avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 694 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Drepturi banesti dupa deces
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Drepturi banesti dupa deces

Buna ziua
A fost in concediu medical pana pe 30 iunie 2013, a decedat pe 1 iulie 2013
Ce drepturi banesti mai sunt de recuperat, de la primarie, serviciu, etc.
Daca urmasii au drepturi la pensie?

Multumesc , Stefan
Cel mai recent răspuns: carastefan , utilizator 15:55, 22 Iulie 2013
1. Mergeti la locul de munch si intrebati daca si a ridicat salariul , banii de concediu.
2. Urmasii au dreptul la pensie daca sunt minori sau daca sunt elevi studenti .
Exista posibilitatea de a se primi urmatoarele drepturi:
- salariul aferent perioadei lucrate pana la data de 01.07.2013 - data incetarii c.i.m.

- ajutor de inmormantare.Se acorda de catre angajator din sursele proprii, respectand prevederle contractului individual /colectiv de munca ori ale reg.intern

- ajutor de deces. Dupa decesului unei persoane, apropiatii care se ocupa de aranjamentele funerare au dreptul sa primeasca o suma de bani din partea Statului, daca solicita acest ajutor in termen de 3 ani de la eveniment. Persoana care solicita si primeste banii poate fi după caz soţul supravieţuitor, copilul, părintele, tutorele, curatorul, moştenitorul, iar in lipsa acestora, orice alta persoana care face dovada ca a suportat cheltuielile. Ajutorul de deces se achita in 24 de ore de la solicitare, iar in unele judete, dacă dosarul e complet, banii se dau în aceeaşi zi. Dreptul asiguratilor de deces nu este conditionat de indeplinirea unui stagiu de cotizare.

Drepturi si obligatii dupa un deces
[ link extern ] /

[ link extern ]
Iertati-ma... doresc detalii

-ajutor de inmormantare, se acorda doar daca e prevazut in contractul colectiv/individual?
- ajutor de deces, se acorda obligatoriu in cuantumul stabilit de lege?