avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 606 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Evaluare riscuri SSM
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Evaluare riscuri SSM

Buna ziua, as dori sa aflu cine reglementeaza"cine face evaluarea de riscuri pe linie SSM".Multumesc
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 12:37, 24 Iulie 2013
Conf art 14 HG 1425/2006 organizarea activitãţilor de prevenire şi protecţie este realizatã de cãtre angajator, în urmãtoarele moduri:
a) prin asumarea de cãtre angajator, în condiţiile art. 9 alin. (4) din lege, a atribuţiilor pentru realizarea mãsurilor prevãzute de lege;
b) prin desemnarea unuia sau mai multor lucrãtori pentru a se ocupa de activitãţile de prevenire şi protecţie;
c) prin înfiinţarea unuia sau mai multor servicii interne de prevenire şi protecţie;
d) prin apelarea la servicii externe de prevenire şi protecţie.
Conf art 15 alin 1 HG 1425/2006 activitãţile de prevenire şi protecţie desfãşurate prin modalitãţile prevãzute la art. 14 în cadrul întreprinderii şi/sau al unitãţii sunt urmãtoarele:
1. identificarea pericolelor şi evaluarea riscurilor pentru fiecare componentã a sistemului de muncã, respectiv executant, sarcinã de muncã, mijloace de muncã/ echipamente de muncã şi mediul de muncã pe locuri de muncã/posturi de lucru..............

In concluzie in functie de specificul societatii, de studiile dvs in domeniul SSM, si de numarul de angajati, evaluarea riscurilor poate fi intocmita de angajator, sau de un lucrator desemnat (angajat cu studii SSM, minim 80 ore), ori de un serviciu intern (format din mai multi lucratori desemnati) sau de un serviciu extern (firma de prestari servicii SSM).
In practica uzuala, pentru rezultate optime, identificarea riscurilor si evaluarea acestora se face prin decizie scrisa emisa de catre angajator, prin care se stabilesc pasii de urmat.
Participarea lucratorilor din cadrul firmei respective (specialisti, conducatori ai locurilor de munca, factori de decizie, reprezentanti ai salariatilor, lucratori desemnati cu activitati de prevenire si protectie, membrii ai Comitetului de securitate si sanatate in munca, medicul specialist de medicina muncii cu care firma are incheiat contract de prestari servicii medicale, RSVTI, responsabilul pe linie PSI, etc.), la aceasta actiune, este obligatorie, indiferent daca actiunea se face prin serviciul intern de prevenire si protectie sau printr-o firma autorizata (serviciu extern de prevenire si protectie).

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Serviciu intern prevenire si protectie prodiana prodiana Buna ziua. O societate cu mai putin de 50 de angajati care activeaza in domeniul constructiilor poate externaliza intreaga activitate SSM sau este obligatoriu ... (vezi toată discuția)
Intocmire documente ssm si psi-su pentru cabinet medicina muncii de catre administrator ionion2000 ionion2000 Documentele SSM pentru un cabinet de medicina muncii cu pina la 9 angajati se pot intocmi si semna de catre medicul specialist de medicina muncii care este ... (vezi toată discuția)
Componenta unui serviciu intern de prevenire si protectie la societati cu 500-1000 angajati. Theo3000 Theo3000 Intrebare: - Legislatia de specialitate prevede numarul de lucratori desemnati SSM raportat la numarul total de angajati (?), respectiv care ar fi componenta ... (vezi toată discuția)