avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 203 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Autovehicul vandut: radiere de la politie si de la ...
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Autovehicul vandut: radiere de la politie si de la impozit?

Acum o saptamana mi-am vandut masina (Logan) catre un reprezentant Dacia din Bucuresti (buy-back???, eu cred ca e mai mult intermediere comercializare autovehicule). In urma primirii certificatului fiscal de la primarie (eu sunt din Suceava), functionarul de acolo mi-a spus ca nu poate sa ma radieze de la impozit atata timp cat eu nu am/ii aduc un certificat de radiere.
M-am intors la Bucuresti, am predat actele pentru finalizarea vanzarii-cumpararii, am solicitat si mi s-a dat de catre firma cumparatoare un Certificat de radiere, am primit chiar si banii pe Logan. Ma duc la politie in Suceava si ... surpriza: politia nu imi poate face radierea: eu am exemplarul acela alb, pe care am semnat, precum si exemplarul acela verde + exemplarul verde din contractul de vanzare-cumparare si copii dupa toate actele fostei mele masini (carte de identitate, talon cu mentiunea instrainat catre ...). Ma duc la primarie pentru radiere de la impozit: de data asta, fara nici o surpriza: nu pot fi radiat fara certificatul inregistrat/luat in evidenta la politie.
In prezent, incerc sa inteleg: am luat teapa de la reprezentantul Dacia?, ei au toate actele, inclusiv masina: ce se intampla daca iese careva cu masina pe strada si omoara pe cineva, sau ia o amenda pentru radar. Probabil/cu siguranta ca eu sunt bun de plata. In plus, mai e si aspectul legat de plata impozitului: atata timp cat eu nu mai am masina, de ce sa platesc impozitul? Sa-l plateasca firma/reprezentanta Dacia care a achizitionat-o. Si cred ca tot ei trebuie sa rezolve si problema cu radierea: masina e la ei in parcul auto, le apartine, au vechile numere (pe SV), au actele, au dat bani pe ea, s-o inmatriculeze, sa-i faca ce vor ei ...
Ma poate cineva ajuta cu un sfat? Un numar de telefon al specialistilor care dau raspunsuri pe forum?
Practic nu vreau sa mai platesc impozit pe un bun (autovehicul) care nu imi mai apartine si nici nu vreau sa fiu tras la raspundere pentru potentiale fapte pe care nu eu le-am comis.
Cu respect, Dan
Cel mai recent răspuns: rosehusky , utilizator 11:28, 8 Martie 2009
rosehusky a scris:

..............................
Poate sa intocmesc o Plangere la Protectia Consumatorului, la politie, ceva care sa-i determine pe cei de la firma cumparatoare sa inmatriculeze masina pe ei (provizoriu, definitiv, chiar nu ma intereseaza), numai sa pot sa ma scot cu ea de la impozit si de la politie. E incredibil #-o: ei sustin sus si tare ca termenul de radiere nu mai exista in legislatia romana si ca prin contractul de vanzare-cumparare pe care l-am facut cu ei imi pot rezolva scoaterea de la impozit :stunned:. Pai eu am fost acolo si mi s-a spus ca nu are rost sa mai vin fara Certificatul de radiere, stampilat si inregistrat de politie.
Ca o ultima solutie; pana la "darea in judecata", as incerca sa-mi recuperez masina. Le dau banii inapoi, imi iau masina si "la revedere". Acum ei spun ca "masina s-a dat acum o ora". Fantastic!!! Sa-mi dea numele cumparatorului, numarul acestuia de telefon si numarul facturii prin care s-a achitat fostul meu Logan. In felul acesta, il sun pe noul proprietar si eventual ii pun in vedere ca daca nu o inmatriculeaza pe numele lui ... nici nu stiu ce sa-i spun, ca doar el poate sa circule pana la adanci batraneti cu numerele de SV, iar eu la fel, sa platesc impozitul si sa trag ponoasele. Mi-au spus ca ei nu au dreptul sa-mi dea nici un fel de date despre cumparatorul masinii :(.


Cu privire la depunerea unei reclamatii la Protectia Consumatorului, va pierdeti timpul si nervii inutil. Nu au ei astfel de atributii... Chestiunea in speta este civila si numai asa poate fi remediata.
Cu privire la ceea ce sustin ei ca termenul "radiere" nu mai exista in legislatia romana, acestea sunt aberatii. Spuneti-le sa citeasca atat Codul rutier, Regulamentul de aplicare al acestuia cat si Ordinul nr. 1501/2006 din care v-am redat mai sus un extras privitor la radiere... Oricum, nu ei decid ce este legal si ce este ilegal ci organele competente in efectuarea formalitatilor de radiere care trebuie sa respecte legea.
Nu are rost sa va pierdeti timpul cu investigatii cu privire la cine a cumparat de la ei acea masina, de ce au vandut-o etc. Timp pierdut, nervi care duc la stres si in final la ....Nu merita! Viata este scurta si trebuie traita cu zambetul pe buze....
Va recomand sa angajati un avocat care sa discute cu ei, sa le faca o notificare pentru rezolvarea pe cale amiabila a diferendului, in caz contrar urmand a apela la instanta. Alta cale nu exista, din pacate! ;)
Cred dupa parerea mea ca este in definitiv o teapa in sensul ca masina e cam lasata amanet chiar daca vi s-au dat bani pe masina. In mod normal cand faci o radiere depui placutele cu numerele de inmatriculare la politie, sau ma rog cine se duce la politie. Firma care a cumparat masina nu vrea sa se duca la politie sa radieze masina si sa o treaca pe numele ei. E clar un abuz si obligatoriu trebuie sesizat statul prin Protectia Consumatorului Prin instanta de judecata dureaza numai o luna de zile citarea partilor mai ales ca dvs. sunteti din Suceava. Nu se sperie cu instanta. Si ce se poate cere in instanta? Obligarea la radierea masinii cu daune interese eu nu am vazut vreo instanta de Bucuresti sa dea ca de....bani pe lacrimi nu se dau !!!! Scrieti clar ca vreti ca masina sa fie radiata de pe numele dvs. de curiozitate ce firma din Bucuresti este....daca se poate si nu e secret????
Ultima modificare: Miercuri, 4 Martie 2009
Lucian Dumitrescu, Consilier juridic
Astazi am contactat Dacia Pitesti si i-am intrebat daca ei sunt la curent de marsaviile pe care le fac cei care ii reprezinta in teritoriu. Atat timp cat nimeni nu-i reclama, ei nu au de unde sa stie ce se intampla (si nu pot spune ca nu au dreptate). In schimb, macar asa din cand in cand ar trebui sa le ceara vreo dare de seama cu activitatile (concrete) prestate. Nu ii intereseaza ca sunt reprezentante Dacia care ii fac de "cacao". Trecand peste acest aspect, in continuare astept un raspuns si de la Dacia.
Intre timp am mai dat telefoane la: serviciul inmatriculari/radieri Bucuresti/Pipera; secretariatul Guvernului si la ANAF. Incerc in prezent sa dau de Codul fiscal, partea de taxe pe mijloace de transport, si de HG 44 din 2004 (publicata intr-un Monitor Oficial din februarie 2004, unde ar fi mentionate unele proceduri de aplicare ale articolelor din Codul fiscal (capitolul Impozite si taxe locale). Cei de la ANAF mi-au spus ca scoaterea de la impozit se face si pe baza contractului de vanzare-cumparare si a Certificatului de atestare fiscala, eliberat de cei de la impozite si taxe locale. Tot cei de la "locale" sunt obligati sa transmita catre politie faptul ca un autovehicul a fost radiat din evidentele fiscale (sau ceva de genul asta). Nu sunt nici eu clarificat in privinta aceasta. Se pot gasi/le are cineva in format electronic legile mentionate mai sus? Eu nu reusesc sa dau de ele.
Cu multumiri anticipate!
Extras din Normele metodologice aprobate prin HG nr. 44/2004 incident in speta dv.:
CAPITOLUL IV
Taxa asupra mijloacelor de transport

Reguli generale

Art. 261. - (1) Orice persoană care are în proprietate un mijloc de transport care trebuie înmatriculat în România datorează o taxă anuală pentru mijlocul de transport, cu excepţia cazurilor în care în prezentul capitol se prevede altfel.
(2) Taxa prevăzută la alin. (1), denumită în continuare taxa asupra mijloacelor de transport, se plăteşte la bugetul local al unităţii administrativ-teritoriale unde persoana îşi are domiciliul, sediul sau punctul de lucru, după caz.
(3) În cazul unui mijloc de transport care face obiectul unui contract de leasing financiar, taxa asupra mijlocului de transport se datorează de locator.

Norme metodologice:
93. Taxa asupra mijloacelor de transport se datorează bugetului local al unităţii administrativ-teritoriale unde are domiciliul fiscal proprietarul.
94.(1) Contribuabilii care deţin în proprietate mijloace de transport care trebuie înmatriculate în România datorează taxa asupra mijloacelor de transport în condiţiile titlului IX din Codul fiscal.
(2) Prin sintagma mijloc de transport care trebuie înmatriculat, prevăzută la art. 261 alin. (1) din Codul fiscal, se înţelege orice mijloc de transport, proprietate a unei persoane fizice sau a unei persoane juridice, şi care, potrivit legii, face obiectul înmatriculării.
95. În cazul în care proprietarii, persoane fizice sau juridice străine, solicită înmatricularea temporară a mijloacelor de transport în România, aceştia au obligaţia să achite integral taxa datorată, pentru întreaga perioadă pentru care solicită înmatricularea, la data luării în evidenţă de către compartimentele de specialitate ale autorităţii administraţiei publice locale.

Codul fiscal:
Scutiri
Art. 262. - Taxa asupra mijloacelor de transport nu se aplică pentru:
a) autoturismele, motocicletele cu ataş şi mototriciclurile care aparţin persoanelor cu handicap locomotor şi care sunt adaptate handicapului acestora;
b) navele fluviale de pasageri, bărcile şi luntrele folosite pentru transportul persoanelor fizice cu domiciliul în Delta Dunării, Insula Mare a Brăilei şi Insula Balta Ialomiţei;
c) mijloacele de transport ale instituţiilor publice;
d) mijloacele de transport ale persoanelor juridice, care sunt utilizate pentru servicii de transport public de pasageri în regim urban sau suburban, inclusiv transportul de pasageri în afara unei localităţi, dacă tariful de transport este stabilit în condiţii de transport public.

Norme metodologice:
96. Contribuabilii care se află în situaţia prevăzută la art. 262 lit. a) din Codul fiscal au obligaţia să prezinte compartimentelor de specialitate ale autorităţilor administraţiei publice locale în a căror rază administrativ-teritorială îşi au domiciliul fotocopia documentului oficial care atestă situaţia respectivă, precum şi documentele care atestă că mijlocul de transport este adaptat handicapului acestora.
97. Obligaţia de a depune declaraţia fiscală, în condiţiile art. 264 alin. (4) din Codul fiscal, revine şi persoanelor fizice care intră sub incidenţa art. 262 lit. a) din Codul fiscal, prin care se acordă scutirea de la plata taxei asupra mijloacelor de transport cu tracţiune mecanică.
98. Scutirea de la plata taxei asupra mijloacelor de transport se face începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care contribuabilii interesaţi prezintă compartimentelor de specialitate ale administraţiei publice locale documentele prin care atestă situaţiile, prevăzute de lege, pentru care sunt scutiţi.
99. Intră sub incidenţa prevederilor art. 262 lit. b) atât persoanele fizice, cât şi persoanele juridice proprietare ale navelor fluviale de pasageri, bărcilor şi luntrelor folosite pentru transportul persoanelor fizice cu domiciliul în unităţile administrativ-teritoriale din Delta Dunării, Insula Mare a Brăilei şi Insula Balta Ialomiţei.
100.(1) Unităţile administrativ-teritoriale prevăzute la pct. 99 se stabilesc prin ordine ale prefecţilor judeţelor respective, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice.
(2) Ordinele prefecţilor se aduc la cunoştinţă publică, vor fi comunicate autorităţilor administraţiei publice locale interesate, în condiţiile Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, cu modificările şi completările ulterioare, şi vor fi publicate în monitorul oficial al judeţului respectiv, potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 75/2003 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de editare a monitoarelor oficiale ale unităţilor administrativ-teritoriale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 619 din 30 august 2003, aprobată cu modificări prin Legea nr. 534/2003, denumită în continuare Ordonanţa Guvernului nr. 75/2003.
101. Navele fluviale de pasageri, bărcile şi luntrele folosite în alte scopuri decât pentru transportul persoanelor fizice sunt supuse taxei asupra mijloacelor de transport în condiţiile titlului IX din Codul fiscal. Pentru stabilirea taxei asupra mijloacelor de transport, navele fluviale de pasageri sunt asimilate vapoarelor prevăzute în tabelul de la art. 263 alin. (7) pct. 8 din Codul fiscal.
102. Prin sintagma folosite pentru transportul persoanelor fizice, prevăzută la art. 262 lit. b) din Codul fiscal, se înţelege folosirea atât pentru activităţi ce privesc necesităţile familiale, cât şi pentru activităţi recreativ-distractive.
103. Prevederile pct. 97 se aplică deopotrivă persoanelor fizice şi persoanelor juridice proprietare ale navelor fluviale de pasageri, bărcilor şi luntrelor care nu sunt supuse taxei asupra mijloacelor de transport.
104. Intră sub incidenţa prevederilor art. 262 lit. d) din Codul fiscal operatorii de transport public local de călători a căror activitate este reglementată prin Ordonanţa Guvernului nr. 86/2001 privind serviciile regulate de transport public local de călători, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 544 din 1 septembrie 2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 284/2002, denumită în continuare Ordonanţa Guvernului nr. 86/2001.
105. Contribuabilii persoane juridice care au ca profil de activitate servicii de transport public de pasageri, în regim urban sau suburban, sunt scutiţi de la plata taxei asupra mijloacelor de transport numai pentru autobuze, autocare şi microbuze, prevăzute în tabelul de la art. 263 alin. (2) pct. 3 din Codul fiscal, utilizate exclusiv în scopul transportului public local de călători în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 86/2001.
106. Contribuabilii care au ca obiect al activităţii producţia şi/sau comerţul cu mijloace de transport nu datorează taxa prevăzută la cap. IV al titlului IX din Codul fiscal pentru acele mijloace de transport înregistrate în contabilitate ca stocuri.

............................................................
Codul fiscal
Dobândiri şi transferuri ale mijloacelor de transport
Art. 264. - (1) În cazul unui mijloc de transport dobândit de o persoană în cursul unui an, taxa asupra mijlocului de transport se datorează de persoană de la data de întâi a lunii următoare celei în care mijlocul de transport a fost dobândit.
(2) În cazul unui mijloc de transport care este înstrăinat de o persoană în cursul unui an sau este radiat din evidenţa fiscală a compartimentului de specialitate al autorităţii de administraţie publică locală, taxa asupra mijlocului de transport încetează să se mai datoreze de acea persoană începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care mijlocul de transport a fost înstrăinat sau radiat din evidenţa fiscală.
(3) În cazurile prevăzute la alin. (1) sau (2), taxa asupra mijloacelor de transport se recalculează pentru a reflecta perioada din an în care impozitul se aplică acelei persoane.
(4) Orice persoană care dobândeşte/transferă un mijloc de transport sau îşi schimbă domiciliul/sediul/punctul de lucru are obligaţia de a depune o declaraţie cu privire la mijlocul de transport la compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale pe a cărei rază teritorială îşi are domiciliul/sediul/punctul de lucru în termen de 30 de zile inclusiv, de la modificarea survenită.

Norme metodologice:
116.
(1) Taxa asupra mijloacelor de transport, precum şi obligaţiile de plată accesorii acesteia, datorate până la data de întâi a lunii următoare celei în care se realizează înstrăinarea între vii a mijlocului de transport, reprezintă sarcină fiscală a părţii care înstrăinează.
(2) În situaţia în care prin certificatul fiscal eliberat de către compartimentul de specialitate se atestă existenţa unei asemenea sarcini fiscale, notarul public va refuza autentificarea actului notarial până la prezentarea documentului, în original, privind stingerea obligaţiilor bugetare respective.
(3) Taxa asupra mijloacelor de transport se datorează până la data de la care se face scăderea.
(4) Scăderea de la impunere, în cursul anului, pentru oricare dintre situaţiile prevăzute de lege, se face după cum urmează:
a) începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care s-a produs situaţia respectivă;
b) proporţional cu perioada cuprinsă între data menţionată la lit. a) şi sfârşitul anului fiscal respectiv.
117.
(1) Sunt supuse taxei asupra mijloacelor de transport numai vehiculele ce intră sub incidenţa cap. IV al titlului IX din Codul fiscal, respectiv:
a) mijloacele de transport cu tracţiune mecanică, prevăzute la art. 263 alin. (2) şi (3) din Codul fiscal;
b) autovehiculele de transport marfă cu masa totală maximă autorizată de peste 12 tone, prevăzute la art. 263 alin. (4) din Codul fiscal;
c) combinaţiile de autovehicule (autovehicule articulate sau trenuri rutiere) de transport marfă cu masa totală maximă autorizată de peste 12 tone, prevăzute la art. 263 alin. (5) din Codul fiscal;
d) remorcile, semiremorcile şi rulotele, prevăzute la art. 263 alin. (6) din Codul fiscal;
e) mijloacele de transport pe apă, prevăzute la art. 263 alin. (7) din Codul fiscal.
(2) În aplicarea prevederilor art. 263 alin. (3) din Codul fiscal, pentru determinarea taxei asupra mijloacelor de transport în cazul motocicletelor, motoretelor şi scuterelor prevăzute cu ataş, nivelurile din tabelul de la art. 263 alin. (2) pct. 6 din Codul fiscal se majorează cu 50%.
118. Pentru aplicarea unitară a prevederilor art. 264 din Codul fiscal, referitoare la dobândire, înstrăinare şi radiere/scoatere din evidenţe, se fac următoarele precizări:
a) taxa asupra mijloacelor de transport se datorează începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care acestea au fost dobândite; în situaţiile în care contribuabilii - persoane fizice sau persoane juridice - dobândesc în străinătate dreptul de proprietate asupra mijloacelor de transport, oricare dintre cele prevăzute de cap. IV al titlului IX din Codul fiscal, data dobândirii se consideră data emiterii de către autoritatea vamală română a primului document în care se face referire la mijlocul de transport în cauză;
b) taxa asupra mijloacelor de transport se dă la scădere începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care a avut loc înstrăinarea sau radierea;
c) înstrăinarea priveşte pierderea proprietăţii pe oricare dintre următoarele căi:
1. transferul dreptului de proprietate asupra mijlocului de transport prin oricare dintre modalităţile prevăzute de lege;
2. furtul mijlocului de transport respectiv, furt înregistrat la autorităţile competente în condiţiile legii şi pentru care acestea eliberează o adeverinţă în acest sens, până la data restituirii mijlocului de transport furat către proprietarul de drept, în situaţia în care vehiculul este recuperat, ori definitiv, în situaţia în care bunul furat nu poate fi recuperat;
d) radierea, în înţelesul art. 264 alin. (2) din Codul fiscal, precum şi al prezentelor norme metodologice, constă în scoaterea din evidenţele fiscale ale compartimentelor de specialitate ale autorităţilor administraţiei publice locale a mijloacelor de transport care intră sub incidenţa pct. 122 alin. (2).
119. În conformitate cu prevederile art. 264 din Codul fiscal, coroborate cu precizările de la pct. 118 din prezentele norme metodologice, se stabilesc următoarele două acţiuni corelative dreptului de proprietate, în raport cu care se datorează ori se dă la scădere taxa asupra mijloacelor de transport, respectiv:
a) dobândirea mijlocului de transport, potrivit celor prevăzute la pct. 118 lit. a), care generează datorarea taxei asupra mijloacelor de transport, începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care acestea au fost dobândite;
b) înstrăinarea mijlocului de transport, potrivit celor menţionate la pct. 118 lit. c) din prezentele norme metodologice, care generează scăderea taxei asupra mijloacelor de transport, începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care acestea au fost înstrăinate.
120. Prezentele norme metodologice, în cazul mijloacelor de transport cu tracţiune mecanică, se completează cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 610/1992 privind cartea de identitate a vehiculului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 262 din 21 octombrie 1992, denumită în continuare Hotărârea Guvernului nr. 610/1992, în aplicarea căreia s-au emis Instrucţiunile Ministerului de Interne, Ministerului Finanţelor şi Ministerului Transporturilor nr. 290/2.802/1.189/1993, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 110 din 28 mai 1993, denumite în continuare Instrucţiuni.
121.
(1) Potrivit art. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 610/1992, cartea de identitate a vehiculului este documentul care atestă, pentru persoana care o deţine, dreptul de proprietate numai dacă datele din aceasta coincid cu datele din oricare dintre documentele prevăzute la alin. (3).
(2) Pentru înregistrarea mijloacelor de transport în evidenţele compartimentelor de specialitate ale autorităţilor administraţiei publice se utilizează declaraţiile fiscale stabilite potrivit pct. 256, după cum contribuabilul este persoană fizică sau persoană juridică.
(3) La declaraţia fiscală prevăzută la alin. (2) se anexează o fotocopie de pe cartea de identitate, precum şi fotocopia certificată "pentru conformitate cu originalul" de pe contractul de vânzare-cumpărare, sub semnătură privată, contractul de schimb, factura, actul notarial (de donaţie, certificatul de moştenitor etc.), hotărârea judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă sau orice alt document similar.
122.
(1) Pentru mijloacele de transport scăderea taxei se poate face atât în cazurile înstrăinării acestora, potrivit prevederilor pct. 118 lit. c), cât şi în cazurile în care mijloacele de transport respective sunt scoase din funcţiune.
(2) Mijloacele de transport scoase din funcţiune corespund mijloacelor de transport cu grad avansat de uzură fizică, deteriorate sau care au piese lipsă, fiind improprii îndeplinirii funcţiilor pentru care au fost create, cazuri în care scăderea de la taxa asupra mijloacelor de transport se face prin prezentarea unor documente din care să reiasă că mijlocul de transport a fost dezmembrat de o persoană fizică sau de o persoană juridică specializată, care este autorizată să efectueze servicii tehnice auto, potrivit legii.
(3) Taxa asupra mijloacelor de transport nu se dă la scădere pentru perioada în care acestea se află în reparaţii curente, reparaţii capitale sau nu sunt utilizate din oricare alt motiv, inclusiv din lipsa unor piese de schimb din reţeaua comercială sau de la unităţile de reparaţii de profil.
(4) Structurile teritoriale de specialitate ale Direcţiei Generale de Evidenţă Informatizată a Persoanei nu pot să radieze din evidenţele proprii mijloacele de transport cu tracţiune mecanică, potrivit art. 47 din Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 85/2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 58 din 31 ianuarie 2003, cu modificările ulterioare, dacă proprietarul nu prezintă certificatul fiscal prin care se atestă că are achitată taxa asupra mijloacelor de transport aferentă până la data de întâi a lunii următoare celei în care îndeplineşte condiţiile de scădere din evidenţele fiscale:
a) în cazul înstrăinării mijlocului de transport; sau
b) în cazul în care mijlocul de transport respectiv este scos din funcţiune; şi
c) numai dacă proprietarul care solicită radierea prezintă certificatul fiscal prin care atestă că are achitată taxa aferentă până la data de întâi a lunii următoare celei în care s-a realizat transferul dreptului de proprietate al mijlocului de transport respectiv.
(5) Structurile teritoriale de specialitate ale Direcţiei Generale de Evidenţă Informatizată a Persoanei au obligaţia ca la înmatricularea autovehiculelor dobândite prin acte juridice între vii să solicite certificatul fiscal prin care se atestă că persoana care a înstrăinat mijlocul de transport respectiv are achitată taxa aferentă până la data de întâi a lunii următoare celei în care s-a realizat transferul dreptului de proprietate.
123.
(1) Deţinerea unor piese sau a unor caroserii de autovehicule nu înseamnă că acel contribuabil are un autovehicul taxabil.
(2) În caz de transformare a autoturismului prin schimbarea caroseriei, nu se stabileşte o nouă taxă, deoarece capacitatea cilindrică a motorului nu se modifică.
124. Contribuabilii care datorează taxa asupra mijloacelor de transport sunt datori să îndeplinească obligaţiile prevăzute de art. 264 alin. (4) din Codul fiscal, atât în ceea ce priveşte declararea dobândirii sau înstrăinării, după caz, a mijlocului de transport, cât şi în ceea ce priveşte schimbările intervenite ulterior declarării, referitoare la adresa domiciliului/sediului/punctului de lucru, sau alte situaţii care determină modificarea cuantumului taxei, sub sancţiunile prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare.
125.
(1) În cazul schimbării domiciliului, a sediului sau a punctului de lucru, pe teritoriul României, contribuabilii proprietari de mijloace de transport supuse taxei au obligaţia să declare, conform art. 264 alin. (4) din Codul fiscal, în termen de 30 de zile, la compartimentul de specialitate al autorităţilor administraţiei publice locale din raza administrativ-teritorială unde sunt înregistrate aceste mijloace de transport, data schimbării şi noua adresă.
(2) În baza declaraţiei fiscale prevăzute la alin. (1), compartimentul de specialitate al autorităţilor administraţiei publice locale transmite dosarul în vederea impunerii, în termen de 15 zile, compartimentului de specialitate al autorităţilor administraţiei publice locale de la noul domiciliu, sediu sau punct de lucru, după caz, specificând că, în baza confirmării primirii, va da la scădere taxa cu începere de la data de întâi a lunii în care s-a schimbat domiciliul, sediul sau punctul de lucru, după caz, urmând ca impunerea să se stabilească cu începere de la aceeaşi dată la noua adresă.
(3) Compartimentul de specialitate al autorităţilor administraţiei publice locale de la noul domiciliu, sediu sau punct de lucru, după caz, verifică pe teren, înainte de confirmarea primirii dosarului, exactitatea datelor privind noua adresă, confirmând preluarea debitului în termenul prevăzut de lege.
126.
(1) În cazul înstrăinării mijloacelor de transport, taxa stabilită în sarcina fostului proprietar se dă la scădere pe baza actului de înstrăinare, cu începere de la data de întâi a lunii următoare celei în care s-a făcut înstrăinarea sau, după caz, radierea, potrivit prevederilor pct. 118 lit. c).
(2) Compartimentul de specialitate al autorităţilor administraţiei publice locale va proceda la scăderea taxei şi va comunica, în termen de 15 zile, la compartimentul de specialitate al autorităţilor administraţiei publice locale în a căror rază administrativ-teritorială noul proprietar, în calitatea sa de dobânditor, îşi are domiciliul, sediul sau punctul de lucru, după caz, numele sau denumirea acestuia, adresa lui şi data de la care s-a acordat scăderea din sarcina vechiului proprietar.
(3) Compartimentul de specialitate al autorităţilor administraţiei publice locale în a căror rază administrativ-teritorială dobânditorul îşi are domiciliul, sediul sau punctul de lucru, după caz, este obligat să confirme primirea datelor respective în termen de 30 de zile şi să ia măsuri pentru impunerea acestuia.
(4) În ceea ce priveşte înscrierea sau radierea din evidenţele autorităţilor administraţiei publice locale a mijloacelor de transport, dispoziţiile prezentelor norme metodologice se complinesc cu cele ale instrucţiunilor menţionate la pct. 120.
127.
(1) În cazul contribuabililor proprietari de mijloace de transport supuse taxei, plecaţi din localitatea unde au declarat că au domiciliul, sediul sau punctul de lucru, după caz, fără să încunoştinţeze despre modificările intervenite, taxele aferente se debitează în evidenţele fiscale, urmând ca ulterior să se facă cercetări pentru a fi urmăriţi la plată, potrivit reglementărilor legale.
(2) În cazul în care prin cercetările întreprinse se identifică noua adresă, compartimentele de specialitate ale autorităţilor administraţiei publice locale în evidenţa cărora se află mijloacele de transport respective vor transmite debitele la compartimentele de specialitate ale autorităţilor administraţiei publice locale din raza administrativ-teritorială unde contribuabilii şi-au stabilit noua adresă, în condiţiile legii.
;)
Conform legislatiei pusa la dispozitie cu deosebita amabilitate de catre "Cora2006", personal inteleg urmatoarele:
- cf. art.264 din Codul fiscal si pct. 116, aln. 4; pct. 118, lit. b si lit. c - pct. 1; pct. 119, lit. b; pct. 122, aln. 1 si pct. 126, aln. 1 din HG 44/2004, Administratia publica locala unde este inregistrat vanzatorul unui autovehicul, trebuie sa dea la scadere de la impozit autovehiculul vandut: pe baza contractului de vanzare-cumparare si a Certificatului fiscal, sau pe baza certificatului de radiere de la politie (in functie de caz);
- politia de pe raza careia este vanzatorul autovehiculului, trebuie sa radieze acel autovehicul, daca vanzatorul prezinta contractul de vanzare-cumparare si Certificatul de atestare fiscala, eventual si dovada scaderii de la impozit (pe ultima am pus-o de la mine, nefiind cuprinsa in extrasele legislative de mai sus) - baza: pct. 122, aln. 4, lit. a si c din HG 44/2004.
Cei care cititi si sunteti mai priceputi decat mine in ale legislatiei, va rog sa ma corectati daca gresesc in cele afirmate mai sus.
Daca am dreptate, inseamna ca noi - platitorii de impozite, de fapt le platim degeaba, pentru ca cei care sunt pusi sa aplice niste legi, nu le pot aplica pentru ca in primul rand nu le cunosc si de cele mai multe ori le aplica dupa ureche si eventual in toaleta (am numit aici personal din cadrul Administratiei publice locale si politie):((X-(. E o situatie mai mult decat penibila!
Daca dintre cititorii forumului exista persoane care considera ca nu am dreptate, le invit sa se exprime si le multumesc anticipat!

Alte discuții în legătură

Radiere auto de la impozit alina240 alina240 Bunaziua, Am o nelamurire legata de impozitul auto si as dori daca poate cineva sa ma ajute. In anul 2002 am vandut un autoturism cu acte in regula si am ... (vezi toată discuția)
Probleme la inscris masina la primarie CatalinG CatalinG Buna Ziua!Am achizitionat un autoturism vw lt 35 din franta de la o persoana romana.actele de franta sunt pe numele romanului.cand am ajuns sa o inscriu la ... (vezi toată discuția)
Impozit pentru auto scos din circulatie secretarul72 secretarul72 Buna ziua tuturor. As vrea sa stiu daca pentru un auto scos din circulatie, dar in stare de functionare, se mai plateste impozitul la serviciile de impozite si ... (vezi toată discuția)