avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 540 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Cheltuieli scolarizare mediator angajat SRL
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Cheltuieli scolarizare mediator angajat SRL

Buna ziua ,
Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema:
un SRL are angajata o persoana in functia de consilier juridic si doreste sa-i achite acestuia cursurile de formare ca mediator.
Va rog sa-mi spuneti cum trebuie tratata din punct de vedere contabil si fiscal aceasta cheltuiala.
Nu stiu daca prezinta importanta sau nu faptul ca angajatul este in relatie de rudenie cu administratorul ( care este si directorul societatii)
Va multumesc
Ultima modificare: Miercuri, 10 Aprilie 2013
Gabriela Monica Ionescu, Consultant fiscal
Cel mai recent răspuns: mioara danaila , utilizator 19:27, 22 Iulie 2013
Consider ca aceste cheltuieli nu pot fi suportate de societate, intrucat acestea nu sunt efectuate in beneficiul ei. Societatea nu va putea beneficia de serviciile de mediere ale consilierului sau juridic deoarece intr-un asemenea caz nu s-ar putea asigura neutralitatea mediatorului.
ar putea fi considerata plata ca si cheltuiala sociala deductibila limitat , daca ,in contractul individual de munca al respectivei persoane ,ar exista o mentiune privind angajarea societatii de a sprijini financiar salariatul pentru participarea la cursuri de pregatire sau perfectionare profesionala? In acest sens s-ar putea intocmi de catre salariat un referat in care sa solicite plata cursurilor , referatul sa fie aprobat de administrator(director) cu mentiunea ca aceste cheltuieli sa fie suportate din plafonul de cheltuieli sociale?
Este posibil si corect asa ceva?
Va multumesc
Revin cu problema cursului de mediere. Contractul cu firma de scolarizare a fost incheiat de firma noastra, a fost emisa factura si a fost achitata din avans spre decontare. Va rog sa-mi spuneti daca este gresit ca salariatul sa restituie valoarea cursului , deoarece am comunicat conducerii ca nu este corect ca firma sa suporte acest curs , nefiind o cheltuiala in scopul realizarii de venit. Ce documente este necesar sa se intocmeasca? este suficienta o chitanta de incasare a sumei de la salariat?
Multumesc

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Deductibilitate cheltuieli cursuri mba contabilitate.n contabilitate.n Firma este platitoare de impozit pe profit. Societatea doreste sa achite pentru unul din membrii din comitetul director cursuri MBA organizate in Romania de o ... (vezi toată discuția)
Cine plateste taxa pentru atestatul profesional soferul sau patronul ? iulianalexandru19 iulianalexandru19 sunt conducator de autovehicul 6.5 tone (masa maxima autorizata) si doresc sa ma informeze si pe mine cineva in cunostinta de cauza cine trebuie sa ... (vezi toată discuția)
Asociat unic adlala adlala Buna ziua, Am o nelamurire in legatura cu o factura+chitanta a asociatului unic,emise de o firma care a organizat cursuri pentru inspectori resurse umane ... (vezi toată discuția)