avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 215 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Impozite, taxe şi timbrul de ... Recuperare taxa poluare lege 9/2012
Discuție deschisă în Impozite, taxe şi timbrul de mediu 2013. Legalitate şi interpretare juridică

Recuperare taxa poluare lege 9/2012

In decursul anului 2013 am cumparat in februarie un autoturism adus din Germania si neinmatriculat in Romania. As dori sa stiu daca urmatoarea adresa facuta de mine catre Adm Finantelor publice este intocmita corect.
Multumesc.

Către

Administrația Finanțelor Publice a Orașului Pogoanele

cu sediul în Pogoanele




Subsemnatul (a) Toma Alin, cu domiciliul în **********, născut la data de ****** în Buzau, având CNP 88888888 CI sr. ********, nr. ******, vă rog să dispuneți a mi se restitui suma de **** de lei reprezentând „taxa pentru emisii poluante provenite de la autovehicule”, reactualizată cu dobânda legală, calculată conform Legii nr. 9/2012, la data plății efective.

MOTIVELE CERERII

În fapt, în cursul anului 2013 am cumpărat din Uniunea Europeana (achiziționat din Germania, neinmatriculat in Romania) autoturismul marca Skoda tip ******** având seria şasiului TMBJX4*********, număr omologare ACSK******, număr identificare TMBJX*********.

În vederea înmatriculării în România a acestui autoturism am fost obligat să achit taxa de poluare pentru autoturisme, taxă care a fost calculată de către Dumneavoastră., în sumă de 1862 de lei, conform deciziei de calcul nr 1****, fiind achitată de mine, conform chitanței seria T*** nr. ********.

Cererea mea se întemeiază pe următoarele:

Legea 9/2012 , privind taxa pe emisiile poluante provenite de la autovehicule, incalca principiul “poluatorul plateste” , nu se poate aplica in forma promulgata fiind discriminatorie, abuziva si confuza.
Elementele de discriminare sesizat de catre instantele de judecata nationale in numeroase hotarari, raportate la deciziile date de catre Instantele Europene , retinute in Hotararea data de Inalta Curte de Casatie si Justie , a ramas si produce aceleasi efecte in mod indirect , efecte care favoreaza autovehiculele deja inmatriculate pe Teritoriul Romaniei fata de cele ce urmeaza sa fie inmatriculate, respectiv importate.
Legea este in totala contradictie cu legislatia UE , dar si cu legislatia nationala in vigoare.
Temeiul de drept pentru calcularea şi perceperea taxei pe poluare pentru autoturisme îl constituie dispozițiile legii nr 9/2012, prevederi legale care contravin reglementărilor comunitare, care prevăd în art. 90, paragraful 1 din Tratatul Comunității Europene că niciun stat membru nu aplică, direct sau indirect, produselor altor state membre, impozite interne, de orice natură, mai mari decât cele care se aplică, direct sau indirect, produselor naționale similare, urmărindu-se în acest mod reglementarea şi asigurarea liberei circulații a mărfurilor între statele comunitare, în condiții normale de concurență, prin eliminarea oricăror forme de discriminare.

Art.4 aliniatul (2) din L.nr.9/2012: “…(2) Obligatia de plata a taxei intervine si cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate, in Romania, asupra unui autovehicul rulat si pentru care nu a fost achitata taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, conform Legii nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, sau taxa pe poluare pentru autovehicule si care nu face parte din categoria autovehiculelor exceptate sau scutite de la plata acestor taxe, potrivit reglementarilor legale in vigoare la momentul inmatricularii. …”
Analizand textul acestui articol se poate observa ca „ .. unii poluatori nu platesc desi polueaza folosind autovehiculul ... „ pentru o perioada nedefinita, adica pana la primul transfer de proprietate ...
Cum aceasta perioada nu este definita, iar in acest timp nu exista nici o obligatie de plata pentru poluare, discriminarea este evidenta si nu este justificata.
Tranzactiile cu autovehicule interne sunt favorizate față de importuri atata timp cat cele interne care privesc autovehicule pentru care nu s-a achitat nici o taxa pe poluare pot ocoli cu usurinta transferul „oficial de proprietate astfel ca si taxa sa fie ocolita , in defavoarea autovehiculelor importate pentru care actele de transfer de proprietate nu se pot ocoli in mod legal.
• Art. 2 litera d contine un element de discriminare nejustificat si confuz prin precizarea „ cu exceptia casarii si dezmembrarii . Este de notorietate ca un autovehicul casat si /sau dezmembrat nu mai poate circula si pe cale de consecinta este scos din parcul auto national.
• Art. 2 litera h – definirea inmatricularii este diferita fata de notiunea prevazuta de Codul Rutier, ceea ce poate produce confuzii si interpretari diferite sau arbitrare.
• Art. 2 litera j si K face trimitere la legi abrogate si ilegale, contrare UE, care nu mai produc efecte si care de drept nu mai exista ca referinta fata de legislatia noastra. Trimiterea la aceste acte normative pot produce confuzii, abuzuri si erori.
• Art. 11 produce o confuzie si o deruta ca cetateanului si nu numai, prin trimiterea la instanta de contencios , urmata de specificatia „competenta potrivit legii” fara o precizare clara , imperativa . Norma este eliptica si lasa loc de interpretari mai laes din partea autoritatilor fata de cetatean.
• Art. 12 alin. (2) prevede ca restituirea se va face platitorului taxei ceea ce este ilegal deoarece autovehiculul este purtatorul taxei si nu cetateanul. Daca acesta a instrainat autovehiculul intre timp , instrainarea s-a facut cu tot cu taxa , iara daca restituirea se va face celui ce a vandut autovehiculul, acesta este favorizat nejustificat fata de cumparator. Nu se justifica interventia acestei legi intr-un act de vanzare-cumparare prin favorizarea unei parti.
• Art.12 alin 3 impune un termen de prescriptie care vine in contradictie cu hotararea pronuntata de Inalata Curte de Casatie si Justitie si jurisprudenta Curtii Europene.
În dovedirea acțiunii mele fac proba cu înscrisuri. Anexez la prezenta:
1. Copie de pe Cartea de identitate a subsemnatului.

2. Chitanța, seria *** nr. ******* de plată a taxei.

3. Copie de pe Decizia de calcul a taxei pe poluare pentru autoturisme nr.
*****.

4. Copie de pe Certificatul de înmatriculare al autoturismul marca Skoda tip ******* având seria şasiului TMBJX4*********, număr omologare ACSK********, număr identificare TMBJX41U*********.


5. Copie de pe Cartea de identitate a autoturismului.

6. Copie de pe Contractul de vânzare – cumpărare al autoturismului.
Cel mai recent răspuns: titisor29 , utilizator 11:13, 11 Ianuarie 2014
Buna ziua,
La 30 de zile de la trimiterea adresei, care sper ca a fost trimisa recomandata cu confirmare de primire, va trebui sa va adresati instantei de judecata.
La adresa ori vi se raspunde negativ ori nu vi se raspunde.
Oricum, fara sentinta judecatoreasca nu primiti banii.
Ma poate ajuta cineva cu un sfat
Mi-a fost respinsa cererea de recuperare a taxei auto, pe motiv ca am platit taxa in ian 2013 si ca desi noua lege a intrat in vigoare la 01.03.2013, vechea lege a fost suspendata doar pana la 01.01.2013.

Multumesc

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Sunt admisibile actiunile de restituire taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau actiunile de inmatriculare fara plata taxei cf. legii 9 / 2012 ? Roland Mindrila Roland Mindrila Potrivit art. 90 alin. 1 din Tratatul Comunitatii Europene (T.C.E.), nici un stat nu poate aplica, direct sau indirect, produsele altor state membre impozite ... (vezi toată discuția)
Inmatriculare autoturism calincimpean calincimpean Buna ziua, am cumparat un autoturism ,,mercedes c 220\\" in decembrie 2012 si am sentinta definitiva pentru inmatriculare fara taxa. Astazi m-am prezentat la ... (vezi toată discuția)
Timbru mediu andreichirutza andreichirutza Buna ziua. Sunt in posesia unui autovehicul pentru care instanta de judecata a dispus inmatricularea fara plata a taxei de inmatriculare. Fac mentiunea ca ... (vezi toată discuția)