avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 515 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Dreptul la asigurarea in Romania a service-ului pentru ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Dreptul la asigurarea in Romania a service-ului pentru un produs cumparat in Romania

Am cumparat in Romania un ultrabook care s-a defectat la 3 zile de cand a iesit din garantie. Nici vanzatorul si nici reprezentanta in Romania a producatorului,(totodata si unic importator) nu isi asuma asigurarea service-ului si a pieselor de schimb, si ma trimit de la unul la celalat. Cum trebuie sa actionez pentru rezolvarea acestei neplacute situatii?
Cel mai recent răspuns: cyan , moderator 15:15, 19 Ianuarie 2014
Daca produsul s-a defectat dupa trecerea perioadei de garantie acesta se prezinta in vederea repararii la unul din service-urile trecute in certificatul de garantie si nicidecum la vanzator.Daca reprezentanta din Romania are si un service atunci il puteti prezenta si acolo.
In certificatul de garantie trebuie sa fie inscris in mod obligatoriu service-urile agreate pentru marca respectiva dar fiind iesit din garantie il puteti prezenta si alte service-uri neagreate in vederea repararii.
Ok, am incercat intai sa apelez la service-ul reprezentantei din Romania, (am sunat la Call Center-ul acestuia trecut in certificatul de garantie) iar acestia m-au trimis la vanzator!
Am intrat pe pagina de web a producatorului, (cea principala, nu cea din Romania) si am constatat ca, pentru acest produs, nu exista in tara service-uri agreate de acesta.
Apoi am incercat la un prieten care are un service neagreat dar nu m-a putut ajuta si care mi-a spus ca toata lumea stie ca in Romania nu sunt asigurate piese de schimb pentru acest tip de ultrabook si nu exista nici service-uri agreate, iar daca produsul nu iesea din garantie ar fi fost inlocuit. Mai precizez ca ultrabook-ul a fost cumparat pe (PFA) si din aceasta cauza a beneficiat numai de 12 luni garantie! Este corect?
Mai intreb: este normal (legal) ca pentru un produs care a costat circa 1000euro sa nu se asigure piese de schimb pe durata de viata a acestuia si sa fie necesar sa mergi intr-o alta tara pentru a-l repara?
Orice produs electronic are garantie 2 ani conform legislatiei europene chiar daca producatorul sau vanzatorul ofera 1 an.
Multumesc foarte mult!
Imi puteti spune Regulamentu/Norma UE prin care este prevazuta garantia de 2 ani/ Este aceasta transpusa in legislatia romaneasca? Intentionez sa o caut si sa o citez in reclamatia pe care o voi depune la ANPC.
Lege nr. 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora
Versiune actualizata la data de 27/12/2008

Art. 1. - Prezenta lege reglementează aspecte privind vânzarea produselor, inclusiv a celor executate la comandă, şi garanţiile asociate acestora, în vederea asigurării protecţiei consumatorului.

Art. 2. - În sensul prezentei legi, următorii termeni se definesc astfel:
a) consumator - orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care, în cadrul contractelor care intră sub incidenţa prezentei legi, acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale;

Art. 16. - Răspunderea vânzătorului, conform prevederilor art. 9-14, este angajată dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.

[ link extern ]

OUG nr. 44/2008
Art. 2. -
i) persoană fizică autorizată - persoana fizică autorizată să desfăşoare orice formă de activitate economică permisă de lege, folosind în principal forţa sa de muncă;

Informatii privind garantia produselor

[ link extern ]

[ link extern ]

Directiva Europeana 44/99
[ link extern ]

Alte discuții în legătură

Inlocuirea unui produs care nu a putut fi reparat EPurpl3 EPurpl3 Buna ziua, am o problema cu un produs cu care am fost in service de mai multe de 4 ori fara nici nu rezultat. Este evident ca nu poate fi reparat iar eu as ... (vezi toată discuția)
Garantie incaltaminte 30 sau 60 zile cyan cyan Legea 449/2003 Art. 17. - Consumatorul trebuie să informeze vânzătorul despre lipsa de conformitate [b]în termen de două luni de la data la care a ... (vezi toată discuția)
Intrebare garantie produs andrei3008 andrei3008 Am dus in garantie pe data de 05.08.2013 un produs la flanco si mi-au zis ca in 7 zile o sa ma sune ca este gata. Azi dupa 12 zile am fost la ei la sediu si ... (vezi toată discuția)