Astazi mi s-a adus la cunostinta de catre angajator ca incepand cu 1 Aprilie nu mi se va mai acorda comisionul din vanzari pe perioada concediului (fie el de odihna sau medical). Precizez ca beneficiez de un salariu fix specificat in contractul individual de munca cat si de comision din vanzari (reglementat printr-un act aditional la contract). Acest comision reprezinta un procent din totalul vanzarilor nete realizate.
Cand am spus ca eu nu sunt de acord si ca nu semnez aceasta modificare mi s-a spus ca nu este nevoie pentru ca se va face o nota interna prin care se va preciza ca toti cei care sunt platiti la comison nu il vor primi pe perioada concediului.
As dori sa stiu cat de legala este aceasta masura. Din cate stiu nici un drept salarial nu poate fi modificat fara semnatura ambelor parti...
Este parerea dvs. ca nu vi s-a raspuns la intrebare. Si asta pentru ca nu va convine raspunsul.
Indemnizatia de concediu cuprinde in media zilnica si comisionul despre care vorbiti dvs. deci nu il puteti lua de doua ori; si in banii de concediu si separat.
Observ ca dvs. puneti intrebarea, va raspundeti singur si asteptati confirmarea de la noi. Daca raspunsul nu va e pe plac spuneti ca nu vi s-a raspuns la intrebare.
Comisionul primit in functie de vanzari poate fi incadrat la "sporuri permanente" (cum le ziceti dvs.) daca se platesc pentru el contributiile la fondul unic.
Daca nu dati amanuntele cerute de noi nu putem sa facem decat supozitii.
De ce nu vreti sa ne prezentati si noua nota interna sa vedem despre ce e vorba?
normal nu prea este ca sa beneficiezi de acest comision din moment ce nu realizezi vanzari, (...)
[/quot
ceea ce cred ca nu apreciezi tu corect este ca ca ceea ce se vinde se poate plati si lunar in cadrul unui contract comercial, serviciile de cele mai multe ori intra in aceasta categorie, iar de regula comisionul vanzatorului va fi primit ca procent din fiecare plata a beneficiarului facuta lunar.
De aceea daca X a incheiat in ianuarie un contract de vanzare si platile se fac din ian pana in iunie, X si-a realizat jobul de a face vanzari si ar trebui sa primeasca acel comision calculat la fiecare plata a beneficiarului;
deci nu e vorba ca fiind in concediu nu mai face vanzari, chiar daca nu face el ar trebui sa benefecieze de acel comison pentru contrcatarile facute pana atunci care sunt in derulare.
Din logica comerciala este corect dar din logica unui supliment salarial nu mai este chiar asa de clar daca aceasta suma se poate cumula cu indemnizatia de concediu de odihna, daca nu s-a reglementat nicaieri acest lucru in contract individual sau colectiv de munca.
Domnule Tudorvaleriu, inainte de a fi acid in conversatia pe care o avem impreuna pe acest site va rog sa reveniti asupra postarilor mele si sa incercati sa vedeti si detaliile (printre altele si faptul ca sunt femeie si nu barbat). Am scris foarte clar ca inca nu a fost facuta aceasta nota interna. Doar mi s-a spus ca se va face.
Acest citat sincer nu il inteleg: "Indemnizatia de concediu cuprinde in media zilnica si comisionul despre care vorbiti dvs. deci nu il puteti lua de doua ori; si in banii de concediu si separat."
Am spus eu ca as vrea de 2 ori banii din comision? Nu cred. Directorul general vrea ca pe perioada concediului sa iau doar salariul fix, fara comision. Cred ca am fost destul de clara. Vanzarile produsului meu merg in virtutea campaniilor gandite de mine si pe perioada cat am concediu (repet, nu sunt reprezentant vanzari si nici vanzator de magazin) si nimeni din firma nu munceste in locul meu cat sunt plecata (este vorba de un produs caruia i se face reclama pe TV, in ziare si pe alte canale massmedia, clienti sunand pentru comanda la nr de tel afisat, venind in magazinele noastre si farmacii sau comandand de pe site). Asa ca toata treaba o fac eu, cei care preiau comenzile nefacand altceva decat sa le proceseze. Va spun toate aceste lucruri pentru a clarifica nedumerirea unor forumisti care nu inteleg cum am eu vanzari pe perioada concediului si de ce as merita sa fiu platita pentru asta.
Intre timp situatia s-a rezolvat si s-a revenit asupra deciziei. Nu se mai aplica. Asa ca totul s-a rezolvat.
Si multumesc inca o data tuturor, cu sinceritate, pentru timpul acordat.
Daca v-ati simtit ofensata sau jignita imi cer scuze! Nu asta a fost intentia mea, nici sa fiu ironic, doream mai multe amanunte pentru un raspuns documentat si competent. Nu poti multumi pe toata lumea.
Ma bucur ca s-a rezolvat si va doresc numai bine!