avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 329 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... CERTIFICAT DE GARANTIE SI DECLARATIE DE ...
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

CERTIFICAT DE GARANTIE SI DECLARATIE DE CONFORMITATE,ROG DETALI

In urma citiri Legi 449/2003 referitoare la garantiile oferite produselor cu termen lung de functionare(electrice,electrocasnice)si a Legii 296/2004 republicata in 2008 referitoare la codul consumului am inteles ca un vanzator poate sa ofere garantie scrisa cumparatorului ,pe produsul vandut
INTREBARI:
1) Eu ca ,comerciant sunt obligat sa ofer garantie in momentul vanzari unui produs(electric ,electrocasnic)?
2)Exista undeva specificat perioada minima de garantie oferita unor produse ,electrice,electrocasnice?
3)Referitor la declaratia de conformitate ,aceasta trebuie facuta de mine(in calitate de comeciant)sau va insoti produsul si va fi facuta de producator,importator?
Cel mai recent răspuns: Stelea Catalin , Consilier juridic 21:15, 5 Decembrie 2010
Dupa parerea mea, ar trebui sa pastrati modelul certificatului de garantie oferit de producator, mai ales pentru cazul in care certificatul de garantie conceput de Dvs. contine elemente mai putin favorabile clientului final comparativ cu certificatul de garantie oferit de producator.
Totusi, in cazul in care veti opta pentru varianta certificatului de garantie propriu, va trebui sa sustineti Dvs. si reteaua de service pentru produsele comercializate.

Urmariti si definitia data de Legea 449/2003 -republicata, termenului de "producator"
Art. 2 lit.d) "producator":
1. operatorul economic care fabrica un produs finit sau o componenta a unui produs;
2. operatorul economic care fabrica materia prima;
3. operatorul economic care isi aplica denumirea, marca sau un alt semn distinctiv pe produs;
4. operatorul economic care reconditioneaza produsul;
5. operatorul economic sau distribuitorul care modifica, prin activitatea sa, caracteristicile produsului;
6. reprezentantul inregistrat in Romania al unui operator economic care nu isi are sediul in Romania sau, in cazul inexistentei acestuia, importatorul produsului;
7. operatorul economic care importa produse in vederea realizarii ulterioare a unei operatiuni de vanzare, inchiriere, leasing sau orice alta forma de distributie specifica derularii afacerilor;
8. distribuitorul produsului importat, in cazul in care nu se cunoaste importatorul, chiar daca producatorul este mentionat;
9. distribuitorul produsului, in cazul in care importatorul nu poate fi identificat, daca nu informeaza persoana prejudiciata, in termen de 30 de zile de la cererea acesteia, asupra identitatii importatorului;
PcrisM a scris:

Buna!

Am si eu o intrebare legata de certificatele de garantie: atunci cand cumpar si revand (+montez) un aparat, trebuie sa dau la client certificatul de garantie dat de importator sau pot sa fac eu certificat de garantie al firmei mele si sa-l dau (respectand cerintele si datele importatorului)? Pe certificatul de garantie al importatorului sunt trecute taloane de interventie in garantie; trebuie sa trec si eu aceste taloane pe certificatul meu?

Multumesc.


Certificatul de garantie este dat numai de producator pentru cel putin 1/10 din durata de viata a produsului. Distribuitorul, importatorul si comerciantul trebuie sa preia doar responsabilitatea producatorului si sa transmita mai departe instructiunile de utilizare, montare, certificatele de garantie, certificatele de calitate daca e cazul si declaratia de conformitate care este inclusa si in standardele europene.

In masura in care montati un produs, in calitate de prestator de servicii, trebuie sa dati o declaratie de conformitate conform HG 1022 precum ca ati facut montarea produsului respectiv, sau ati prestat un serviciu in conformitate cu instructiunile producatorului, cu specificatia tehnica, cu normativele specifice in vigoare sau cu proiectul aferent.

Oricum, nu stiu sa fie o interdictie in ceea ce priveste crearea unui certificat de garantie propriu si nici nu am auzit sa existe binevoitori care sa/si asume o perioada de garantie mai mare decat cea data de producator.

Atentie insa: Garantia produsului data de producatorul acestuia este diferita de garantia manoperei - a prestatorului de servicii. In acest context, garantiile pot avea si perioade diferite de valabilitate, fapt pentru care, daca producatorul accepta un nr. in interventii de service asupora bunului , nu e obligatoriu ca si in executia montarea acestuia sa intervina concomintent aceleasi probleme , dar e indicat sa se tina evidenta acestora.
Ultima modificare: Luni, 6 Iulie 2009
SC QCERT SRL , Consultant resurse umane
Buna!

Mai am o intrebare: sunt obligata sa semnez un contract cu clientul pentru remedierea defectului aparut in garantie in termen de 15 zile? Nu pot scrie in contract termenul de 30 de zile (de exemplu); produsul este din import, iar piese pentru repararea lui nu ajun in 15 zile!!! Contractul este in afara legii daca acest termen de 15 zile este modificat?

Multumesc.
Termenul de reparatie pentru produsele aflate in garantie este de 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului (ART. 11 alin. 4 din Legea 449/2003).
In practica, aceasta prevedere se traduce astfel: termenul de reparatie pentru produsele in garantie este de 15 zile calendaristice de la data intrarii produsului in unitatea de service.

Ca urmare, nu veti putea negocia direct cu cumparatorul termenul de reparatie pentru prousele in garantie, insa va trebui sa va organizati astfel activitatea incat sa aveti in permanenta pe stoc cel putin acele piese de schimb care se uzeaza cel mai frecvent.

Atentie si la urmataorea prevedere:
ART.11 alin. (5) Legea 449/2003
"In cazul repararii produsului, in acesta vor fi montate numai piese noi."

juridic dana a scris:

Pe acest subiect am si eu o intrebare:
Art.9 din Lege 449/2003: "Vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa a conformitatii existenta la momentul cand au fost livrate produsele"
Art.18 din Lege 449/2003: "Pana la proba contrara, lipsa de conformitate aparuta in termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezuma ca a existat la momentul livrarii acestuia........."
Art. 16 din Lege 449/2003: " Raspunderea vanzatorului, conform prevederilor art. 9-14, este angajata daca lipsa de conformitate apare intr-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului."
Intrebare: ce se intampla in cazul in care lipsa de conformitate apare dupa 6 luni de la livrarea produsului si cum intervine raspunderea vanzatorului in acest caz?

Prin urmare daca lipsa de conformitate a produsului apare intr-un interval de 6 luni de la livrare consumatorul beneficiaza de prezumtia ca aceasta a existat din momentul livrarii, prezumtie care poate fi totusi rasturnata printr-o proba contrara de catre vanzator.
Daca apare ulterior celor 6 luni consumatorul nu mai beneficiaza de respectiva prezumtie fiind obligat a face dovada lipsei de conformitate a produsului.

Alte discuții în legătură

Defectare produs in termenul de garantie  Loredana Puscasu Loredana Puscasu Am cumparat o baterie auto care avea ca termen de garantie 2 ani, garantia expira in ianuarie 2015. Acum o saptamana bateria s-a defectat, am mers cu ea la ... (vezi toată discuția)
Inlocuirea unui produs care nu a putut fi reparat EPurpl3 EPurpl3 Buna ziua, am o problema cu un produs cu care am fost in service de mai multe de 4 ori fara nici nu rezultat. Este evident ca nu poate fi reparat iar eu as ... (vezi toată discuția)
Legea 449 dryw3r dryw3r va salut,am predat un telefon mobil pentru a fi reparat in garantie,deja are 2 luni da cand este la reparat ,nu s a rezolvat inca nimic,as vrea sa stiu care ... (vezi toată discuția)