avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 697 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Dreptul la asigurarea in Romania a service-ului pentru ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Dreptul la asigurarea in Romania a service-ului pentru un produs cumparat in Romania

Am cumparat in Romania un ultrabook care s-a defectat la 3 zile de cand a iesit din garantie. Nici vanzatorul si nici reprezentanta in Romania a producatorului,(totodata si unic importator) nu isi asuma asigurarea service-ului si a pieselor de schimb, si ma trimit de la unul la celalat. Cum trebuie sa actionez pentru rezolvarea acestei neplacute situatii?
Cel mai recent răspuns: cyan , moderator 15:15, 19 Ianuarie 2014
Multumesc!!!
Buna ziua,
Am citit Directiva si Legea, am inteles ca garantia este minimum 2 ani, intrebarea mea este daca vanzatorul a inscris 12 luni in Certificatul de garantie pentru un laptop, (pe motiv ca este cumparat pe PFA) si acum, dupa ce acesta s-a stricat, ma trimite la reprezentanta din Romania a producatorului, iar acesta ma trimite inapoi la vanzator, pot eu sa ma intrept impotriva lor? Mai precis impotriva cui? Si as prefer alta cale decat un process civil, care ar dura atat cat laptopul va fi depasit tehnic:)
Legea 449/2003
Art. 9. - Vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru orice lipsă a conformităţii existentă la momentul când au fost livrate produsele.
Art. 10. - În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori de rezoluţiunea contractului privind acest produs, în condiţiile art. 13 şi 14.

Prin urmare trebuie sa va indreptati impotriva vanzatorului.

Daca vanzatorul nu intelege sa respecte legea atunci formulati o sesizare la ANPC si in ultima instanta apelati la instanta.
De altfel recomandarea ANPC este ca inainte sa se sesiseze ANPC-ul consumatorul trebuie sa rezolve pe cale amiabila in primul rand cu vanzatorul.

[ link extern ]

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Inlocuirea unui produs care nu a putut fi reparat EPurpl3 EPurpl3 Buna ziua, am o problema cu un produs cu care am fost in service de mai multe de 4 ori fara nici nu rezultat. Este evident ca nu poate fi reparat iar eu as ... (vezi toată discuția)
Garantie incaltaminte 30 sau 60 zile cyan cyan Legea 449/2003 Art. 17. - Consumatorul trebuie să informeze vânzătorul despre lipsa de conformitate [b]în termen de două luni de la data la care a ... (vezi toată discuția)
Cum se acorda garantia in cazul unor produse defecte si inlocuite, dupa vanzare tartareanum tartareanum Buna ziua am nevoie de ajutorul dumneavoastra in urmatoarea problema: -in data 01.noiembrie.2010 am achizitionat un telefon mobil cu o perioada de garantie de ... (vezi toată discuția)