avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 217 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Completare registru incasari si plati
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Completare registru incasari si plati

Buna ziua , as avea o intrebare in legatura cu completarea registrului incasari si plati, si anume: cand il voi completa vor trebui sa reaiasa toate operatiiunile din extrasul de cont, adica toate inacasarile (intrari sume in cont) si platile (iesiri numerar si banca)? Nu stiu cum ar trebui sa completez atunci cand am facut retragere numerar ?
Bună ziua, cum se înregistrează în contabilitatea în partidă simplă plata făcută în următoarea situaţie:

chitanţă sau factură pe numele unui terţ (persoană fizică), din care PFA trebuie să plătească o cotă (de exemplu, pentru apartamentul unde e sediul PFA, se plăteşte o cotă din întreţinere şi din energia electrică). Cum se procedează în acest caz?
Practic, PFA plăteşte o sumă către terţul pe numele căruia e factura, suma reprezentând o cotă stabilită în contractul de comodat.

Ce document justificativ se trece in RJIP? Ce sumă apare în RJIP? Dar în fişa/jurnalul pentru operaţiuni diverse?

Mulţumesc,
Buna seara!
Conform Cod fiscal, ART. 48 Reguli generale de stabilire a venitului net anual din activităţi independente, determinat pe baza contabilităţii în partidă simplă

Norme metodologice la Art.48 din CF

Norma 38. Sunt cheltuieli deductibile, de exemplu [numerotarea este adăugată în acest fişier pentru uşurarea citirii]:

Punctul 21. cheltuielile cu funcţionarea şi întreţinerea, aferente bunurilor care fac obiectul unui contract de comodat, potrivit înţelegerii din contract, pentru partea aferentă utilizării în scopul afacerii;
Punctul 25. alte cheltuieli efectuate în scopul realizării veniturilor.
Dupa punctul 25 se adauga fraza:

Sunt cheltuieli deductibile şi cele efectuate pentru întreţinerea şi funcţionarea spaţiilor folosite pentru desfăşurarea afacerilor chiar dacă documentele sunt emise pe numele proprietarului, şi nu pe numele contribuabilului.

Deci, proprietarul apartamentului cu care ati incheiat contractul de comodat se duce si achita intrega valoare a facturii la lumina, achita intretinerea la caseria asociatiei de locatari.
Apoi face copii ale facturii + chitantei sau bonului fiscal si copie a chitantei de la asociatia de locatari. El si le opreste pentru propria situatie si dvs. va da originalele.
Apoi, in functie de cat este cota stabilita in contract, dvs.ca PFA ii restituiti suma cu Dispozitie de plata.
In contabilitatea in partida simpla inregistrati in RJIP pe aceeasi rubrica plata in numerar a sumei reprezentand, spre exemplu, energia electrica, avand ca documente justificative Dispozitia de plata si Factura + bonul fiscal pe numele proprietarului. Pe acestea din urma specificati cat este cota in procente si nr. contractului de comodat.
Acelasi lucru faceti si cu intretinerea de la bloc. dispozitie de plata catre prorietar cu suma de pe chitanta de la asociatia de locatari.
Apoi, iar inregistrati in RJP, Dispozitia de plata si Chitanta cu suma (cota%) reprezentand plati in numerar.
Mulţumesc!
Bună ziua, mai am o situaţie care-mi dă dureri de cap.

Cum se înregistrează o FACTURÃ PRIMITÃ pe numele PFA-ului sau CHITANŢÃ, care conţine poziţii deductibile integral, poziţii deductibile parţial şi poziţii nedeductibile, iar aceste cheltuieli sunt de tipuri diferite?
De exemplu, am pe o factură de la M3tro: rechizite (deductibile integral), consumabile auto (deductibile 50%) şi altele (nedeductibile)?

Dacă esunt cheltuielile deductibile (total sau parţial) erau de un singur tip, valoarea totală a facturii apărea în fişa pentru operaţiuni diverse a tipului respectiv de cheltuială şi în RJIP.
În acest caz, unde se trece valoarea totală a facturii în afară de RJIP?

Mulţumesc.
Buna ziua!
Fisele pentru operatiuni diverse au fost concepute de legiuitor pentru a veni atat in sprijinul contribuabilului, cat si al organului de control fiscal. Acestea va sunt de ajutor pentru a grupa cheltuielile si veniturile pe diverse categorii, astfel sa va fie mai usor cand trebuie sa completati declaratiile fiscale (D220 estimativa,D200 finala etc.)
Deci, ele nu au acelasi regim ca RJIP. Astfel, puteti sa inregistrati in mai multe fise de operatiuni diverse aceeasi factura, preluand numai suma reprezentand cheltuiala sau venitul aferent categoriei respective.

Alte discuții în legătură

Pfa - realizare site-uri web earlysunset earlysunset Sunt la inceput de drum si am nevoie de cateva raspunsuri. Am \\"rascolit\\" internetul si am gasit tot felul de pareri diferite. Va rog sa imi raspundeti ... (vezi toată discuția)
Documente necesare pfa earlysunset earlysunset Buna ziua! Am mai multe intrebari referitoare la documentele pe care trebuie sa le intocmeasca o PFA nepletitoare de TVA, in sistem real: 1. Din cat m-am ... (vezi toată discuția)
Inregistrarea cheltuielilor deductibile partial (pfa) si calculul venitului total Mickaela Mickaela Buna ziua, Ma poate informa cineva cum trebuie inregistrate in Registrul jurnal de incasari si plati ptr. PFA-uri cheltuielile deductibile partial (cum sunt ... (vezi toată discuția)