avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 168 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Iz de fals in administrare - energie termica
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Iz de fals in administrare - energie termica

Buna ziua.

Pe scurt: Administratia are un intelegere cu firma de repartizare a costurilor la caldura. Am primit de la firma respectiva un document, metodologie de calcul semnata in fals.

Detaliat:
Facem parte dintr-o Asociatie de locatari care este administrata de o firma de administrare care administreaza cred .. sute de asociatii de locatari in oras.
Cu alte cuvinte cam face legea.
Bomboana pe coliva presedintele e o persoana refractara la argumente si neavand centrala termica e antidiscutii pe subiectul energie termica.

Costurile la caldura sunt repartizare de o firma intre cei cu centrale termice si restul cu repartitoare pe calorifere.

Am facut o adresa la aceasta firma sa explice cum s-a facut repartitia pe luna decembrie. Astfel, din raspunsul in scris, am aflat ca aceasta firma are un contract sau o intelegere cu Administratia din 2007. Nu stim daca exista vreun contract in acest sens. Cert este ca firma respectiva in justificarea trimisa a atasat un document, Metodologie de calcul, care e semnat si de reprezentatul asociatiei.

Problema este ca acea semnatura ar trebui sa fie al Presedintelul Asociatiei din acea vreme, 2007, care evident este vecin cu noi, si care nu recunoaste ca acea semnatura este a lui. In acest sens, impreuna, si cu raspunsul de al firma de repartizare a costurilor, a formulat o notificare la sectia de politie in care a declarat ca acea semnatura nu-i apartine (lucru evident de altfel, semnatura seamana cu cea de dedesubt din dreptul administratorului). Este evident ca cineva din firma de Administratie a semnat si pt presedintele Asociatiei.

Intrebare:
1. Acordul intre Administratie si firma de repartizare a costurilor trebuie sa fie aprobat de asociatie???
Daca da, de adunarea generala sau de comitet?

2. Daca presedintele asociaitei nu stie de acest acord, acea metodologie, este valabila colaborarea cu firma de repartizare a costurilor daca s-a facut la nivel de Administratie?

Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 10:33, 2 Martie 2014
Ce fel de acord doriti intre firma de repartitoare si asociatie, in momentul in care au fost montate repartitoarele nu s-a facut si intelegerea intre dumneavastra proprietari de repartitoare si cei care le-au montat sa faca si repartizarea facturilor?
La dumneavoastra au montat repartitoarele firma "X" si repartizarea o face firma "Y"?
1. Foarte multa lume se plange de colaborarea foarte proasta in relatiile dintre firma care administreaza as. prop. si as. prop. in ansamblu (dvs. ati afirmat ca aceasta firma "cam face legea");
Ce trebuie sa stiti dvs., proprietar (si poate si membru al respectivei as. prop.)? Ca administrarea unei asociatii poate fi facuta de catre o persoana fizica competenta/abilitata sau de catre o firma specializata in acest sens. Astfel, com. executiv a dispus la un moment dat ca administrarea asociatiei dvs. sa fie facuta de catre aceasta firma despre care vorbiti, s-a incheiat un contract de administrare (pe care dvs. membrii as. prop. trebuie sa-l cunoasteti), cu drepturi, obligatii si clauze de ambele parti. mai trebuie sa stiti ca in principal, in toate cazurile com. ex. are vioara in mana si "canta", iar administratorul "danseaza" si nu invers cum ziceti dvs...

2. Cu firma care va face repartizarea costurilor cu incalzirea prin repartitoare de costuri, este o alta poveste, care desi vine cam de mult, ar trebui ca toate aspectele legate de cum isi face treaba pe-acolo aceasta firma, sa fie cunoscute de fiecare dintre dvs. Se pare ca prin zona pluteste lipsa de comunicare. Vedeti de unde provine si schimbati ce puteti ca treburile sa mearga bine.
Trebuie sa mai stiti ca legislatia privind felul cum trebuie sa-si faca treaba firma de repartitoare s-a tot schimbat de-a lungul timpurilor, insa din nou, insist, toti proprietarii trebuie sa cunoasca aceste lucruri. Aceste firme au tot interesul ca treaba lor sa se desfasoare cat mai corect pentru ca la ce-a mai mica reclamatie (intemeiata) pe care o face un proprietar, se poate lasa cu amenzi foarte mari din partea ANRSC.

La noi in asociatie nu avem un astfel de acord. Singurile noastra obligatii sunt de a transmite lunar cantitatea de energie termica consumata la bransament (facturata) si apoi, dupa ce firma face repartizarile respective, ne transmite (internet) situatiile centralizate sa le trecem, manual in lista de plata.
Fiecare proprietar conectat la sistemul centralizat de incalzire si care are montate repartitoare de costuri, are un contract cu firma care face calculul si repartizarea costurilor cu incalzirea, atat pe spatiile comune, cat si in apartamentele individuale, pentru care primesc facturi si situatii detaliate.

Cum am spus, din situatia centralizata transmisa de catre firma de repartitoare, reiese foarte clar cum s-au facut aceste repartizari. Desigur, daca aveti neclaritati, proprietarii, impreuna cu membrii com. ex. pot sa apeleze la firma de repartitoare pentru clarificari. La noi costurile cu citirea repartitoarelor si efectuarea calculelor (2,61 lei/repartitor) sunt incluse in lista de plata, astfel ca asociatia mai are obligatia platii acestor costuri catre firma de repartitoare.
Buna observatia cu contarctul dintre Asociatie si Administratie.

In cazul nostru e Asociatie de locatari (nu proprietari).. Administratia e vechea forma de administrare la care asociat unic e primaria. Deci exclus responsabilitate sau frica de repercusiuni.

1. Daca nu sunt reclamatii probabil toata lumea e multumita. Totusi spuneti ca nu aveti acord cu firma de repartitoare dar aveti obligatii fata de ea.. cum a aparut aceasta relatie?

2. Particular.. La d-voastra in asociatie cum se calculeaza caldura la cei care au centrale termice?
Buna ziua,

Si cei care au centrale au de achitat o contributie pentru partile comune si coloanele verticale. Aceste lucruri sunt precizate in legislatie. Inteleg ca aveti centrala, veti avea de achitat si aceste lucruri.
Lecturati legislatia ANRSC cu privire la metodologia de calcul.
Singurile noastra obligatii sunt de a transmite lunar cantitatea de energie termica consumata la bransament (facturata) si apoi, dupa ce firma face repartizarile respective, ne transmite (internet) situatiile centralizate sa le trecem, manual in lista de plata.


Noi cand am avut reparitoare firma care le-a montat venea si facea citirea (radio), primea consumul direct de la RADET si ne aduceau doar tabelele cu repartizarea consumului pe fiecare apartament/spatiu, fluturasii pentru fiecare proprietar si factura cu taxa lunara.
Iar consumul era defalcat in trei: individual (cei care aveau calorifere), tevile din apartament (in functie de cate trec prin fiecare apartament) si partile comune (platite de catre toti proprietarii).

Alte discuții în legătură

Citire repartitoare Roger25 Roger25 Buna ziua, Am inteles de la administratorul de pe scara, ca fiecare apartament ar trebui sa dea 10 lei ca sa ni se citeasca repartitoarele, aceasta citire ... (vezi toată discuția)
Bloc cu termo si centrale de apartamente alina_25 alina_25 La noi in bloc din 20 apartamente 15 s-au debransat si si-au montat centrale de apartament.Cele 5 persoane ramase pe termoficare avem facturi mari la ... (vezi toată discuția)