale sezoniere pentru o perioada de cel putin 5 luni dupa terminarea operatiunilor de lichidare;
d) schimbarea profilului structurii de vanzare, suspendarea sau inlocuirea unei activitati comerciale desfasurate in acea structura;
e) modificarea conditiilor de exploatare a suprafetei de vanzare, daca lucrarile de transformare si amenajare depasesc 30 de zile si sunt efectuate in interiorul acesteia, structura de vanzare fiind inchisa in toata aceasta perioada, sau modificarea conditiilor de exercitare a activitatii in cazul incheierii ori anularii unui contract de distributie avand o clauza de aprovizionare exclusiva;
f) vanzarea stocului de produse de catre mostenitorii legali ai comerciantului defunct;
g) deteriorarea grava, din cauza unor calamitati sau acte de vandalism, a unei parti sau, dupa caz, a intregului stoc de produse, exclusiv cele alimentare.
Art. 19. - (1) Vanzarile de lichidare sunt supuse notificarii in baza unui inventar detaliat al marfurilor de lichidat intocmit de comerciant, care este obligat sa justifice cu documente legale provenienta produselor respective. Notificarea se face la primaria localitatii in a carei raza teritoriala este amplasata structura de vanzare sau, dupa caz, la primariile sectoarelor municipiului Bucuresti, cu cel putin 15 zile inainte de inceperea vanzarilor de lichidare in situatiile prevazute la art. 18 lit. a), d) si e) si cu cel putin 5 zile inainte de inceperea vanzarilor de lichidare in situatiile prevazute la art. 18 lit. b), c), f) si g). Perioada pentru care se notifica vanzarile de lichidare este de maximum:
a) 90 de zile pe an pentru cazurile prevazute la art. 18 lit. a) si f);
b) 60 de zile pe an pentru cazurile prevazute la art. 18 lit. b), d), e) si g);
c) 15 zile pe an pentru cazurile prevazute la art. 18 lit. c).
(2) La cererea organelor de control abilitate comerciantul este obligat sa justifice cu documente legale situatia care a motivat vanzarea de lichidare, in termen de maximum 10 zile de la finalizarea operatiunilor de lichidare pentru situatiile prevazute la art. 18 lit. a)-d), f) si g) si, respectiv, de maximum 45 de zile in cazul situatiilor prevazute la art. 18 lit. e).
(3) Orice anunt sau alta forma de publicitate privind vanzarea de lichidare trebuie sa specifice in mod obligatoriu data de debut a vanzarii si durata acesteia, precum si sortimentul de marfuri supus vanzarii de lichidare, in cazul in care operatiunea nu se refera la totalitatea produselor din structura de vanzare.
Art. 20. - (1) Pe durata vanzarilor de lichidare se pot lichida numai produsele inscrise in lista de inventar aferenta notificarii si aflate in stocul unitatii comerciale la data depunerii/transmiterii notificarii. Stocul este format din produsele expuse in spatiile destinate vanzarii si cele aflate in depozitele structurii de vanzare; produsele detinute in antrepozite si/sau in depozite situate in afara structurii de vanzare pentru care a fost facuta notificarea nu intra in componenta stocului de lichidat.
(2) Pot face obiectul vanzarilor de lichidare numai produsele care fac parte din stocul structurii de vanzare si a caror contravaloare a fost achitata de comerciant la data depunerii/transmiterii notificarii sau a emiterii hotararii judecatoresti prevazute la art. 18 lit. b), sau la data evenimentelor prevazute la art. 18 lit. g).
Art. 21. - In afara cazurilor prevazute la art. 18 lit. b) si g), orice vanzare de lichidare trebuie sa aiba loc in structura de vanzare in care produsele au fost vandute in mod obisnuit.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Lichidare stoc vasea2008 vasea2008 va rog sa-mi explicati si mie cum inregistrez in contabilitate (partida simpla....avand o i.i) lichidarea stocului de marfa. vreau sa ma reprofilez si am un ... (vezi toată discuția)
Lichidare stoc marfa ancalaur ancalaur CUM TREBUIE SA PROCEDEZ PENTRU LICHIDARE STOC MARFA? CE APROBARI TREBUIE SA OBTIN? VOI AVEA UN AD AOS COMERCIAL FFF MIC,.TREBUIE SA PUBLIC ACEASTA LICHIDARE ... (vezi toată discuția)
Preturi de vanzare in activitatea de comert cu amanuntul virtual si in magazin calsic vlasceanuanca vlasceanuanca Pot sa am preturi de vanzare diferite in magazinul on-line si in magazinul de vanzare cu amanuntul clasic? Reducerile de preturi din cataloagele de promovare ... (vezi toată discuția)