Se da urmatorul paragraf din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr 174/2008:
"Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului."
Si acum cazul meu. Pe data de 4 iulie produsul defect a ajuns in service. Cele 15 zile se refera la zile calendaristice, teoretic in data de 19 iulie (in conditia in care produsul nu a ajuns la mine) as putea cere inlocuirea produsului sau returnarea banilor? Daca produsul a fost trimis prin curier, cele 15 zile raman valide (tinand cont ca data de 4 iulie este data in care produsul a fost inregistrat in service)?
Multumesc frumos pentru raspuns...pe mine ma ingrijoreaza ultimul cuvant din art 11 alin 1 si anume "disproportionata".Este posibil sa se refere la diferenta de pret?produsul l-am cumparat la pret mai mic decat este acum pe site.
Oricum mai au 3 zile pana trece termenul de solutionare,daca as astepta sa treaca si apoi sa anunt ANPC-ul despre termenul expirat,ar mai fi valabil acel termen(disproportionata)sau atunci sunt obligatio sa mi-l inlocuiasca?
Da, se refera la diferenta de pret insa nu se aplica in cazul dvs. pentru ca au un produs identic sa va dea la schimb. Ca acum e mai scump decat cand l-ati cumparat nu are importanta.
Ca exemplu: solicitarea unui telefon nou (alt model, chiar daca e de la aceasi firma) care costa 1200 de lei in locul celui defect care costa 1000 de lei este considerata solicitare disproprotionata.
Se scad zilele libere legale din termenul de 15 zile?
Uitati ce raspunde un retailer:
"Termenul maxim de solutionare este calculat in zile calendaristice, dar sarbatorile legale (zile declarate libere prin lege) nu sunt luate in calcul de catre furnizorii nostri (fiind zile libere in care nu lucreaza nici firmele de curierat si nici service-urile autorizate)"
Dar daca de exemplu magazinul nu mai are respectivul produs (nu se mai fabrica), iar unul mai nou e mai scump?
Daca m-as oferi sa achit o parte din diferenta (no toata, avand in vedere faptul ca service-ul nu a reparat produsul nici macar in dublul perioadei legale de 15 zile) ar mai fi considerata masura disproportionata?