Se da urmatorul paragraf din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr 174/2008:
"Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului."
Si acum cazul meu. Pe data de 4 iulie produsul defect a ajuns in service. Cele 15 zile se refera la zile calendaristice, teoretic in data de 19 iulie (in conditia in care produsul nu a ajuns la mine) as putea cere inlocuirea produsului sau returnarea banilor? Daca produsul a fost trimis prin curier, cele 15 zile raman valide (tinand cont ca data de 4 iulie este data in care produsul a fost inregistrat in service)?
Buna seara am o problema asemanatoare ,doar la orange,tel meu samsung s6 edge a fost trimis in 30.01 .2017 in service pt ca nu mai pornea,in 1.02 lam ridicat cu placa inlocuita,insa mergea foarte greu pe display aparea in permanenta o tastatura iar in timpul service-lui capacul din spate probabil s-a spart fara sa-mi fie adus la cunostiinta,in data de 19.02 am refuzat sa imi ridic de la orange shop telefonul adus la conformitate din cauza ca nu cunosc motivul real pt care mi-a fost inlocuit capacul care nu avea defecte am cerut inlocuirea cu alt telefon acelasi model si am fost refuzata deoarece tehnicieni orange considera ca dispozitivul meu poate fi reparat,
Buna ziua,
in acelasi registru, am o intrebare, daca se poate: am trimis un produs spre servisare ( smartphone ) iar raspunsul celor de la service este ca am pierdut garantia datorita "socurilor mecanice" pe care le prezinta produsul. Trec peste faptul ca nu este adevarat iar problema semnalata de mine nu are nici o legatura cu zgarieturile normale acumulate de-a lungul celui un an si jumatate de utilizare, aceasta fiind de restartare continua ( bootloop ). Intrebarea mea este: daca dupa aprox 20 zile inca nu mi-a fost returnat produsul, pot emite pretentii de stornare a facturii in baza OUG 174/2008?
Multumesc.
Dvs puteți solicita (probabil returnarea banilor, nu stornarea), însă există răspunsul service-ului. Peste care furnizorul nu va trece, fiindcă îl favorizează. În cazuri din astea, fiecare o ține pe a lui. E de preferat să inițiați un compromis
Sunt convins ca ei vor mentine concluzia service-ului, insa pe mine "ma doare" ca nu s-a solutionat sub nici o forma cererea mea de servisare, adica sunt lipsit de produs ( chiar si defect ) de mai bine de 20 de zile. Chiar daca exista decizia service-ului, ce fac daca nu mai primesc produsul inapoi pt o perioada lunga de timp? ( Peste 20 zile )
Multumesc.