avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 668 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... Ce pedeapsa risca un medic pentru detinere de ...
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

Ce pedeapsa risca un medic pentru detinere de stupefiante( morfina)?

Buna seara.
Sunt medic rezident, actualmente in concediu de maternitate. In urma cu un an am ridicat din farmacie, pe baza unor retete legale, o anumita cantitate de morfina, pentru tatal meu ce suferea de cancer in faza terminala. Dupa decesul acestuia au ramas cateva cutii de medicamente pe care nu le-am returnat in farmacie, desi ar fi trebuit, din diverse motive personale(sarcina avansata, tulburare depresiva, etc). Le-am aruncat pur si simplu intr-o cutie in fundul unui dulap si am uitat de ele. In urma cu cateva zile, sotul meu a folosit o parte din aceste tablete de morfina, intr-o tentativa esuata de suicid. Politia a sosit la fata locului, a ridicat pastilele si a intocmit proces verbal. Intrebarea este: mi se va intocmi dosar penal pentru detinere de droguri de mare risc? Imi pot pierde dreptul de libera practica pentru asta? Pot fi condamnata la inchisoare si daca da, cat de mare este pedeapsa?
Cel mai recent răspuns: liliana11 , utilizator 02:11, 28 Iunie 2013
Legea 143/2000:
(1) Cultivarea, producerea, fabricarea, experimentarea, extragerea, prepararea, transformarea, oferirea, punerea în vânzare, vânzarea, distribuirea, livrarea cu orice titlu, trimiterea, transportul, procurarea, cumpărarea, deţinerea ori alte operaţiuni privind circulaţia drogurilor de risc, fără drept, se pedepsesc cu închisoare de la 3 la 15 ani şi interzicerea unor drepturi.
(2) Dacă faptele prevăzute la alin. (1) au ca obiect droguri de mare risc, pedeapsa este închisoarea de la 10 la 20 de ani şi interzicerea unor drepturi.

O pedeapsa exacta e greu de anticipat, se va tine insa cont de circumstantele atenuante.