avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1563 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Bilet de avion (Delta Airlines & KLM)
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Bilet de avion (Delta Airlines & KLM)

Buna ziua/seara tuturor,

M-am decis ca anul acesta sa imi petrec sarbatorile de iarna la 30 grade si mai exact in Filipine. De ce tocmai acolo ? Motivul ar fi unul simplu. Sunt cu cineva de acolo intr-o relatie iar amandoi lucram pentru aceeasi companie,Carnival Cruise Line. Ea si-a incheiat contractul in 2 noiembrie, iar eu in 7 decembrie. In tot acest interval de timp de cand ea sa debarcat si pana la data la care eu urmam sa ma debarchez mi-am cumparat biletele de avion de la 2 agentii cu care compania noastra lucra in trecut, de ce spun in trecut, pentru ca acum compania pune la dispozitie biletele de avion pentru angajati, iar daca ai o alta destinatie sau preferi sa zbori cu o companie de zbor anume atunci ai optiunea de a iti procura biletul de avion ca la sfarsitul contractului compania noastra sa iti returneze banii pe bilet, bine-nteles nu cat ai platit tu , ci la pretul pe care il au ei la aceea data. Eu mi-am cumparat biletele de avion dupa cum urmeaza :
1. Houston (Florida - USA) - Manila (Philippines) - agentia Griffin Agency (zbor Delta Airlines)
2. Manila (Philippines) - Bucuresti - agentia Suncana Travel. (zbor KLM)
Toate bune si frumoase dupa o calatorie destul de obositoare de aproape 2 zile, cu cel putin 20h de stat numai in avion, ajung in Fillipine la miezul noptii si ce patesc. La ghiseul de imigrari imi spune ca avem o problema. Pasaportul meu era valabil mai putin de 6 luni de zile (avem 5 luni pana la data expirarii) si ca nu pot intra in tara. M-au dus la biroul central de imigrari au chemat un reprezentant de la Delta Airlines si mi se spune ca la ora 5 dimineata un alt reprezentant de la Delta Airline va veni pentru a imi pune la dispozitie ticketul de reintoarcere si ca pana atunci trebuie sa raman in aeroport escortat de un agent de paza. Incerc sa discut cu cei de la imigrari, le dovedesc ca am biletul de intoarcere, bilet pe care mi-a fost luat apoi de agentul de la Delta Airlines, le spun ca vreau doar sa imi petrec sarbatorile cu cei dragi si ca intr-o o luna trebuie sa ma reintorc pentru a imi reinoi pasaportul asta pentru ca trebuia sa ma intorc in Sua. Fara nici un rezultat, am contactat persoana respectiva cu care sunt intr-o relatie, ea a incercat din toate puterile sa ma ajute, intr-un final reusise dar mai trebuia sa primeasca semnatura de la Comisarul sef de la imigrari, timp intre care eu asteptam in aeroport si incercam sa iau legatura cu Ambasa Romaniei pentru a gasi o solutie. Cei de la ambasada noastra mi-au spus ca stiau de mine au fost informati doar ca stiau ca deja eu eram deja in avion. Le-am spus, da, trebuia sa vina un reprezentant de la Delta Airlines la ora 5 dimineata ca sa imi aduca biletul de reintoarcere, este ora 4 dupa-amiaza, sunt pazit de un agent de la securitate, si nu stiu ce se intampla, nimeni nu vine sa imi spuna plec sau raman. Intr-un final la ora 7 seara agentul de securitate care statea cu mine imi spune ca trebuie sa mergem spre poarta de imbarcare. Ajung in avion si ce credeti ca observ, biletul cu care trebuia eu sa ma reintorc dupa sarbatori ia fost modificata de imbarcare, adica din 13 ianuarie cand trebuia sa ma reintorc in 10 decembrie si avand acelasi companie de zbor, aceeasi ora, aceleasi aeroporturi, Manila - Taipei - Amsterdam - Bucuresti. De atunci si pana in prezent, am contactat delta airlines si nu am primit nici un raspuns din partea lor, plus de asta vestea ceea buna este ca nu am fost pus pe lista neagra, adica ma pot reintoarce in filipine oricand doresc si ca Delta Airlines a fost amendata cu 1500 $ pentru faptul ca mi-a permis sa ma imbarc stiind conditiile statului filipinez.
Acum intrebarile mele sunt urmatoarele :
1. Banii pe care i-am pierdut pe biletele de avion, acestia poti fi recuperati ?
2. Unde pot face o sesizare sau catre cine ma indrumati spre un astfel de caz ?
3. Ce recomandari imi puteti oferi in acest caz ?

PS. Compania la care lucrez, Carnival Cruise Line, mi-a returnat banii pe primul bilet de avion, Houstan - Manila, iar pentru cel de al-2-lea nu, de ce ? pentru ca acel bilet este un drum personal. In baza de date a companiei arata ca destinatia mea finala este Manila si nu Bucuresti, mai exact ca sa intelegeti, eu in mod normal ar fi trebuit sa ajung in Romania asta dupa pasaport si ca sunt cetatean roman, dar la inceputul contractului am optat ca destinatia mea finala sa fie schimbata si ca voi ramane in filipine.
Ultima modificare: Marți, 31 Decembrie 2013
ContSters309037, utilizator
La multi ani !!!!!!! l-a fiul mei i s-a intamplat ceva asemanator dar nu era vb de documentul de calatorie ci de bilet,am cumparat un bilet in data de 16 dec 2013,cu directia Bologna -Cluj-Napoca la compania wizzair,dar neprevazand ce avea sa se intample,respectiv in data de 21 /12 /2013 am am cerut anularea zborului,din motive medicale,calatoria trebuia sa aibe loc in data de 23 dec.2013.Am contactat compania si am facut o cerere de anulare a zborului,cerand rambursare pretului platit pe bilet.Vreo 2 zile am primit tot felul de mesaje prin care mi se explica ca fiul meu trebuie sa-si deschida un cont wizz si banii platiti vor ramane blocati acolo pentru o viitoare calatorie.Am vb cu fiul meu iar acesta a spus ca vrea returnarea banilor.Am trimis prin fax documentele referitoare la starea de sanatate a fiului meu ,acesta a suferit un transplant de celule stem la un Institut spital de hematologie ,fiind bolnav de cancer,transplantul la facut in 6 dec/2013 ,cand am rezervat biletul el era deja acasa dar s-a intamplat ca in data de 21 dec.2013 fiul meu a fost internat de urgenta cu febra 41 ,a stat in spital pana in data de 27 dec.2013 .AM CERTIFICAT CU DOCUMENTELE MEDICALE ,cerand pretul pe bilet,fiind de acord sa se retraga niste taxe cat de cat.Ne-am trezit ca din 160 de euro am mai primit 42 de euro ,iar raspunsul companiei wizzair ,a fost ca acestea santa taxele de rezervare si de anulare pe care a trebuit sa le suportam noi,deci pur si simplu jaf la drumul mare,o haiduceala eleganta,si inca un raspuns final acela ca orice client are dreptul la rambursarea pretului total dar trebuie sa faca anularea cu 14 zile inainte de ziua zborului.Degeaba am incercat sa le explic ,ca el nu are cum sa intre sub aceasta incidenta deoarece nu aveam cum pt ca timpul nu permitea de la data rezevarii la anulare 16-21 dec. asa ca anularea voluntara le-a convenit mai mult ,Noi eram vinovatii pt ca fiul meu se zbate intre viata si moarte si ciocoiii de la wizzair nu au considerat ca documentele trimise prin fax poate nu au o rezonanta anume,cred ca asteptau un certificat de deces,pt ca mi-au raspuns ca le pare rau pt starea fiului meu de sanatate ,au primit faxul dar asta e politica companiei ,mentionez ca el are o pensie de 270 de euro din care m-a rugat sa-i cupar biletul pt ca avea de gand sa mearga la prietena lui in Romania ,asa ca piratii aerului si-au impartit banii pe taxe ,e ceva aberant taxe de taxe de 120euro.Unde sa fac o plangere ca sa primeasca banii pe bilet inapoi deci nu poate fi tratat ca atare ca a fost vezi doamne la dentist el a facut terapie pt salvarea vietii si nu am prevazut ca va fi internat inainte de zbor ,va multumesc si va doresc numai bine ,poate cineva imi da un raspuns
@gi-jane2

Nu am intentionat sa sune a ironie, dar tonul nu a fost cel mai potrivit. Imi cer scuze.
Ultima modificare: Vineri, 3 Ianuarie 2014
hotumattua, utilizator
hotumattua, :bow:

jesyka, daca ati semnat sau bifat ca sunteti de acord cu conditiile, conditii la care ati avut acces cand ati achitat biletul, nu veti avea castig de cauza, indiferent de motive .
In prezent m-am decis sa ma reprezinte un avocat. M-ai intai am decis pe cale amiabila, trimitandu-le o scrisoare catre Delta Airlines unde bine-nteles ca am primit un raspuns negativ, iar acum asteptam raspuns [ link extern ] .
Pentru mai multe detalii legat de partea contractuala impusa de delta airlines va rog sa urmariti link-urile

[ link extern ]

we should take into consideration rule 25 of the International

Conditions of Carriage
Refusal to transport per letter D.

and also

rule 45 Administrative formalities
Letter B, number 1, third sentences

Carrier reserves the right to refuse carriage to any passenger who has not complied with
applicable laws, regulations, orders, demands, or requirements or whose documents are not
complete.


Pai eu aflandu-ma pe vapor am luat legatura cu aceea agentie prin intermediul e-mailului. Eu la momentul acela inainte de plata, le-am dat toate detaliile mele, nume, prenume, nr pasaport, data expirarii, dupa aceea am facut plata prin secretariat iar dupa confirmarea platii mi-au trimis biletul si un alt e-mail separat spunandu-mi ca trebuie sa verific daca filipine nu se afla in aceea lista in care valabilitatea pasaportului trebuie sa fie mai mare sau egala cu termenul de 6 luni de zile.
Ultima modificare: Vineri, 7 Februarie 2014
gi-jane2, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Bilet de avion anulat Ianko33 Ianko33 Buna , Am și eu o întrebare deoarece mi sa anulat returul pe un bilet de avion tur-retur. Am plecat din Budapesta către Cebu , am zburat cu doua compani ... (vezi toată discuția)
Titlu de călătorie pentru deplasarea cu avionul Nelio Nelio In baza unui titlu de călătorie emis de consulatul din Milano, de poate călători cu avionul? (vezi toată discuția)
Supra-rezervarea: îmbarcarea dvs. nu este nicodatã garantatã ! legalmgm legalmgm Ai bilet de avion, ai toate documentele necesare si suficiente in regula (CI sau paşaport, etc.), te duci la aeroport, te prezinţi la timp pentru control si ... (vezi toată discuția)