avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 581 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Certificat de concediu medical
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Certificat de concediu medical

buna ziua.sunt in concediu medical din data de 06-06-2013.primul concediu este cu internare de 5 zile cod ind 06 initial si mai am inca 14 zile cod ind 01 in continuare.cand sau terminat aceste zile am mers la internare dar la zilele de internare cod ind 06 mi-au trecut in continuare si la cod ind 01 in continuare.ce-i de la servici nu vor sa mi le mai plateasca pt ca sunt gresite.mi-au zis ca cele cu 06 trebuie initial nu in continuare.ma puteti lamuri si pe mine.
Cel mai recent răspuns: ana-cer , moderator 21:56, 16 Septembrie 2013
Verificati daca al doilea certificat (cod 01) are acelasi cod de diagnostic cu al treilea certificat (cod 06). Daca este acelasi cod de diagnostic (aceeasi afectiune), atunci medicul de la spital trebuia sa completeze cu cod 01, in continuare. In acest caz trebuie sa mergeti la spital sa va corecteze (daca mai poate, ca acuma e septembrie!).
Daca este alt cod de diagnostic, atunci este corect completat si angajatorul dvs. a gresit.

Reveniti cu precizari, intre timp va dau cateva extrase din ordonanta:

OUG nr.158/2005:

ART. 31
În caz de urgenţe medico-chirurgicale, pentru care gradul de severitate al bolii nu impune internarea în spital, concediul medical se acordã de medicul care a asistat urgenţa (medic de familie, medic din ambulatoriul de specialitate, de la camera de gardã, structuri de primire urgenţe, ambulanţã, centru de permanenţã), pentru o perioadã de maximum 5 zile calendaristice. Dacã incapacitatea temporarã de muncã se menţine, concediul medical poate fi prelungit de medicul curant, pentru aceeaşi afecţiune, dar nu pentru cod de indemnizaţie de urgenţã (06), în condiţiile şi pe duratele stabilite de lege.

ART. 37
(1) În situaţia în care unui asigurat i se acordã în aceeaşi lunã douã sau mai multe concedii medicale pentru afecţiuni diferite, fãrã întrerupere între ele, indemnizaţia pentru incapacitate temporarã de muncã se calculeazã şi se plãteşte separat, iar plata se suportã conform art. 12 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005.
(2) În situaţia în care unui asigurat i se acordã douã sau mai multe concedii medicale pentru aceeaşi afecţiune, fãrã întrerupere între ele, durata lor se cumuleazã, iar plata se suportã conform art. 12 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 . În aceastã situaţie, la calculul indemnizaţiilor pentru certificatele de concediu medical în continuare se menţine baza de calcul determinatã pentru certificatul de concediu medical iniţial.

ART. 67
(1) Certificatul de concediu medical se prezintã plãtitorului pânã cel mai târziu la data de 5 a lunii urmãtoare celei pentru care a fost acordat concediul. .....

ART. 81
(1) Asiguraţii au obligaţia de a înştiinţa plãtitorii de indemnizaţii de asigurãri sociale de sãnãtate privind apariţia stãrii de incapacitate temporarã de muncã şi privind datele de identificare, respectiv numele medicului prescriptor şi unitatea în care funcţioneazã acesta, în termen de 24 ore de la data acordãrii concediului medical. În situaţia în care apariţia stãrii de incapacitate temporarã de muncã a intervenit în zilele declarate nelucrãtoare, asiguraţii au obligaţia de a înştiinţa plãtitorii de indemnizaţii de asigurãri sociale de sãnãtate în prima zi lucrãtoare.

ART. 82
Indemnizaţiile pot fi solicitate, pe baza actelor justificative, în termen de 90 zile de la data la care beneficiarul era în drept sã le solicite. Cuantumul indemnizaţiilor astfel solicitate se achitã la nivelul cuvenit în perioada prevãzutã în certificatul medical.

ART. 88
În înţelesul prevederilor Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005, constituie refuzuri justificate la plata indemnizaţiilor urmãtoarele situaţii:
a) nu se face dovada calitãţii de asigurat pentru concedii şi indemnizaţii de asigurãri sociale de sãnãtate;
b) neîndeplinirea stagiului complet de cotizare, cu excepţiile prevãzute de lege;
c) necompletarea tuturor rubricilor din certificatul de concediu medical de cãtre medicul care a eliberat/vizat respectivul certificat;
d) neprezentarea certificatului de concediu medical în termenele prevãzute de lege;
e) acordarea retroactivã a certificatelor de concediu medical în afara situaţiilor prevãzute de lege;
f) certificate de concediu medical ce depãşesc duratele maxime prevãzute de prezentele norme;
g) amânarea plãţii ca urmare a sesizãrii comisiilor care efectueazã controlul, de cãtre angajatorul care constatã eliberãri nejustificate de certificate de concedii medicale;
g^1) Refuzul persoanelor aflate în incapacitate temporarã de muncã de a se pune la dispoziţia persoanelor abilitate, pentru efectuarea verificãrii la adresa de reşedinţã;
h) alte situaţii similare temeinic fundamentate.
al doilea certificat are acelasi cod diagnostic 745.acest diagnostic il am trecut pe toate.perioadele 06-06-2013-10-06-2013 cod ind 06 initial,11-06-2013-24-06-2013 cod ind 01 in continuare,25-06-2013-28-06-2013 cod ind 06 in continuare,29-06-2013-30-06-2013 cod 01 in continuare,01-07-2013-19-07-2013 cod ind 01 in continuare,20-07-2013-22-07-2013 cod ind 06 in continuare,23-07-2013-31-07-2013 cod 01 in continuare,01-08-2013-12-08-2013 cod ind 01 in continuare,13-08-2013-19-08-2013 cod ind 06 in continuare,20-08-2013-29-08-2013 cod ind 01 in continuare,30-08-2013-31-08-2013 cod ind 06 in continuare,01-09-2013-03-09-2013 cod ind 06 in continuare,04-09-2013-17-09-2013 cod ind 01 in continuare.si toate au acelasi cod diagnostic 745.
Problema e ca acele certificate cu cod 06 acordate intre altele cu cod 01, in continuare, nu sunt corecte. trebuia sa fie completate tot cu cod 01 sau medicul sa scriie alt cod de diagnostic.

OUG nr.158/2005:

ART. 31
În caz de urgenţe medico-chirurgicale, pentru care gradul de severitate al bolii nu impune internarea în spital, concediul medical se acordã de medicul care a asistat urgenţa (medic de familie, medic din ambulatoriul de specialitate, de la camera de gardã, structuri de primire urgenţe, ambulanţã, centru de permanenţã, pentru o perioadã de maximum 5 zile calendaristice. Dacã incapacitatea temporarã de muncã se menţine, concediul medical poate fi prelungit de medicul curant, pentru aceeaşi afecţiune, dar nu pentru cod de indemnizaţie de urgenţã (06), în condiţiile şi pe duratele stabilite de lege.


In iulie, dupa ce ati predat certificatele la angajator, acesta nu v-a spus ca al treilea certificat nu e corect completat si nu poate sa va plateasca? Nu v-a platit nimic pana acum?
nu mi-a zis ca nu este corect completat.mi-au platit pe iunie si iulie dar acum nu mai vor pt ca u sunt bine.va multumesc
Medicii au completat gresit. Doar primul certificat din iunie trebuia sa fie cod 06, restul cu cod 01.
Incercati la medicul (medicii) care v-au eliberat certificatele sa le corectati pe cele cu cod 06 in cod 01 si discutati si cu angajatorul despre acest lucru. Cu bunavointa se poate remedia situatia ca sa nu ramaneti fara indemnizatie.

Alte discuții în legătură

Concediu medical comancorinaadelina comancorinaadelina Buna ziua, Pentru luna august am un salariat cu 2 certificate de concediu medical, si anume: a). 02-05 august, initial, cod ind. 01, cod diag. 653 b). ... (vezi toată discuția)
Concediu medical cod 06 acordat in continuarea unui concediu medical 01 AlinaIoanaMihut AlinaIoanaMihut Buna ziua, Va rog sa ma ajutati cu un raspuns pentru urmatoarea situatie: un angajat aduce la firma un concediu medical cu cod de indemnizatie 06 care este ... (vezi toată discuția)
Concediu boala cod 06 IldikoB IldikoB Buna ziua, am o nelamurire : concediu boala initial cod 06 : 4 zile din care 2 lucratoare, concediu in continuare 7 zile . Nelamurirea este daca mai plateste ... (vezi toată discuția)