avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1525 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general sold de casa
Discuție deschisă în Contabilitate în general

sold de casa

Buna ziua!

Am si eu o problema. Lucrez ca si contabila la o firma. Seful lunar retrage din banca in numerar sume cuprinse intre 40.000 si 60.000 RON, pe care ii cheltuie in interes personal bineinteles fara sa ii justifice in vreun fel. Problema este ce sa fac cu acesti bani? Pe ce cont ar fi mai bine sa ii inregistrez, pentru ca de la o luna la alta se aduna sume tot mai mari. Momentan ii inregistrez pe 5311 ca depunere de numerar, dar dupa cateva luni am un sold la casa, :O care nu il pot justifica in caz de control. Cum sa procedez? pentru ca e clar ca patronul nu va renunta sa retraga bani, banii lui. Contabila de dinainte facea la fel si micsora soldul de casa prin formula 542=5311, fara nici un document, facea operatia asta de vreo 10 ori intr-o luna. ( deci scadea din casa cam 50.000 RON pe luna).

Ce ma sfatuiti?
Cel mai recent răspuns: Smart Contab Expert S.R.L. , Contabil 13:41, 9 Aprilie 2009
Feni, are dreptate.In plus aveti grija, cand sumele retrase de administrator ajung la 15 000eur,trebuie anuntat si oficiul de spalarea banilor.Aceste sume sunt considerate legate intre ele si fac obiectul notificarilor.In cursul anului,aceste retrageri nu pot fi considerate plati din dividende, decat daca anul anterior ati realizat profit si s-a repartizat in anul in curs la dividende.Daca nu, aceste plati nu pot fi dacat avansuri cheltuieli gospodaresti, care 'deocamdata" nu sunt reglementate in cat timp trebuiesc justificate.Soldul contul 542 la sf.anului trece in contul 461. Indiferent cum le veti plati,obligatoriu trebuie intocmit dispozitie de plata catre caserie,altfel aceste sume nu sunt recunoscute ca operatiuni contabile(nu au document justificativ)si sunt tratate ca evaziune fiscala.
Aveti grija la urmatoarele aspecte: