avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 607 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... Se plateste spitalizarea la accidente rutiere?
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

Se plateste spitalizarea la accidente rutiere?

buna ziua in data de 21.01.2013 am suferit un accident rutier ,nu a fost din vina mea eu sunt asigurat medical ,cei de la spital au venit cu un formular si am precizat ca nu doresc sa platesc spitalizarea .Este vorba de 30 de zile de spitalizare si conform legii 95/2006 art.313 alin.1 trebuie platita de mine spitalizarea?multumesc frumos
Cel mai recent răspuns: Laszlo Bicsak , Alte profesii 22:28, 23 Iunie 2014
Buna seara.
Dumneavoastra, fiind personana asigurata in sistemul public de asigurare medicala, dupa cum ati mentionat, beneficiati de asazise servicii medicale gratuite. Odata cu introducerea coplatii, persoanele asigurate in sistemul public de sanatate, printre care si dvs., mai trebuie sa achite si contravaloarea unor servicii medicale. In articolele de mai jos sunt mentionate categoriile de personal scutite de la coplata, precum si rmodul de reglementare a listei serviciilor medicale pentru care se incaseaza coplata si nivelul coplatii:

Art. 2131

Următoarele categorii de asiguraţi sunt scutite de la coplată, după cum urmează:

a) copiii până la vârsta de 18 ani, tinerii între 18 ani şi 26 de ani, dacă sunt elevi, absolvenţi de liceu, până la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenicii sau studenţii, dacă nu realizează venituri din muncă;

b) bolnavii cu afecţiuni incluse în programele naţionale de sănătate stabilite de Ministerul Sănătăţii, pentru serviciile medicale aferente bolii de bază respectivei afecţiuni, dacă nu realizează venituri din muncă, pensie sau din alte resurse;

c) pensionarii cu venituri numai din pensii de până la 740 lei/lună.
Legea 95 2006 actualizată prin: