avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 779 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Contract de inchiriere - plata penalitatilor
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Contract de inchiriere - plata penalitatilor

In contractul de inchiriere pe care l-am facut cu universitatea la care sunt student, apare urmatoarea stipulare:

Sa achite tariful de cazare pana la sfarsitul fiecarei luni in curs. In caz de neplata a taxei de
camin, se vor aplica penalitati de 2%/zi iar dupa o intarziere mai mare de doua luni de la neplata taxei de
camin se procedeaza la excluderea din camin a studentului restantier.

Insa in conformitate cu Legea 469 din 9 iulie 2002, plata taxei se poate face in decurs de 30 de zile de la data scadenta, iar penalitatile se aplica doar in cazul depasirii celor 30 de zile. Mie insa mi se percep penalitatile din prima zi de intarziere, desi contractul nu specifica nimic in acest sens.

Nu ar trebui ca prioritar sa se aplice legea respectiva in acest caz?
Cel mai recent răspuns: Marius F. , utilizator 01:18, 10 Aprilie 2009
Aceasta Lege nu se aplica in speta dumneavoastra. Dumneavoastra vi se aplica legea partilor, in speta contractul pe care l-ati semnat.
Legea respectiva priveste disciplina contractuala si intr-adevar nu are legatura cu contractul dvs. Cu toate acestea, 2% pe zi mi se pare incredibil de mult! Pentru creantele bugetare este 1% pe zi...
Dar din moment ce in contract nu este specificat in mod explicit, nu exista o lege care sa reglementeze plata penalitatilor. Procentul de 2% pe zi e legal in acest caz(e vorba de camine la stat)?

Mi-ati putea da un sfat in acest sens?

P.S. Legea partilor ce este?