cristi1010 a scris:
Rezulta din ce imi spuneti ca acest Cod Civil se adreseaza ateilor.
P.S.Eu nu vorbeam de pomeni.Fiecare confesiune religioasa are un cult al mortilor.Numai ateii nu cred in nimic si persifleaza tot ce este sfant.
Fals. Codul civil se adreseaza tuturor, indiferent de convingerile religioase. Religia sau credinta sunt ABSOLUT irelevante pentru legea civila.
Tot fals. Nu numai ateii ridiculizeaza bazdaganiile religioase ci si agnosticii fac asta.
Insa faptul ca o persoana este ateu sau agnostic si nu crede in viata de dupa moarte ori are serioase indoieli cu privire la existenta acesteia nu are nimic de-a face cu respectul fata de memoria celor decedati. Memoria ateilor ori agnosticilor decedati ori memoria celor care n-au fost nici atei. nici agnostici dar nici credinciosi (Samuel Butler, poate fi un bun exemplu)
trebuie respectata la fel de mult ca memoria lui Saul din Tars (cel care dupa botezul crestin a primit numele de Pavel) pentru ca legea civila nu face distinctie si pe cale de consecinta nici interpretii acesteia (fiecare din noi) nu putem sa o facem.
Art. 78 si urm. din Codul civil stabilesc in sarcina oricarei persoane,
indiferent de confesiune sau de convingerile filozofice o serie de obligatii fata de memoria persoanelor decedate (de fapt obligatiile sunt fata de societate, singura care le poate impune), dupa cum urmeaza:
Art. 78. — Persoanei decedate i se datorează respect cu privire la memoria sa, precum și cu privire la corpul său.
Art. 79. — Memoria persoanei decedate este protejată în aceleași condiții ca și imaginea și reputația persoanei aflate în viață.
Art. 80. — (1) Orice persoană poate determina felul propriilor funeralii și poate dispune cu privire la corpul său după moarte.