Buna ziua am deschis in martie anul acesta o intreprindere individuala cu vanzarea accesorilor de telefoane si calculatoare.
Ma ocup si cu activitati de listare,xerox.
A-si vrea sa stiu cum inregistrez aceasta activitate in contabilitate (in registru de gestiune zilnica , in registru de adaos comercial fara a-mi afecta inventarul la sfarsitul anului?
Aceste xeroxuri le pot trece pe casa de marcat pentru ca am cod dar imi afecteaa RFZ care il trec in raportul de gestiune zilnica astfel afectandu-mi si soldul final pentru marfa din stoc in caz de inventar?
Eu am cumparat hartie si tus in 10 martie trecandu-le doar in RJIP pe cheltuieli, nu am considerat-o marfa, pana acum nu am trecut prin casa de marcat ce am xeroxat si listat
Cum trebuie sa procedez cu veniturile, cu tusu sau hartia pentru a fi bine in caz de control si a iesi bine inventarul?
va multumesc
As putea proceda la fel si pentru activitatea de incarcare cartuse cu toner sau cerneala? Si daca da ce ar trebui sa apara pe bonul fiscal, o singura pozitie pentru prestare serviciu (incarcare cartus), sau una pentru serviciu si una pentru materialul folosit?
Precizez ca tonerul si cerneala le cumpar bulk. Pe acestea cum le inregistrez?
Daca faceti strict prestare de servicii de incarcare cartuse apare acest lucru pe bon fara valoarea produsului pe care-l introduceti acolo. Daca separat vindeti si marfa cum ar fi acel cartus original pentru imprimanta pe care clientul si-l pune singur in aparat, atunci treceti pe bon denumirea articolului. Aici e problema ca sunt diferite modele de imprimante si deci si unele marci cu indicative care ar trebui sa apara distinct pe bon. Ati avea deci comert si prestari servicii.