avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 670 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Autoturism inmatriculat pe CMI
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Autoturism inmatriculat pe CMI

Sunt medic de familie si am cumparat acum cinci ani un autoturism pe care l-am inmatriculat pe CMI. As dori sa trec masina pe numele meu sau al sotiei ca persoana fizica. Care sunt pasii de facut in varianta cea mai simpla ?
Cel mai recent răspuns: Amitrica , utilizator 17:35, 24 Martie 2013
desi s-a amortizat contabil valoarea autoturismului, la instrainare acum pretul de vanzare se va face venit, pt care urmeaza sa platiti impozit, trebuie sa consultati si contabilul dvs inainte de a efectua acest pas, pentru a vedea daca este convenabil.
Pasii sunt:
1) Certificat fiscal de la Primarie / taxe si impozite locale
2) Contract vanzare pentru auto folosit
3) Factura emisa de vanzator CMI (eventual pe 1000 lei sa nu platiti impozit, aici luati legatura cu contabilul asa cum a precizat si dnul avocat)
4) Scoaterea din evidentele fiscale, cu o cerere si documente anexate (contractul si factura).

Abia de aici incepe distractia mare, dar asta il priveste pe cumparator, nu pe dvoastra ca CMI.


Eu sunt vanzatorul (CMI) si totodata si cumparatorul (persoana fizica). Care sunt complicatiile (distractia mare) ?
Ahh ... scuzati, nu am fost atent.
Distractia consta in principal in timp si bani:
Declarare la fisc, noul proprietar
Certificat constatator R.A.R. (programare, drum cu auto la R.A.R., taxe, cozi)
ITP daca expira mai devreme de 6 luni
Timbrul de mediu (faceti calcul prealabil, in functie de auto poate ajunge destul de mult).
RCA, Rovinieta ... sunt ceva bani si aici
Dosar inmatriculare politie (este destul de consistent, timp, bani)

P.S. Iar daca aveti si CASCO, se pierde cel vechi si va trebuie unul nou
Ultima modificare: Duminică, 24 Martie 2013
trandafir2, moderator
Multumesc !