avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 737 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Intocmire documente SSM si PSI-SU pentru cabinet ...
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Intocmire documente SSM si PSI-SU pentru cabinet medicina muncii de catre administrator

Documentele SSM pentru un cabinet de medicina muncii cu pina la 9 angajati se pot intocmi si semna de catre medicul specialist de medicina muncii care este administrator si angajat cu 8 ore la acel cabinet si a absolvit cursul SSM de 40 de ore?

Dar documentele PSI-SU le-ar putea semna? In ce conditii?

Legea 418/2004 privind statutul profesional specific al medicului de medicină a muncii prevede in legatura cu factorii de risc profesional:
...
Art. 7
Medicul de medicină a muncii identifică factorii de risc şi participă la acţiunile de evaluare a acestora prin următoarele acţiuni principale:
a)recomandă investigaţiile adecvate necesare pentru a stabili diagnosticul bolilor profesionale şi/sau al celor legate de profesie;
b)stabileşte diagnosticul bolilor profesionale şi al celor legate de profesie;
c)colaborează cu specialişti din alte domenii în stabilirea diagnosticului bolilor profesionale.
...
Art. 9
Medicul de medicină a muncii organizează supravegherea stării de sănătate a angajaţilor, concordant cu particularităţile expunerii la factorii de risc. În acest scop, medicul de medicină a muncii:
a)participă la evaluarea riscurilor privind bolile profesionale şi bolile legate de profesie;
b)vizitează locurile de muncă pe care le are în supraveghere.
...
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 18:06, 5 Iulie 2013
Conf art 16 alin 1 HG 1425/2006 in cazul întreprinderilor cu pânã la 9 lucrãtori inclusiv, angajatorul poate efectua activitãţile din domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã, dacã se îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) activitãţile desfãşurate în cadrul întreprinderii nu sunt dintre cele prevãzute în anexa nr. 5;
b) angajatorul îşi desfãşoarã activitatea profesionalã în mod efectiv şi cu regularitate în întreprindere şi/sau unitate;
c) angajatorul a urmat cel puţin un program de pregãtire în domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã, cu o duratã minimã de 40 de ore şi conţinutul prevãzut în anexa nr. 6 lit. A, fapt care se atestã printr-un document de absolvire a programului de pregãtire.

Conf art 4 alin 1 HG 355/2007 supravegherea sănătăţii lucrătorilor este asigurată de către medicii specialişti de medicina muncii.

asadar daca administratorul unui SRL de maxim 9 angajati, are curs SSM de 40 ore poate efectua activitatile in domeniul SSM din societate, iar daca este si medic de medicina muncii poate intocmi evaluarea riscului asupra sănătăţii lucrătorilor, document obligatoriu pentru fiecare societate care are angajati.
Corect, dar problema ar fi la anexa 5 pct. 4 din HG 1425/2006 si anexele 1 si 3 din HG 1092/2006 care nu stiu cum se interpreteaza in cazul unui cabinet medical de medicina muncii, fara laborator.
Trebuie sa identificati daca locurile de munca din societate sunt sunt expuse sau risca sa fie expuse la agenţi biologici.
In functie de rezultatele evaluarii veti sti daca va incadrati sau nu in prev art 16 alin 1 lit a Hg 1425/2006.
Activitatea de medic specialist de medicina muncii, care incheie contracte de prestari servicii medicale cu firme din diverse domenii, pe langa examinarea medicala la angajare si examinarea medicala periodica a lucratorilor, poate consta si in activitati de prevenire a imbolnavirilor profesionale, de educatie sanitara a lucratorilor firmelor respective, de participare ca membru in Comitetul ssm, de participare in echipa care face identificarea si evaluarea riscurilor la firmele cu care are incheiat contract de prestari servicii medicale, de raportare a bolilor profesionale si de cercetare a acestora, in cazul in care se inregistreaza cazuri de BP, la firmele cu care are contract, etc.
Prin urmare, evaluarea riscurilor pentru proprii lucratori trebuie sa aiba in vedere pe langa riscurile specifice meseriei/ activitatii proprii, identificate in cadrul firmei dvs. (legate de echipamente de munca utilizate, activitati prestate si locul de munca/ postul de lucru deservit, in incinta firmei) si riscurile identificate si evaluate in cadrul firmelor respective.
Puteti sa efectuati instruirea PSI - SU pentru lucratorii proprii si sa intocmiti/ semnati documente specifice, daca ati urmat un curs in domeniu.
Art 7 si art. 8 din Legea nr. 418/ 2004 pe care le invocati, se refera la activitatea dvs. profesionala, specifica, ca medic de medicina muncii, care presteaza activitati pentru firme interesate, in baza unui contract de prestari servicii medicale. Legea ssm nr. 319/ 2006 si Normele metodologice de aplicare, aprobate prin HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare, abordeaza activitatea dvs. ca angajator.
Nu exista o prevedere legislativa care sa va interzica, sa efectuati dvs. evaluarea riscurilor la locurile de munca/ posturile de lucru, in cazul in care aveti maxim 9 lucratori angajati si ati urmat cursul de 40 de ore in domeniul ssm.
Anexa 5 pct. 4 din HG nr. 1425/ 2006 si anexele 1 si 3 din HG nr. 1092/ 2006 se refera la expunerea lucratorilor la agenti biologici in timpul desfasurarii de activitati. Daca lucratorii dvs., desfasurand activitati in incinta firmei dvs. nu sunt expusi acolo, la astfel de agenti biologici, nu va incadrati in prevederile art.4 din anexa 5 si puteti efectua instruirea lucratorilor in domeniul ssm si intocmi celelalte documente cerute de lege.
In momentul in care lucratorii dvs. desfasoara activitati pe teritoriul altor firme (dintre cele mentionate de mine mai sus) si la locurile de munca respective exista si alte riscuri de accidentare si imbolnavire profesionala, in afara celor identificate si evaluate de dvs. in cadrul firmei pe care o detineti, acestea vor fi aduse la cunostinta lucratorilor de catre lucratorul desemnat cu activitati ssm/ serviciul intern/ serviciul extern de prevenire si protectie (din cadrul firmei respective sau cu care firma respectiva are incheiat contract de prestari servicii ssm), care in timpul instruirii ssm a lucratorilor dvs., le vor prezenta si aceste riscuri.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Fisa de solicitare a examenului medical la un srl miki72 miki72 buna ziua, Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema: am infiintat in SRL avand ca obiect de activitate consultant tehnica (cod CAEN 7112), sunt unic ... (vezi toată discuția)
Evaluare riscuri ssm LaurentiuOLTEANU LaurentiuOLTEANU Buna ziua, as dori sa aflu cine reglementeaza\\"cine face evaluarea de riscuri pe linie SSM\\".Multumesc (vezi toată discuția)
Inspector ssm sau lucrator desemnat ssm Hope93 Hope93 Buna ziua! Va rog sa imi spuneti, am liceul tehnic, absolventa de ASE(studii de lunga durata) si recent am facut un curs de SSM de 80 de ore, in baza ... (vezi toată discuția)