avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 213 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... LICHIDARE STOC MARFA
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

LICHIDARE STOC MARFA

CUM TREBUIE SA PROCEDEZ PENTRU LICHIDARE STOC MARFA?
CE APROBARI TREBUIE SA OBTIN?
VOI AVEA UN AD AOS COMERCIAL FFF MIC,.TREBUIE SA PUBLIC ACEASTA LICHIDARE DE STOC, SA OBTIN O APROBARE DE LA PRIMARIE SAU DE LA ALTA INSTITUTIE?
OG 99/2000
Art. 20. - Potrivit prezentei ordonante, prin vanzare de lichidare se intelege orice vanzare precedata sau insotita de publicitate si anuntata sub denumirea de "lichidare" si care, printr-o reducere de preturi, are ca efect vanzarea accelerata a totalitatii sau numai a unei parti din stocul de produse dintr-o structura de vanzare cu amanuntul, in una dintre urmatoarele situatii:
a) incetarea definitiva a activitatii comerciantului, inclusiv in cazul schimbarii proprietarului, chiriasului, locatarului sau mandatarului, dupa caz, care exploateaza structura de vanzare, cu exceptia cazurilor in care aceasta este vanduta, cedata sau inchiriata unei persoane juridice administrate de vechiul proprietar (utilizator) sau in care acesta este actionar;
b) incetarea din proprie initiativa a activitatii comerciantului in structura de vanzare respectiva sau ca urmare a anularii contractului de inchiriere, locatie sau mandat, in baza unei hotarari judecatoresti ramase definitive sau in baza unei hotarari judecatoresti de evacuare silita;
c) intreruperea activitatii comerciale sezoniere pentru o perioada de cel putin 5 luni dupa terminarea operatiunilor de lichidare;
d) schimbarea profilului structurii de vanzare, suspendarea sau inlocuirea unei activitati comerciale desfasurate in acea structura;
e) modificarea conditiilor de exploatare a suprafetei de vanzare, daca lucrarile de transformare si amenajare depasesc 30 de zile si sunt efectuate in interiorul acesteia, structura de vanzare fiind inchisa in toata aceasta perioada, sau modificarea conditiilor de exercitare a activitatii in cazul incheierii ori anularii unui contract de distributie avand o clauza de aprovizionare exclusiva;
f) vanzarea stocului de produse de catre mostenitorii legali ai comerciantului defunct;
g) deteriorarea grava, din cauza unor calamitati sau acte de vandalism, a unei parti sau, dupa caz, a intregului stoc de produse, exclusiv cele alimentare.

Art. 21. - (1) Vanzarile de lichidare sunt supuse notificarii in baza unui inventar detaliat al marfurilor de lichidat intocmit de comerciant, care este obligat sa justifice cu documente legale provenienta produselor respective. Notificarea se face la primaria localitatii in a carei raza teritoriala este amplasata structura de vanzare sau, dupa caz, la primariile sectoarelor municipiului Bucuresti, cu cel putin 15 zile inainte de inceperea vanzarilor de lichidare in situatiile prevazute la art. 20 lit. a), d) si e) si cu cel putin 5 zile inainte de inceperea vanzarilor de lichidare in situatiile prevazute la art. 20 lit. b), c), f) si g). Perioada pentru care se notifica vanzarile de lichidare este de maximum:
a) 90 de zile pe an pentru cazurile prevazute la art. 20 lit. a) si f);
b) 60 de zile pe an pentru cazurile prevazute la art. 20 lit. b), d), e) si g);
c) 15 zile pe an pentru cazurile prevazute la art. 20 lit. c).

NORME METODOLOGICE:

18. Formularul notificarii vanzarilor de lichidare si al listei de inventar pentru marfurile de lichidat sunt prevazute in anexa nr. 1 si, respectiv, anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
Formularul notificarii vanzarilor de lichidare se adreseaza primarului si se poate completa si depune la sediul primariei localitatii in a carei raza teritoriala este amplasata structura de vanzare, iar in cazul municipiului Bucuresti, la sediul primariilor de sector, dupa caz, sau se poate transmite prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire.
In ambele cazuri notificarea va fi insotita si de lista de inventar pentru marfurile de lichidat.
Comerciantul sau persoana imputernicita de acesta va completa cate doua formulare de notificare si doua liste de inventar pentru marfurile de lichidat. Un exemplar din notificare, la care se anexeaza lista de inventar, se depune/se transmite la sediul primariei respective, iar al doilea exemplar din fiecare formular, impreuna cu dovada/confirmarea de primire, se pastreaza la sediul structurii de vanzare sau, dupa caz, la adresa amplasamentului unde se vor organiza vanzarile de lichidare.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Lichidare stoc vasea2008 vasea2008 va rog sa-mi explicati si mie cum inregistrez in contabilitate (partida simpla....avand o i.i) lichidarea stocului de marfa. vreau sa ma reprofilez si am un ... (vezi toată discuția)
Solutii contabile si fiscale pentru marfa degradata elenate elenate o societate pe actiuni are ca obiect de activitate comert cu amanuntul, inchiriere spatii comerciale etc.Daca hotaraste sa nu mai desfasore decat activitate de ... (vezi toată discuția)
Preturi de vanzare in activitatea de comert cu amanuntul virtual si in magazin calsic vlasceanuanca vlasceanuanca Pot sa am preturi de vanzare diferite in magazinul on-line si in magazinul de vanzare cu amanuntul clasic? Reducerile de preturi din cataloagele de promovare ... (vezi toată discuția)