avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 157 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Desfacere CIM unei persoane care refuza marirea ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Desfacere CIM unei persoane care refuza marirea programului de lucru

Buna ziua,
La o asocietie de proprietari avem angajata o persoana pe functia de casier - contabil cu norma de 4 ore, pensionara cu gradul 3 de invaliditate.
Prin Hotararea Adunarii Generale a Asociatie s-a stabilit achizitionarea unui program informatic de calcul si marirea programului de lucru a casierului - contabil la 8 ore / zi.
Din discutia purtata cu angajata actuala ,acesta refuza marirea programului de lucru de 8 ore cat si variata de a trece in functia de casier cu reduceerea corespunzatoare a salariului.Ce este de facut in aceasta situatie ? Cum as putea sa desfac contractul individual de munca in acesta situatie ?
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 22:05, 9 Martie 2013
Cf. legislatiei, fiind pensionata gr.3 de invaliditate, nu are drept de munca mai mult de 1/2 norma pe zi (4 ore). In situatia in care ar trece la un program cu norma intreaga (8 ore/zi) i s-ar suspenda pensia de invaliditate.
Daca exista intelegere de ambele parti persoana in cauza ar putea sa ramana in continuare angajata cu 1/2 norma si sa presteze activitatea de casier-contabil ca si pana acum, mai ales ca volumul de munca in cadrul unei asociatii de proprietari nu cred ca este atat de mare incat sa justifice un program de 8 ore.
Se poate inceta c.i.m. prin desfiintarea postului ... marirea programului de lucru de 8 ore - imposibil de realizat din cauza situatie ca este pensionar de gradul III de invaliditate : varianta de a trece in functia de casier cu reducerea corespunzatoare a salariului. - cui i-ar conveni sa i se modifice functia si sa i se reduca salariul ...in aceasta situatia, este nevoie de acordul ambelor parti ...lipsa acordul unei parti inseamna ca nu se poate modifica c.i.m. in acest sens.

Va multumesc pentru raspunsul dvs.operativ. Problema este ca persoana in cauza nu are cunostintele necesare a lucra pe calculator si nici nu doreste a efectua un curs de operator introducere date .
O solutie ar fi incetarea contractului cu acordul partilor.
Asociatia, ca angajator, poate schimba conditiile de desfasurare a activitatii, in functie de nevoii si de interese, cu compensarea baneasca corespunzatoare pentru modificarile introduse, in cazul de fata dublarea programului de lucru.
Daca angajatul indeplinieste sau noile conditii este problema lui.
resurseumanepfa2011 a scris:
Din discutia purtata cu angajata actuala ,acesta refuza marirea programului de lucru de 8 ore cat si variata de a trece in functia de casier cu reduceerea corespunzatoare a salariului.

Asa cum s-a aratat mai sus, este normal ca angajata sa refuze marirea programului de lucru pentru ca si-ar pierde pensia.
Acum sa incercam sa intelegem.
De ce vreti dumneavoastra sa-i mariti programul de lucru de la 4 ore la 8 ore? Nu poate sa-si indeplineasca sarcinile in cele 4 ore sau vreti sa-i introduceti in fisa postului sarcini suplimentare fata de cele avute pana acum?
Daca introduceti sarcini suplimentare ce necesita, pe langa cele 4 ore, inca 4 ore de munca, atunci trebuie sa-i dublati salariul.
Dar cum persoana nu are voie sa munceasca 8 ore, poate este mai bine sa o lasati in continuare cu 4 ore de munca, cu aceleasi sarcini si sa mai angajati inca o persoana cu 4 ore care sa indeplineasca acele sarcini ce s-au ivit acum.
In total asociatia va cheltui cu aproximatie aceeasi suma indifenent ca aveti un angajat cu 8 ore sau doi angajati fiecare cu cate 4 ore de munca.
Iar daca angajatul nu este compatibil cu postul, nu se poate adapta noilor metode de lucru s.a.m.d., sigur ca poate fi disponibilizat legal, corect prin acordul partilor sau numai prin decizia angajatorului.
De exemplu prin '99 s-a impus eliberarea bonului fiscal cu ajutorul caselor de marcat. Un gestionar-casier nu a reusit sa inteleaga cum se foloseste o casa de marcat, pentru el fiind ceva de domeniul ciberneticii sau fantasticului. Sigur ca orice angajator, fiind obligat sa respecte legislatia cu privire la utilizarea caselor de marcat, va renunta la un asemenea angajat ori ii va oferi o alta misiune in cadrul firmei daca se poate.

Asa ca discutati, analizati necesitatile asociatiei, activitatea angajatului... si decideti in limite legale: 4 ore de munca pe zi cu o fisa a postului adecvata si acceptata de ambele parti sau incetarea CIM.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contract de munca cu timp redus de lucru Stanciut Stanciut Angajati unei asociati de locatari care sunt angajati acum cu norma intreaga (administrator,casier ,femeie de serviciu) se poate reduce norma de lucru de la 8 ... (vezi toată discuția)
Desfiintare post cristian-alexandrescu cristian-alexandrescu Bună ziua, Sunt membru al Comitetului Executiv al unei Asociatii de Proprietari care are 7 scări si 300 de apartamente. Conducerea Asociatiei are ... (vezi toată discuția)
Cumul de functii in aceeasi institutie camelot camelot Buna ziua, Am urmatoarele situatii : A) - In cadrul unei institutii publice de cultura, o persoana de la administrativ, cu studii superioare, indeplineste ... (vezi toată discuția)