avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1557 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Contract telefonie mobila modificat telefonic
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Contract telefonie mobila modificat telefonic

Buna dimineata,

Am o problema cu furnizorul de telefonie mobila. Mama mea are un abonament de 7 ani la un furnizor (nu cred ca am voie sa ii spun numele). Pana acum o luna a avut un abonament de 800minute in retea si 100 nationale+100 in retelele fixe nationale cu 8 euro lunar. Acum o luna a fost sunata de unul dintre angajatii furnizorului care la telefon i-a explicat ca deoarece au vazut ca are nevoie de mai multe minute nationale s-au gandit sa ii ofere o varianta mai buna de abonament si anume un abonament de 700 de minute pe care le putea vorbi in orice retea (inclusiv reteaua furnizorului) cu 18 euro pe luna. Acum problema e ca si mama a gresit ca a acceptat prin telefon sa isi schimbe abonamentul, Mama nu e multumita de abonamentul acesta deoarece e prea scump si nu ii ajung nici minutele. Ieri am sunat la furnizor si am intrebat care e treaba. Domnul de acolo mi-a zis ca acea conversatie in care mama a acceptat sa isi modifice abonamentul are valoare de prelungire a contractului pe 24 luni, deci nu are valoare de schimbar a optiunii abonamentului, ci si de prelungire a acestuia pe 24 luni. Intrebarea mea pentru dumneavoastra este: E posibil ca am ajuns atat de rau incat sa te obilge sa platesti 2 ani un abonament fara sa mai fie nevoie sa semnezi un contract? Domnul de la furnizor a spus ca e legal si ca daca mama vrea acum sa renunte la abonament e nevoita sa plateasca 150 de euro ca sa poata renunta la abonament.
Va rog frumos, daca ma puteti ajuta cu un sfat, fie din experiente asemanatoare fie din punct de vedere legal.
Va multumesc
Ultima modificare: Luni, 27 Mai 2013
arina24, utilizator
"trandafir2" : Mama nu spune ca nu a vorbit la telefon. A vorbit, doar exista o inregistrare. Eu am zis ca nu e normal sa refuze sa imi anuleze acest abonament atat timp cat legea imi da 90 de zile sa pot face acest lucru. Plus ca acum am citit toata legea O.G.130/2000, si am inteles ca trebuia sa ii spuna la telefon ca ii va fi prelungit contractul cu 24 de luni si inca ceva lucruri care nu i-au fost spuse mamei atunci cand a vorbit la telefon. Si deasemenea am citit tot in acea lege ca furnizorul este obligat sa trimita in termen de 5 zile un document (pe hartie, sau mai exact pe un suport durabil) mamei mele in care sa specifice toate modificarile care au avut loc dupa convorbirea telefonica. Sper ca am inteles bine legea.
Si referitor la trecerea pe cartela: categoric aveti dreptate. Dupa ce rezolv, sper, cu treaba asta, urmatoarea mutare va fi acea de a renunta la abonament si de a trece pe cartela.
Multumesc
slai a scris:
Legal are voie sa denunte contractul verbal in 90 de zile? Are.

Este vorba de contractul initial. Ce sa mai denunte? Contractul are 7 ani, nu 90 zile.

Aici (in topic) este vorba de un acord de prelungire si acord de schimb tarifar. De obicei companiile astea de telefonie, au clauze acoperitoare in contractele initiale despre cum si in ce mod se poate face prelungirea abonamentului si schimbarea planului tarifar.

Dar, daca @arina vrea sa incerce ceva sa mearga la protectia consumatorului (eventual impreuna cu mama, caci trebuie sa fie de fata reclamantul), cu toate actele si cu o sesizare scisa (de acasa) cu privire la situatia respectiva ...si sa ne spuna si noua solutia !
Multa bafta !
pt slai
Intradevar asa spune legea, ca am dreptul 90 de zile sa renunt la abonament deoarece nu am primit acea hartie care sa aiba valoare de act aditional la contract.
Astazi am vorbit la telefon cu furnizorul si am facut o cerere pentru a fi ascultata convorbirea avuta de mama mea in momentul in care s-a modificat acest abonament. Mi-au spus ca va dura in jur de 2 saptamani pana se proceseaza cererea. O sa mai citesc de cateva ori legea sa inteleg exact ce drepturi am si ce anume trebuia ei sa respecte pentru ca legea aceasta sa fie respectata.
Va multumesc mult si o sa postez imediat ce am alte vesti in speranta ca le va fi de ajutor si altora.
O zi frumoasa
Buna ziua. Astazi vin cu o veste buna. Dupa ce am facut cererea de reascultare a apelului in care mamei i s-a schimbat contractul, astazi am fost sunati sa ni se comunice ca am revenit la vechiul abonament. Ma bucur sa vad ca se poate rezolva si amiabil o problema de genul acesta si ca au fost corecti si au schimbat abonamentul. Ma intristeaza insa sa stiu ca poate alt batran ca mama mea nu are norocul de a avea pe cineva care sa ii caute dreptatea.
Va multumesc inca odata celor care m-ati ajutat cu un sfat bun si o informatie buna
Numai bine tuturor!
Buna,
Imi cer scuze pentru intarziere, dar m-am gandit ca ar fi bine sa scriu ce rezolvare am gasit la problema noastra in cazul in care cineva se mai confrunta cu asta.

In primul rand sa aveti mare grija pentru ce va dati acordul telefonic deoarece se pot incheia contracte valide si necontestabile printr-un simplu telefon "inofensiv".
Noi am avut putin noroc, in sensul ca cei de la compania de telefonie nu si-au facut treaba.
Primul pas a fost sa fac o cerere la relatii cu publicul pentru declasificarea convorbirii telefonice cu mama, convorbire prin care ea si-ar fi dat acceptul pentru prelungire.
Se face o cerere scrisa care se trimite prin fax. Dupa o saptamana am primit convorbirea telefonica. In urma analizarii convorbirii am descoperit ca cel care a sunat-o pe mama nu a respectat toate cerintele legale pentru validarea contractului. Nu a cerut toate datele de identificare (CNP) si nici intrebarea de siguranta, aceea care de obicei este numele mamei inainte de casatorie. Problema e ca totusi mama daduse seria de buletin si era cam subreda apararea noastra.
Motivul decisiv prin care am scapat a fost acela ca nu au respectat legea, in sensul ca nu au trmis in termen de 5 zile calendaristice contractul mamei pe hartie cu stampila si semnatura companiei telefonice.
Dupa ce am spus toate acestea celui de la relatii cu publicul si i-am instintat ca urmeaza sa merg mai departe in instanta tipul mi-a spus ca nu se poate face nimic si ca e ok ce au facut ei. Atunci am zis bine si am inchis. La 2 ore dupa aceasta convorbire mama a primit un telefon de la compania de telefonie prin care a fost anuntata ca s-a facut o greseala si ca abonamentul a devenit din nou ca cel dinainte.

Asa am scapat!
Rusine lor ca suna oameni in varsta care nu sunt la zi cu tehnologia si incearca sa ii insele.
Acum imi pare raui ca nu am mers direct in instanta.

Sper sa fie de ajutor si altcuiva patania noastra

Alte discuții în legătură

Portare numar telefon - este legala taxarea? ADIC1469 ADIC1469 Parintii mei au cerut portarea numarului la o alta companie de telefonie fixa, care are preturi mai avantajoase. Surpriza a venit din partea fostei companii de ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract servicii voce aiulianctin aiulianctin Bună ziua, În luna octombrie a anului trecut, abonamentul mamei a expirat. A fost contactată telefonic de către un angajat Vodafone pentru prelungirea ... (vezi toată discuția)
Abonat companie telefonie mobila yodus yodus Buna ziua! Sunt abonatul unei companii de telefonie.In urma cu vreo 3 luni am fost sunat de catre un operator si mi s-a propus daca doresc sa trec pe un alt ... (vezi toată discuția)