avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 409 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Reziliere abuziva contract de telefonie mobila
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Reziliere abuziva contract de telefonie mobila

Acum 3 luni am incheiat un abonament nelimitat la un operator de telefonie mobila. In contractul incheiat intre mine si ei se specifica faptul ca sunt minute si sms nationale nelimitate. In partea a doua a contractului se specifica ca - termenii si conditiile generale - sunt parte din contract si - documentul TCG poate fi oricand consultat sau tiparit de catre client de pe site-ul lor. La unul din puncte se specifica ca - a citit, a inteles si a acceptat clauzele cuprinse in CCP si TCG(termenii si conditiile generale) si a primit un exemplar din contractul semnat de ambele parti.
Ieri, am primit un mesaj, cum ca, datorita utilizarii abuzive a serviciului, contractul a fost suspendat. La cateva minute serviciul de telefonie a fost complet suspendat(anulat). In urma discutiilor cu cei de la relatii clienti am fost informat ca abonamentul a fost suspendat conform unui articol din TCG care prevede ca serviciile sunt destinate utilizării de către Client, în calitatea sa de utilizator final, pentru nevoi proprii si nu cu scopul de a obţine profit. Utilizarea cartelelor SIM/serviciilor în vederea: intermedierii si/sau transferului de convorbiri telefonice si/sau date, în reţeaua si/sau în alte reţele; testării unor echipamente; intermedierii si/sau transferului de convorbiri telefonice folosind ca mediu de propagare Internetul (VOIP); recomercializarii serviciului Vodafone către terţi furnizori este considerată o utilizare abuzivă si nu este permisă în baza prezentului contract.
Clientul se obligă să nu expedieze mesaje scrise, să nu iniţieze apeluri sau să utilizeze date mobile cu ajutorul unor sisteme automate în orice alte scopuri care sunt contrare utilizării pentru nevoi proprii a serviciilor furnizate de către operator. Orice utilizare a serviciilor operatorului România în alte scopuri decât efectuarea şi primirea de apeluri/SMS/ MMS/apeluri video directe între utilizatorii finali este strict interzisă. În plus, pentru serviciile oferite prin abonamentele nelimitate se consideră, de exemplu dar nelimitat la, utilizare abuzivă, dacă sunt îndeplinite cumulative următoarele condiţii:
- Traficul de Voce către alţi operatori depăşeşte 60% din traficul total de voce efectuat;
- Traficul de Voce către alţi operatori este de minim 3 ori mai mare decât traficul de Voce primit de la ceilalţi operatori;
- Traficul de Voce în reţea sau către alţi operatori depăşeşte 5000 min./lună facturată.
Mentionez ca eu ma incadrez la partea cu depasirea celor 5000 min/ luna. Pana acum nu am stiut despre faptul ca acest abonament este limitat mai ales ca nu este prezentat nici pe site-ul lor, nu sa prezentat acest aspect la incheierea contractului, nu am fostatentionat niciodata despre depasirea minutelor. Tot in termeni si conditii mai este stipulat ca - Încălcarea de către Client a obligaţiilor prevăzute la art. 11 constituie o fraudă, o încălcare a bunelor practici în domeniu si atrage de drept răspunderea indivizibilă a acestuia pentru toate contractele de servicii Vodafone si întreaga perioadă de utilizare, indiferent pentru care SIM a fost constatată fraudă. De la data constatării fraudei, are dreptul de a: (1) retrage unilateral orice formăde discount; si/sau (2) suspenda/restricţiona toate serviciile ; sau (3) rezilia toate contractele pentru serviciile . este îndreptăţit, de asemenea, la plata unor despăgubiri în suma de 3.500 euro/lună de utilizare/SIM ce vor fi reţinute automat de către din orice sume plătite în avans de către Client, indiferent de contractul în baza căruia au fost plătite.
Eu am vorbit cele 5000 de minute care reprezinta 2,6 h/zi dar au fost vorbite pe cateva numere de la firma, fiind actionar intr-o firma am tot tinut legatura cu angajatii firmei in diferite ocazii pentru consultanta. Din pacate am incercat sa discut cu cei de la relatii clienti , am facut reclamatii atat telefonice cat si scrise dar nu am ajuns la nici un rezultat. Raspunsul operatorului de telefonie mobile este ca in maxim 30 de zile voi fi contactat de cei de la serviciu antifraud, pana atunci numarul de telefon este anulat. Tot in acesti termeni si conditii pe care pana acum nu luasem la cunostinta, se mentioneaza la art.9.2 ca poate înceta prezentul contract din motive imputabile clientului cu o notificare scrisă adresată cu 15 zile înainte de data încetării, în următoarele cazuri:
- Clientul revinde serviciile furnizate de sau încalcă prevederile art. 11
- Clientul nu-si respectă obligaţiile mentionate la articolele 11,.....,din prezentul contract,
articol care dupa parerea mea nu a fost respectat de catre operator, eu nefiind instiintat sau macar atentionat despre depasirea minutelor. Pentru acest abonament nu exista optiune de cost control. Abonamentul este incheiat pe persoana fizica.
Va rog sa ma sfatuiti ce sa fac in continuare cu astfel de oameni si societati mari care sub greutatea numelui firmei practica astfel de abuzuri. Abonamentul este platit la zi dar anulat iar ei se ascund in spatele acestor clauze abuzive si inselatoare care apar in contract dar clauze care fac trimitere catre site-ul lor. Mentionez ca am acest numar de 8 ani eu venind la acest operator dintr-o alta retea in care am avut tot un abonament nelimitat. In acest moment am numarul anulat (suspendat), nimeni nu imi da nici un raspuns motivand timpul de raspuns in cele 30 de zile.
Ultima modificare: Marți, 17 Decembrie 2013
dgeorgescu, utilizator
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 18:28, 18 Decembrie 2013
Cuvantul nelimitat este mai mult marketing decat realitate. Pana la urma ganditi-va ca nu puteti sa vorbiti non stop pe bani putini. Probabil si-au dat seama ca nu este profitabil contractul cu Dvs si au preferat sa il rezilieze. In general clauzele lor sunt bine redactate astfel incat sa permita astfel de decizii.
De acord cu dumneavoastra, dar totul trebuia facut dupa o notificare prealabila si o informare corecta a clientilor privind aceast tip de abonament asa cum prevede si in contract. Mentionez ca nu am vorbit nici cu sute, mii de numere de telefon am vorbit cu cateva zeci pertotal. Daca ieseau in pierdere nu trebuiau sa actioneze miseleste si sa anuleze numarul de telefon si trebuiau sa ma notifice pentru incetarea contractului intr-un mod amiabil si convenabil de ambele parti. Mentionez ca inainte de a ma abona la acest operator am avut la un altul, acelasi tip de abonament timp de 16 luni si nu am avut aceasta problema. De la ceilalti am plecat pentru calitatea proasta a semnalui si mentionez ca vorbeam tot la fel de mult si plateam aceeasi suma, chiar am fost rugat ca in cazul in care doresc prelungirea contractului suma se va reduce considerabil. Dar in prostia mea am ales "calitatea" si nu m-am uitat la bani.
Reclamati-i la ANPC, noi nu va putem spune altceva. Pare sa nu fie in regula pentru ca nu ati indeplinit cumulativ conditiile de utilizare abuziva, asta ar trebui in opinia mea sa scoateti in evidenta.
Precizati ca nu ati fost instiintat in niciun fel ca va apropiati sau macar imediat ce ati depasit acea limita si ca dvs. nu aveati cum sa verificati acest lucru.

Incercati sa nu dai detalii inutile ca sa nu ingreunati citirea reclamatiei, eventual atasati o copie a contractului pe care sa subliniati cu un marker ce considerati dvs. ca nu au respectat.

Aveti aici un model de intocmire:
www.avocatnet.ro/content/for...


Ultima modificare: Miercuri, 18 Decembrie 2013
Ares-3, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Abonament voce nelimitat - cu limite AlexUnderADS AlexUnderADS Buna seara! Am facut recent un abonament cu minute nelimitate in retelele nationale la un operator de telefonie si am sunat de pe acel numar undeva intre 10 ... (vezi toată discuția)
Clauze abuzive in contract de telefonie mobila CorinaDCM CorinaDCM Buna ziua, Cei de la o companie de telefonie mobila mi-au propus o oferta contractuala insa dupa citirea contractului am sesizat anumite conditii pe care le ... (vezi toată discuția)
Abonament (ne)limitat digi mobil Raoul_mw Raoul_mw Buna ziua. Am contractat in urma cu vreo doua luni abonamentele mele Optim Nelimitat (doua la numar), unul fiind folosit de mine iar altul de mama mea. ... (vezi toată discuția)