avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 300 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Achiziţii publice Achizitiile in SEAP
Discuție deschisă în Achiziţii publice

Achizitiile in SEAP

Vineri, 3 aprilie a.c. a fost publicata în Monitorul Oficial nr. 215, partea I, Hotarârea nr. 370 pentru modificarea si completarea Normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achizitie publica prin mijloace electronice din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobate prin Hotarârea Guvernului nr. 1.660/2006.

Prin adoptarea Hotarârii nr. 370/2009 s-au efectuat o serie de modificari pentru simplificarea procedurilor de tarifare în Sistemul Electronic de Achizitii Publice, operat de Agentia pentru Serviciile Societatii Informationale(ASSI).

Conform acestei hotarâri, toate autoritatile contractante înregistrate în www.e-licitatie.ro au obligatia sa plateasca anual un tarif de acces în sistem în cuantum de 2.500 lei, la care se adauga TVA.

Pentru utilizarea SEAP în primul semestru al anului 2009, acest tarif nu se aplica. Începând cu semestrul II al acestui an, pentru accesul în sistem, autoritatile contractante înregistrate vor achita catre ASSI un tarif de acces în cuantum de 1.500 lei, la care se adauga TVA.

În cazul operatori economici cuantumul tarifelor de participare pentru fiecare tip de procedura de atribuire aplicata integral prin utilizarea mijloacelor electronice sau pentru utilizarea licitatiei electronice ca faza finala a unei proceduri de atribuire care nu s-a organizat integral prin mijloace electronice este stabilit la un plafon de maxim 40 de lei.

De asemenea, prin aceasta Hotarâre s-au introdus contraventii în cazul nerespectarii, de catre autoritatile contractante, a obligatiei de a utiliza mijloacele electronice pentru realizarea procentului de 20% din valoarea totala a achizitiilor publice anuale. Nerespectarea acestei obligatii se sanctioneaza cu amenda cuprinsa între 10.000 lei si 35.000 lei.

Care este părerea voastră?!
Cel mai recent răspuns: Public Procurement Specialists SRL , Expert achizitii publice 14:02, 21 Septembrie 2009
Voi emite doua opinii referitor la cele de mai sus:
1. SEAP-ul este folosit ca o noua taxa perceputa de statul roman. In conditiile in care, conform OUG 34/2006, toate autoritatile contractante au obligatia de a se inscrie in SEAP indiferent daca bugetul le permite aplicarea de proceduri de atribuire sau nu, nu este greu de calculat cati bani vor intra sau se vor intoarce astfel la bugetul de stat.
2. Amenda pentru neutilizarea mijloacelor electronice este modica in comparatie cu celelalte sanctiuni din domeniul achizitiilor publice (s.n. a se vedea art. 294 din OUG 34/2006) si nu cred ca va atinge scopul urmarit - cresterea transparentei in utilizarea banilor publici. Si, mai mult, pentru cei initiati in ale dreptului, ea nu poate fi aplicata decat o data pe an.
care este diferenta dintre o cerere de oferta online si o cerere de oferta offline???
multumesc anticipat!
O cerere de oferta online este o cerere de oferta care se realizeaza exclusiv prin mijloace electronice, adica documentele solicitate vor fi incarcate in SEAP si de asemenea oferta financiara se va face tot in SEAP prin intermediul licitatiei electronice.
O cerere de oferta offline este o cerere de oferta la care documentele ce constituie oferta sunt transmise autoritatii contractante in plic.
In viitor tot mai multe proceduri vor fi online. In prezent autoritatile contractante sunt obligate sa atribuie 20% din valoarea totala a achizitiilor prin mijloace electronice, dar urmeaza ca acest procent sa ajunga la 50% in urmatori ani.
Buna ziua. Am si eu o mica nelamurire. Am organizat o procedura de cerere de oferta in SEAP iar una dintre firmele participante a depus contestatie. Ulterior, respectand toate termenele legale, contestatia a fost solutionata de catre UCVAP, decizia sa fiint publicata ieri pe site-ul UCVAP. Mentinez ca decizia ne-a fost favorabila, urmand ca sa derulam in continuare pricedura. OUG nr. 34/2006 ne obliga ca sa asteptam trecerea unei perioade de 10 zile de la data comunicarii deciziei (perioada in care partea cealalta poate contesta decizia UCVAP) si abia dupa aceea putem derula in continuare proocedura. Intrebarea mea este urmatoarea: care este considerata data comunicarii? Adica data comunicarii poate fi si data publicarii deciziei UCVAP pe site? Sau trebuie sa asteptam sa ni se comunice prin posta decizia si motivele acesteia? Daca aveti si o baza legala va rog frumos sa ma luminati.
Buna seara, nelamiri am si eu cu procedura online. La sectiunea cerere de oferta offline se poate bifa "Are faza finala de licitatie electronica". Daca bifez aceasta posibilitate tot procedura offline va ramane sau se considera procedura online.

Alte discuții în legătură

Atribuirea contractelor de achiziþie publicã prin mijloace electronice rebenciuc rebenciuc Daca am efectuat achizitii publice prin SEAP ( anunt de participare, anunt de atribuire ) atunci este considerat procent de indeplinire a cerintelor de ... (vezi toată discuția)
Hg 1660/2006 Ionescu15 Ionescu15 Ma intereseaza enuntul initial al art. 64,65,66 al acestui HG ca ulterior au fost abrogate!!! Cu deosebita stima!!! (vezi toată discuția)
Legislatie Ionescu15 Ionescu15 Solicit art 64,65,66 din HG 1660/2006 in forma initiala! Multumesc!!! (vezi toată discuția)