In data de 5 martie, mergeam cu masina regulamentar pe o strada, si la un moment dat din partea stanga a trecut o masina care nu a oprit la indicatorul STOP, eu nemaiputand evita accidentul si am intrat direct in acea masina ( mentionez ca nu au fost victime) si, am fost la politie, am luat copia dupa asigurarea persoanei vinovate si am fost cu masina la un service autorizat. A fost si cel de la banca ( BCR ) de unde este asigurarea si el mi-a zis ca sunt 2 variante:
- imi da 79 mil si masina asa in stadiul care este ( fara reparatie )
-imi da 106 mil daca o repar eu, nu conteaza unde :|
Mentionez caci cheltuielile de reparatie la acel service costa peste 200 mil ( avand in vedere ca lucreaza cu piese originale etc )
Masina este un opel astra din 2000, cu 205 000 km. ( masina am cumparat-o anul trecut cu 5300 euro )
Ce trebuie sa fac sa nu imi iau aceasta mare teapa, ca asa o numesc. Nu mi se pare corect ca eu sa raman asa fara masina ( doar cu epava ) si sa primesc atat de putini bani.
In cazul vehiculelor la care se cunosc datele mentionate la art. 58 alin. (4), pentru stabilirea coeficientului de uzura a vehiculului avariat se cauta in tabelul coeficientilor de uzura linia corespunzatoare vechimii in exploatare, in ani, si coloana corespunzatoare starii de intretinere medie, la intersectia carora se va gasi coeficientul de uzura respectiv. Coeficientii de uzura sunt determinati pentru un parcurs mediu anual de:
- 15.000 km pentru vehicule cu masa totala maxima autorizata de pana la 3,5 t si pentru cele al caror numar de locuri pe scaune nu este mai mare de 9;
In cazul in care exista diferente intre parcursul real si cel rezultat utilizandu-se media anuala, coeficientul corespunzator starii de intretinere medie se va corecta cu 0,5% pentru fiecare 1.000 km, fara a se putea depasi coeficientii corespunzatori starilor de intretinere buna sau satisfacatoare.
de aici dedeuc ca: 120.000 km sunt cei calculati conform mediei. masina are 140.000, deci o diferenta de 20.000, deci 10% uzura in plus. masina se afla in stare perfecta (nu buna) si se incadreaza in prima jumatate a anului al optulea. deci 56 % gradul de uzura + 10 % rezulta o valoare reziduala de 34 % x 30.000 = 10200 euro deci in nici un caz nu intra la dauna totala, dauna fiind de aproximativ 5000 euro.
cat despre regia proprie, exact asta am spus si eu. si sunt de acord sa mi se achite devizul la valoarea cea mai mica a pieselor, valoare de piata. dar pentru piese originale. despre manopera stiam ca se achita tariful orar cel mai mic practicat de unitatile cu care au ei contract. si fara tva.
sa zicem ca autoturismul mai valoreaza 20 % (desi am demostrat ca nu este asa) la valoarea de nou adik aprox 30.000 euro (daca nu mai mult - full de dotari inclusiv piele) inseamna 6000 euro. valoarea reparatiei se ridica la 5000 euro. asigurarea imi da numai 1600 euro. daca intra la dauna totala ei tot trebuie sa-mi plateasca 75% din valoarea reziduala a masinii adik 4500 euro. deci oricum am da-o cam aceiasi suma trebuie sa o primesc. eu unul in acest moment m-as multumi si cu 3500 euro adik banii pe piese (bara spate, aripa stg spate, usa stg spate, grila suport senzori parcare spate, senzor parcare, toba finala, toba intermediara cu catalizator euro 3, tampon toba, izolant toba, bandou bara spate stg, bandou bara spate centru, lampa semnalizare stg spate + vopsit aceste piese, ornamentul de prag si pragul la acestea adaugandu-se kitul de reparatie al lunetei pentru ca se demonteaza).
si ca sa vedeti cam ce bataie de joc este devizul facut de ei am sa va dau niste preturi din devizul lor. astea le-am aflat de la cineva din cadrul firmei.
incept cu cel mai mic pret, considerat de mine bataie de joc.
tampon toba pretul real fara nici o taxa inclusa 22$ pretul lor.... 0,07 lei adik 700 lei vechi
toba intermediara 2milioane lei vechi. pretul real fiind 40 milioane fara taxe.
va intreb domnule nucu$ vi se pare corect? oare exagerez eu? se respecta articolele din normele CSA? eu zic ca nu.
imi voi schimba parerea atunci cand domnii de la euroins ma vor lua de manuta si imi vor arata unde gasesc piese la preturile astea. ca o paranteza, mi s-au facut si glume pe seama pretului tamponului pt toba in sensul ca nici un tampon din acelea, stiti voi, nu costa atat.
mai astept sfaturi de la voi.
va salut.
Daca ati depus toate actele,de la data cand dosarul este complet, actionati:
Art. 36. - (1) Despagubirea se efectueaza de catre asiguratorul RCA in maximum 15 zile de la data la care asiguratorul a definitivat investigatia necesara evaluarii sumei pe care este obligat sa o plateasca sau de la data la care asiguratorul a primit o hotarare judecatoreasca definitiva cu privire la suma de despagubire pe care este obligat sa o plateasca.
(2) Asiguratorul RCA este obligat sa desfasoare investigatia privind producerea accidentului, in termen de cel mult 3 luni de la data avizarii producerii evenimentului asigurat, in conditiile in care respectivul accident nu face obiectul unor cercetari efectuate de autoritatile publice. In termen de cel mult 3 luni de la avizarea producerii evenimentului asigurat de catre partea prejudiciata ori de catre asigurat, asiguratorul RCA este obligat fie:
a) sa raspunda cererii partii solicitante, formuland oferta de despagubire potrivit propriilor investigatii cu privire la producerea evenimentului asigurat, in cazul in care se dovedeste indeplinirea conditiilor de asigurare si producerea riscurilor acoperite prin asigurarea obligatorie RCA; fie
b) sa notifice partii prejudiciate cu privire la motivele pentru care nu a aprobat, in totalitate sau partial, pretentiile de despagubire.
(3) Asiguratorul RCA este obligat sa elibereze asiguratului, in termen de 15 zile de la inregistrarea solicitarii acestuia, un certificat privind daunele inregistrate in baza contractului de asigurare, pe parcursul ultimilor 5 ani de relatii contractuale, sau absenta acestor daune.
Art. 37. - Daca asiguratorul RCA nu isi indeplineste obligatiile in termenul prevazut la art. 36 sau si le indeplineste defectuos, inclusiv daca diminueaza nejustificat despagubirea, la suma de despagubire cuvenita, care se plateste de asigurator, se aplica o penalizare de 0,1%, calculata pentru fiecare zi de intarziere. Ordinul CSA 20/2008
exact asta le-am cerut printr-o adresa scrisa. sa-mi arate modalitatea de calcul a sumei pe care mi-au comunicat-o in mod neoficial (telefonic). le-am cerut sa-mi trimita scris rezultatul la care au ajuns reamintindu-le exact paragrafele din ordinul csa care imi dau acest drept. uitati cam cum suna adresa( mi-au dat si nr de inregistrare de la braila).
Domnule Director
Ma numesc Tuderascu Florin, domiciliat in Braila, Bd. ................. nr ...., C.I. XR 000000, CNP 100000000000.
In urma accidentului produs de asiguratul dvs. RCA, Georgescu Dumitrel, din data de 20 ianuarie 2009, in calitate de pagubit, mi s-a deschis dosarul de dauna nr. 72 (EJ 18032) in data de 21 ianuarie 2009. Dupa completarea dosarului am facut o cerere de despagubire in regie proprie cu plata inaintea reparatiei, nemaidorind sa repar autoturismul, urmand sa-l expun spre vanzare. La completarea dosarului am depus o calculatie pentru a stabili suma aproximativa de despagubire, calculatie facuta de catre un service autorizat, conform programului "Audatex" implementat, acceptat si folosit de majoritatea societatilor de asigurare. Calculatia ajungea in jurul sumei de 19200 lei (192 milioane lei vechi). Ultimul document cerut pentru completarea dosarului (cererea pentru regie proprie) a fost depus pe data de 11 februarie 2009. La o luna dupa aceasta si dupa mai multe insistente mi-a fost dat un raspuns, telefonic, care sincer sa va spun ma uimit. La modul negativ. Mi s-a comunicat telefonic ca suma maxima pe care trebuie sa o primesc este de nici mai mult nici mai putin de 6900 lei (69 milioane vechi). Spun ca m-a uimit deoarece una din piesele avariate valoreaza la cel mai ieftin furnizor de piese (Frontal Braila - se poate verifica) 62 milioane lei vechi. Mai ales ca suma aceasta de 69 milioane nu reprezinta nici macar 50 % din valoarea totala a devizului facut de mine, de altfel un deviz de bun simt,( sustin aceasta cu niste comentarii la articolul „Modele noi in baza de date AUDATEX” de pe site-ul www.1asig.ro conform carora citez „Asa este...este un program facut sa cistige societatile de asigurari” si „audatex-cel mai prost sistem de normare a unei lucrari de reparatie la un autovehicul prin faptul ca avantajeaza ffffffffffffffoarte mult companiile de asigurari”) stiind faptul ca piesele din Audatex au un adaos comercial undeva in jur de 10%. In momentul completarii dosarului am scos de pe site-ul producatorului de piese pentru BMW (www.realoem.com ) preturile de referinta pentru piesele avariate in urma accidentului produs de asiguratul dvs., precum si codurile acestor piese (care daca va uitati pe devizul facut de mine, corespund cu cele din acest deviz), lista se afla de asemenea depusa la dosar, agentul constator dorind ca aceasta lista sa se afle la dosar. Tin sa precizez ca preturile in dolari din acea lista nu contin nici adaos comercial nici tva si nici alte taxe, pretul acestora pe piata din Romania fiind echivalentul in euro.
Avand in vedere toate aceste aspecte va cer recalcularea cuantumului despagubire conform art. 50 pct. 3 din Ordinul CSA nr. 8/2008 ("Cuantumul pagubei la vehicule este egal cu costul reparatiilor partilor componente sau ale pieselor avariate ori cu costul de inlocuire a acestora, inclusiv cheltuielile pentru materiale, precum si cele de demontare si montare aferente reparatiilor si inlocuirilor necesare ca urmare a pagubelor produse prin respectivul accident de vehicul, stabilite la preturile practicate de unitatile de specialitate, la care se adauga cheltuielile de transport ale vehiculului, precum si cele efectuate pentru limitarea pagubelor, dovedite cu documente justificative, potrivit art. 55. Prin unitati de specialitate se intelege persoanele juridice legal autorizate, care au in obiectul lor de activitate comercializarea de vehicule, parti componente, piese inlocuitoare si a materialelor pentru acestea, cu exceptia celor in regim de consignatie, si/sau executarea de lucrari de intretinere si reparatie la vehicule") si tinand cont de prevederile articolului nr. 50 punctul 7 din Ordinul CSA nr. 8/2008, care spune ca "Preturile partilor componente, ale pieselor inlocuitoare noi si ale materialelor sunt cele practicate de unitatile de specialitate" si ale articolului nr. 47 din acelasi ordin ("La stabilirea despagubirii, in cazul avarierii sau al distrugerii bunurilor, se iau ca baza de calcul pretentiile formulate de persoanele pagubite, tinand cont de prevederile legale privind acoperirea cuantumului pagubelor aduse bunurilor, fara a se depasi valoarea acestora din momentul producerii accidentului si nici limitele de despagubire stabilite prin polita de asigurare RCA"). Din aceste articole am dedus ca preturile nu pot fi nici mai mari (conform art 50 pct. 10), dar nici mai mici (conform art 50 pct. 7) decat cele practicate de unitatile de specialitate.
In acelasi timp va solicit si o copie dupa prima calculatie conform careia cuantumul despagubirii de care trebuie sa beneficiez se situeaza in jurul sumei de 69 milioane lei vechi, suma pe care o consider o jignire si o discriminare fata de persoanele care aleg sa-si repare autoturismele in service, eu avand acelasi drept la despagubire (mai putin TVA- ul) ca si celelalte persoane amintite anterior si drept urmare daca nu mi se despagubeste intreaga suma pe care legal sunt indreptatit sa o primesc imi rezerv dreptul de a reclama la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor si de a actiona in instanta Societatea de Asigurare Euroins pe care o reprezentati avand ca temei legal Art 37, din ordinul 8/2008 al CSA (Daca asiguratorul RCA nu isi indeplineste obligatiile in termenul prevazut la art. 36 sau si le indeplineste defectuos, inclusiv daca diminueaza nejustificat despagubirea, la suma de despagubire cuvenita, care se plateste de asigurator, se aplica o penalizare de 0,1%, calculata pentru fiecare zi intarziere).
In speranta ca imi vor fi respectate drepturile si ca nu voi mai fi plimbat de la o persoana la alta cum am patit pana acum cu personalul Euroins Bucuresti, va multumesc.
Data
12/03/2009 Cu respect, Tuderascu Florin!
Domnului Director al Departamentului Daune din cadrul Euroins Asigurari
Dauna totala 24.05.2012
monta
Masina este dacia solenza,an 2004,39700km,echiparea confort.
Inspectorul de la Groupama,a trecut masina la starea de intretinere buna si a intocmit un deviz ... (vezi toată discuția)
Probleme avizare dauna
tavisor
Se da urmatoarea situatie. Am fost accdidentat de catre un individ, urmand sa-mi repar masina la o companie de asigurari cu care vad ca multi au avut probleme. ... (vezi toată discuția)